С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 юни 2018, 9:19, 4956 прочитания

Нено Тръмп

МОСВ и замърсяването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.

Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.


Или когато каза, че държавите, които забраняват стари дизели, трябвало да сложат "рестрикции за износа им". Защото е очевидно, че нито кабинетът, нито той, имат достатъчно смелост да предложат по-логичното: рестрикции за вноса на такива автомобили - нещо, което дори Албания направи.

Изобщо Димов обича решения, които звучат добре, независимо дали са истина. Сега например неговото ведомство предлага нови продуктови такси при вноса на коли. Електрическите няма да плащат такива, хибридите ще получат цели 24 лева отстъпка, новите бензини и дизели - 13 лв., а за най-старите коли - над 10 години таксата поскъпва с цели 40-50 лв. С тази еднократна сума, дължима при регистрация, според Димов ще се стимулира купуването на нови автомобили. Това е все едно да кажеш, че ако шишето български алкохол поскъпне с 20 стотинки, ще започне да се пие само вносен.

Ако министерството на Димов наистина иска да се бори със замърсяването от стари коли, то щеше да промени годишните данъци, така че собствениците на такива да плащат много повече от тези с нови автомобили. Това естествено е трудно да си представим, че ще направи точно този министър. Което говори, че причината за тези промени е друга. Както обикновено.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

5G войни 7 5G войни

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

14 дек 2018, 2511 прочитания

Френският антиурок за България 1 Френският антиурок за България

Макрон и Борисов

14 дек 2018, 1767 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Голямата GDPanika

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Беднякът милиардер

Твърденията на прокуратурата, че Баневи са изпрали един милиард, не издържат елементарна проверка

Най-голямата слънчева сделка

Samsung продава седемте си соларни парка в България на германския фонд KGAL и чешката Micronix за около 80 млн. евро

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Tuesday, I'm in Love

Как Quiz Night Show създаде разрастващо се общество от ентусиасти в киното, музиката и литературата чрез състезанията си

Книга: "Малка история на философията"

Найджъл Уорбъртън запазва лаконичния си стил, за да въведе по разбираем начин читателите дори в най-оплетените философски школи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 50

Капитал

Брой 50 // 15.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Нов мениджър за фонд за стартъпи, размествания в "Стандарт", Ковачки трупа дългове към "Булгаргаз"

Емисия

DAILY @7AM // 17.12.2018 Прочетете