С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2014, 12:54, 1881 прочитания

Инвестициите в качество водят и до по-ниска цена

Христо Христов, мажоритарен собственик и президент на "Дискордиа"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Компанията купува само камиони, отговарящи на последния екологичен стандарт "Евро 6"
80% от приходите през 2015 г. ще са от бизнеса със собствен транспорт.
Разширяването на собствения автопарк и предлагане на още по-добри услуги. Така мажоритарният собственик и основател на транспортно-логистичната компания "Дискордиа" АД Христо Христов вижда развитието на фирмата си през следващата година.
Прогнозата на Христов е, че през 2015 г. 80% от приходите на "Дискордиа" ще идват от собствения транспорт, докато през 2011 г. този дял е бил около 30%. Сигурност му дава високото качество и ниската себестойност на услугите, които предоставя компанията. Само през тази година варненската фирма е инвестирала 6.5 млн. евро в 70 автомобила, които отговарят на най-високия екологичен стандарт "Евро 6", обясни собственикът й по време на годишната конференцията Next Year's Business Plan 2015, организирана от "Капитал". Нормата стана задължителна за всички нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) от 1 януари 2014 г. И въпреки че в България все още има вратичка и все още могат да се регистрират по-евтините "Евро 5" камиони, Христов е предпочел да плати 700 хил. евро повече, но да повиши качеството на предлаганата услуга. "Нашият дял при покупката на нови автомобили в България е около 5-6%, но когато говорим за камиони, покриващи екостандарта "Евро 6", делът скача до 42%", обяснява той.
Христов използва и други решения, за да поддържа ниска себестойност на услугата си. Например във фирмата се планирана базата на решения на водещите международни компании в сектора на транспорта и логистиката. Разходите се следят до най-малките детайли – от видимо незначителни неща като почистването, охраната, наема на офисите и принтерната хартия до застраховката на товарите и автомобилите, тяхната поддръжка и др. Собственикът на компанията дава прост пример за необходимостта и ползите от това внимание към детайла - разходите за мотокара, който мести съставката за изчистване на вредните емисии от камионите AdBlue. "Когато трябва да се премести контейнерът от едно място на друго, аз наемам мотокар и шофьор от съседното предприятие и това ми излиза 1650 лв. на година. Ако обаче назнача шофьор на щат, той ще ми струва над 10 хил. лв., като това са само заплатата и осигуровките. Ако сложим амортизацията и поддръжката, сумата скача още", обяснява собственикът на компанията. Според него ще има необходимост от купуването на мотокар и назначаването на служител само ако разходите в един момент надхвърлят 25-30 хил. лв.
Цените
В своя анализ Христов посочва, че през следващите няколко години икономическият растеж на европейската икономика вероятно ще е символичен. Това според него неминуемо ще се отрази върху цените на превозите и те ще падат. Друг фактор за намаляване на цените е петролът. През последните месеци той поевтинява. По бензиностанциите спадът е около 10%, а по световните борси – 25%. Необходими са около 2-3 месеца, за да се изчистят старите запаси по бензиностанциите и вероятно цените ще паднат още. Факторът, който би вдигнал цените е липсата на шофьори. "Преди 3 години заплатата на шофьорите заедно с командировъчните беше около 2000 лв. Сега под 3000 лв. не може да наемеш международен шофьор. Моята прогноза е, че след 2-3 години тя ще е 4000 лв.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Плаване в бурни води Плаване в бурни води

Общите приходи на компаниите в сектор воден транспорт спадат с близо 8% на годишна база

11 яну 2017, 10080 прочитания

Полетът на карго превозвачите 2 Полетът на карго превозвачите

Най-големи ръстове на приходите отчитат компаниите, превозващи товари

9 яну 2017, 16243 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Индустрии" Затваряне
Само светът е достатъчно голям

Пламен Бобоков, председател на управителния съвет на "Приста ойл":

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10