С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
1 1 юни 2018, 9:19, 3697 прочитания

Нено Тръмп

МОСВ и замърсяването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Ето ти 40 лева, вземи си нова кола

Новите продуктови такси за превозни средства няма да намалят броя на старите автомобили, нито ще изчистят въздуха

1 юни 2018

В името на чистия въздух ще се затегнат правилата за продажба на въглища

Кметовете ще носят лична отговорност за изчистването на въздуха според проект за промени в закона на МОСВ

28 май 2018
Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.

Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.

Или когато каза, че държавите, които забраняват стари дизели, трябвало да сложат "рестрикции за износа им". Защото е очевидно, че нито кабинетът, нито той, имат достатъчно смелост да предложат по-логичното: рестрикции за вноса на такива автомобили - нещо, което дори Албания направи.

Изобщо Димов обича решения, които звучат добре, независимо дали са истина. Сега например неговото ведомство предлага нови продуктови такси при вноса на коли. Електрическите няма да плащат такива, хибридите ще получат цели 24 лева отстъпка, новите бензини и дизели - 13 лв., а за най-старите коли - над 10 години таксата поскъпва с цели 40-50 лв. С тази еднократна сума, дължима при регистрация, според Димов ще се стимулира купуването на нови автомобили. Това е все едно да кажеш, че ако шишето български алкохол поскъпне с 20 стотинки, ще започне да се пие само вносен.

Ако министерството на Димов наистина иска да се бори със замърсяването от стари коли, то щеше да промени годишните данъци, така че собствениците на такива да плащат много повече от тези с нови автомобили. Това естествено е трудно да си представим, че ще направи точно този министър. Което говори, че причината за тези промени е друга. Както обикновено.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Задръстване на изхода от България Задръстване на изхода от България

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

22 юни 2018, 2294 прочитания

Я елате, дизели, при батко 6 Я елате, дизели, при батко

Нулева стратегия за екологията

22 юни 2018, 7744 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Голямата GDPanika

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Сделката за Гърция: Спасение, но под друго име

Гърция и Европейската комисия са пред сделка, която ще позволи на Атина да излезе от спасителната програма

Ще превърне ли Бабиш Чехия в олигархия

Други големи чешки бизнесмени също правят опити да влязат в политиката, но за момента не могат да се сравняват с успеха на премиера

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Славянска беседа

Журналистът и писател Мариуш Шчигел за днешна Полша, демокрацията като трудова злополука и лекарството против популизъм

Уроци по оцеляване

Как Катерина Стойкова намери смелост и сили да опише травмата от домашното насилие в книгата "Втора кожа"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

DAILY @7AM // 23.06.2018 Прочетете