С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 7 сеп 2018, 15:09, 13959 прочитания

Москвичът друса на едно място

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Корицата на новия брой на "Капитал"

Увеличаване

"Не може да има криза следващата седмица - графикът ми вече е пълен", казва някога бившият американски държавен секретар Хенри Кисинджър. Ако Бойко Борисов имаше подобно чувство за хумор, щеше да използва тази фраза често през последните седмици.

Напоследък управлението на държавата повече от всякога прилича на стар москвич, който крета по изронените коловози на черен селски път. На всеки няколко метра поръждясалата кола се раздрусва от по-голям или по-малък скандал. Пътниците вътре чат-пат започват да се карат помежду си или с шофьора. Отстрани понякога хвърлят шепа кал, или буца пръст по москвича. Той обаче продължава - много бавно, но сигурно, да върви по кривия път.


Така наречените промени в правителството съвсем неочаквано предизвикаха криза вътре в управляващата коалиция и в крайна сметка, вместо да решат проблемите на Борисов след автобусната катастрофа край Своге, създадоха нови. Премиерът поиска оставките на трима министри и започна да подготвя нов ремонт на кабинета, но се оказа, че това не е толкова лесно. Вътрешната съпротива на "патриотите", както и на апаратчиците от ГЕРБ, се опитва да осуети поне част от подготвяните смени на министри. Така, разбира се, реакцията на автобусната катастрофа ще се превърне във фарс, но за повечето участници в него това, изглежда, не е никакъв проблем. (Вижте повече тук.) В тяхното поведение всъщност има някаква здрава логика. Дори и смените да бъдат извършени, във вътрешното, регионалното и транспортното министерство всичко ще продължи да бъде същото. Имената на министерските врати ще се сменят, но МВР няма да се бори по-ефективно с престъпността, поръчките в регионалното министерство едва ли ще се отворят за всички, а корупцията от транспорта няма да стане по-малка. ГЕРБ в момента няма капацитет да наложи нова, енергична политика, така че наистина какъв е смисълът от смяната на пътниците в москвича, като той ще остане същият и ще продължи да се клати бавно по черния път?

Добро доказателство за управленския характер на ГЕРБ са предложенията за промени в данъците за колите през следващата година (вижте тук). В тях има маркирано желание по-старите коли (които замърсяват повече и са по-рискови за катастрофи) да се облагат с повече пари, а по-новите - с по-малко. Промяната обаче е толкова нищожна, че практически няма да има никакъв ефект. Това е още по-страшно и предвид случващото се в Западна Европа с ограничаването на дизеловите автомобили. Мерките в Германия и други страни смъкват много цената на старите коли и те съвсем логично ще започнат да идват насам. Да идват и да цапат, защото България няма адекватни и умерено смели политици. (Какво се случва с рейтинга на Путин след дълга "стабилност" и отлагане на реформи вижте тук.)

По принцип при данъците липсата на резки промени, разбира се, е добра новина, но иначе това е и цялата политика на ГЕРБ - нищо сериозно не се пипа, за да няма разсърдени.



Всъщност това не е и точно политика. Както казва по друг повод Кисинджър, "задачата на лидера е да заведе хората си от там, където са, до там, където никога не са били". Тук целта е друга - хората да останат точно там, където са си. Москвичът да си друса на едно място.

В броя ще видите още

"СК-13" - една от най-големите строителни компании фалира неочаквано
Нов българско-турски комплекс за 30 млн. евро се строи до Ахелой
През септември България е домакин на три световни първенства
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Те наистина взимат децата ни 19 Те наистина взимат децата ни

Норвежката истерия

11 окт 2019, 28822 прочитания

Те искат София, защото Те искат София, защото

По-важните теми, които ще намерите в новия брой на "Капитал"

11 окт 2019, 3027 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Редакционни коментари" Затваряне
Протестна пътна мрежа

Агенция "Пътна инфраструктура" показа, че под натиск може да работи бързо

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов