Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.
Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.
Или когато каза, че държавите, които забраняват стари дизели, трябвало да сложат "рестрикции за износа им". Защото е очевидно, че нито кабинетът, нито той, имат достатъчно смелост да предложат по-логичното: рестрикции за вноса на такива автомобили - нещо, което дори Албания направи.
Изобщо Димов обича решения, които звучат добре, независимо дали са истина. Сега например неговото ведомство предлага нови продуктови такси при вноса на коли. Електрическите няма да плащат такива, хибридите ще получат цели 24 лева отстъпка, новите бензини и дизели - 13 лв., а за най-старите коли - над 10 години таксата поскъпва с цели 40-50 лв. С тази еднократна сума, дължима при регистрация, според Димов ще се стимулира купуването на нови автомобили. Това е все едно да кажеш, че ако шишето български алкохол поскъпне с 20 стотинки, ще започне да се пие само вносен.
Ако министерството на Димов наистина иска да се бори със замърсяването от стари коли, то щеше да промени годишните данъци, така че собствениците на такива да плащат много повече от тези с нови автомобили. Това естествено е трудно да си представим, че ще направи точно този министър. Което говори, че причината за тези промени е друга. Както обикновено.
Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.
Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.
1 коментар
Тази "екологична такса" да не си помислите, че отива за някакви екологични мерки като миене на улиците или пелети вместо мокри дърва като помощи за отопление? Парите отиват за автоморгите, а те пък са под същото съзвездие, което иска да сече 6 километра просека в Пирин. Това може да означава, че зад операцията се крие и добра новина. Може да е имало откровен разговор като между свои хора:
"Бате к*ре, цлоджИхме те ъ гъзиш еколодзите со лифто у Банцко. Нишо не си ънпрайл дотука! Харе, че ти прОстиме таа раота, и без тфа ноу се дзаеба! Но са ъ ти каем, ноу сме цилни у афтоморгите! Ако мое ъ уредиш, 200-300 иляди цтари коли це регистрират ън година, ако мое ъ кацнат ън бато ти к*ро ън шмайдзеро со некой леф отгоре, раотата че се изрАвни!"