С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 1 юни 2018, 9:19, 4940 прочитания

Нено Тръмп

МОСВ и замърсяването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Мислете за Нено Димов като за Доналд Тръмп. Към изказванията на българския министър на околната среда и водите трябва да се подхожда като към тези на американския президент: с много наум.

Например, когато Димов подари грижата за плажа Болата на община Каварна, той каза "не е необходимо някой от София да се разпорежда какво да правите", защото местните знаели най-добре. Само че като министър именно той отговаря за изключителната държавна собственост, нищо че я изключи от резерват. Защото плажът не е "на местните" по същия начин, по който планината не е на хората, които живеят в някое планинско село.


Или когато каза, че държавите, които забраняват стари дизели, трябвало да сложат "рестрикции за износа им". Защото е очевидно, че нито кабинетът, нито той, имат достатъчно смелост да предложат по-логичното: рестрикции за вноса на такива автомобили - нещо, което дори Албания направи.

Изобщо Димов обича решения, които звучат добре, независимо дали са истина. Сега например неговото ведомство предлага нови продуктови такси при вноса на коли. Електрическите няма да плащат такива, хибридите ще получат цели 24 лева отстъпка, новите бензини и дизели - 13 лв., а за най-старите коли - над 10 години таксата поскъпва с цели 40-50 лв. С тази еднократна сума, дължима при регистрация, според Димов ще се стимулира купуването на нови автомобили. Това е все едно да кажеш, че ако шишето български алкохол поскъпне с 20 стотинки, ще започне да се пие само вносен.

Ако министерството на Димов наистина иска да се бори със замърсяването от стари коли, то щеше да промени годишните данъци, така че собствениците на такива да плащат много повече от тези с нови автомобили. Това естествено е трудно да си представим, че ще направи точно този министър. Което говори, че причината за тези промени е друга. Както обикновено.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чакайте малко, превземаме държавата 2 Чакайте малко, превземаме държавата

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

7 дек 2018, 5255 прочитания

Как държавата субсидира мръсния въздух 9 Как държавата субсидира мръсния въздух

Замърсяването и решението

7 дек 2018, 4731 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Голямата GDPanika

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

Космическите пощальони

Частните полети в околоземна орбита навлизат в ерата на миниатюризацията

Как се прави меден бизнес

Основаната през 2016 г. от Петко Симеонов компания за биомед Bulgarian Organic Foods продава основно навън и гледа към създаване на собствен бранд

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Глас от новия свят

Писателката Тайе Селаси за сложната африканска идентичност и борбата със собствените страхове

20 въпроса: Мила Михова

На 15 декември в "Люмиер" тя ще изпълни песни и арии на Росини, Белини и Доницети

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Съдът не даде на КЦМ да добива волфрам, още 1 млрд. евро за малки и средни фирми, ОПЕК свива добива на петрол

Емисия

DAILY @7AM // 10.12.2018 Прочетете
Капитал
СЪДЪРЖАНИЕ
  • К1Средата
  • К2Бизнесът
  • К3Моят Капитал
ПРОДУКТИ
МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ