С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 7 сеп 2018, 15:09, 8972 прочитания

Москвичът друса на едно място

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Корицата на новия брой на "Капитал"

Увеличаване

Още по темата

Данъци 2019 - без революция, с малки подобрения

Държавата предлага плаха мярка за ограничаване на старите и замърсяващи автомобили

7 сеп 2018

Борисов в капана на своите

Колаборацията между две от партиите от "Обединените патриоти" и депутатите от ГЕРБ за запазване на един от министрите постави премиера в трудна ситуация

6 сеп 2018
"Не може да има криза следващата седмица - графикът ми вече е пълен", казва някога бившият американски държавен секретар Хенри Кисинджър. Ако Бойко Борисов имаше подобно чувство за хумор, щеше да използва тази фраза често през последните седмици.

Напоследък управлението на държавата повече от всякога прилича на стар москвич, който крета по изронените коловози на черен селски път. На всеки няколко метра поръждясалата кола се раздрусва от по-голям или по-малък скандал. Пътниците вътре чат-пат започват да се карат помежду си или с шофьора. Отстрани понякога хвърлят шепа кал, или буца пръст по москвича. Той обаче продължава - много бавно, но сигурно, да върви по кривия път.

Така наречените промени в правителството съвсем неочаквано предизвикаха криза вътре в управляващата коалиция и в крайна сметка, вместо да решат проблемите на Борисов след автобусната катастрофа край Своге, създадоха нови. Премиерът поиска оставките на трима министри и започна да подготвя нов ремонт на кабинета, но се оказа, че това не е толкова лесно. Вътрешната съпротива на "патриотите", както и на апаратчиците от ГЕРБ, се опитва да осуети поне част от подготвяните смени на министри. Така, разбира се, реакцията на автобусната катастрофа ще се превърне във фарс, но за повечето участници в него това, изглежда, не е никакъв проблем. (Вижте повече тук.) В тяхното поведение всъщност има някаква здрава логика. Дори и смените да бъдат извършени, във вътрешното, регионалното и транспортното министерство всичко ще продължи да бъде същото. Имената на министерските врати ще се сменят, но МВР няма да се бори по-ефективно с престъпността, поръчките в регионалното министерство едва ли ще се отворят за всички, а корупцията от транспорта няма да стане по-малка. ГЕРБ в момента няма капацитет да наложи нова, енергична политика, така че наистина какъв е смисълът от смяната на пътниците в москвича, като той ще остане същият и ще продължи да се клати бавно по черния път?

Добро доказателство за управленския характер на ГЕРБ са предложенията за промени в данъците за колите през следващата година (вижте тук). В тях има маркирано желание по-старите коли (които замърсяват повече и са по-рискови за катастрофи) да се облагат с повече пари, а по-новите - с по-малко. Промяната обаче е толкова нищожна, че практически няма да има никакъв ефект. Това е още по-страшно и предвид случващото се в Западна Европа с ограничаването на дизеловите автомобили. Мерките в Германия и други страни смъкват много цената на старите коли и те съвсем логично ще започнат да идват насам. Да идват и да цапат, защото България няма адекватни и умерено смели политици. (Какво се случва с рейтинга на Путин след дълга "стабилност" и отлагане на реформи вижте тук.)

По принцип при данъците липсата на резки промени, разбира се, е добра новина, но иначе това е и цялата политика на ГЕРБ - нищо сериозно не се пипа, за да няма разсърдени.



Всъщност това не е и точно политика. Както казва по друг повод Кисинджър, "задачата на лидера е да заведе хората си от там, където са, до там, където никога не са били". Тук целта е друга - хората да останат точно там, където са си. Москвичът да си друса на едно място.

В броя ще видите още

"СК-13" - една от най-големите строителни компании фалира неочаквано
Нов българско-турски комплекс за 30 млн. евро се строи до Ахелой
През септември България е домакин на три световни първенства
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас Разбира се, че харесваме Орбан. Той е като нас

Позицията на правителството за санкциите срещу Унгария

21 сеп 2018, 961 прочитания

Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал" 3 Дългата скамейка на ГЕРБ и лошият "Капитал"

Или кой скрои шапка на Александър Манолев, за да не стане той министър на транспорта?

20 сеп 2018, 5936 прочитания

24 часа 7 дни

21 сеп 2018, 7562 прочитания

21 сеп 2018, 4126 прочитания

21 сеп 2018, 3284 прочитания

21 сеп 2018, 2936 прочитания

21 сеп 2018, 2885 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Офис, стани, офис, немирно!

Защо е важно да седим по-малко и да се движим повече, когато сме на работа, и как да го правим правилно и ефективно

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Не разследвай това

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.09.2018 Прочетете