С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 юни 2018, 9:19, 4380 прочитания

Нено Тръмп

МОСВ и замърсяването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Още по темата

Ето ти 40 лева, вземи си нова кола

Новите продуктови такси за превозни средства няма да намалят броя на старите автомобили, нито ще изчистят въздуха

1 юни 2018

В името на чистия въздух ще се затегнат правилата за продажба на въглища

Кметовете ще носят лична отговорност за изчистването на въздуха според проект за промени в закона на МОСВ

28 май 2018
Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.

Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.

Или когато каза, че държавите, които забраняват стари дизели, трябвало да сложат "рестрикции за износа им". Защото е очевидно, че нито кабинетът, нито той, имат достатъчно смелост да предложат по-логичното: рестрикции за вноса на такива автомобили - нещо, което дори Албания направи.

Изобщо Димов обича решения, които звучат добре, независимо дали са истина. Сега например неговото ведомство предлага нови продуктови такси при вноса на коли. Електрическите няма да плащат такива, хибридите ще получат цели 24 лева отстъпка, новите бензини и дизели - 13 лв., а за най-старите коли - над 10 години таксата поскъпва с цели 40-50 лв. С тази еднократна сума, дължима при регистрация, според Димов ще се стимулира купуването на нови автомобили. Това е все едно да кажеш, че ако шишето български алкохол поскъпне с 20 стотинки, ще започне да се пие само вносен.

Ако министерството на Димов наистина иска да се бори със замърсяването от стари коли, то щеше да промени годишните данъци, така че собствениците на такива да плащат много повече от тези с нови автомобили. Това естествено е трудно да си представим, че ще направи точно този министър. Което говори, че причината за тези промени е друга. Както обикновено.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледай Ердоган, мисли за Тръмп, имай едно наум за Борисов 2 Гледай Ердоган, мисли за Тръмп, имай едно наум за Борисов

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

17 авг 2018, 4109 прочитания

Изчезването на регистъра - System Error 3 Изчезването на регистъра - System Error

Блокирането на Търговския регистър

17 авг 2018, 3774 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Голямата GDPanika

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Трите рекламни стълба на L'Oréal

Главният дигитален директор, българката Любомира Роше, разказва пред "Капитал" за новата рекламна стратегия на козметичния гигант

Растеж по инерция

Българската икономика забавя темпа си до 3.4%, а в данните за тримесечието светнаха сигнални лампички

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Книга: Сет Стивънс-Давидовиц - "Всички лъжат"

Може да излъжете всички, но не и "Гугъл"

Годината на DENA

Изпълнителката за новия си албум и живота след Cash, Diamond Rings, Swimming Pools

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 33

Капитал

Брой 33 // 18.08.2018 Прочетете
Капитал PRO, Най-важните въпроси и отговори за фалиралата "Олимпик", "Мидалидаре" инвестира 7 млн. лв. в нова винарна, топ 10 в машиностроенето

Емисия

DAILY @7AM // 20.08.2018 Прочетете