Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2014, 12:54, 1904 прочитания

Инвестициите в качество водят и до по-ниска цена

Христо Христов, мажоритарен собственик и президент на "Дискордиа"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Инвестициите като фактор за ниската цена

"Ако трябва да опиша "Дискордиа" с три думи, това биха били – иновативност, различност и перфекционизъм", каза Христов. "Дискордиа" е първата българска транспортно-логистична компания, която от 2006 г. работи с цялостно ERP решение. Компанията е една от трите, които са аутсорсвали изцяло управлението на гумите си на Michelin Fleet Solutions. Също така е единствената компания, която получи Gold Contract от Volvo Trucks. Това означава, че производителят поема всички сервизни услуги, всички консумативи, дава пълна гаранция по време на цялото използване и гарантира реакция при нужда в рамките на 4 часа в цяла Европа, 7 дена в седмицата, 24 часа в денонощието. По думите на Христов "Дискордиа" е и първата компания, поканена за участие на големия проект на Shell. Shell FuelSave.
Пример за мащабите на инвестиционната активност на компанията е "План 2020", според който собствените камиони в края на този период трябва да достигнат 626 броя. Христо Христов разказа и как е изготвен този план. "През 2011 г. излязох от компанията за шест месеца и мечтах. До началото на 2012 г. бях готов с план за развитие на бизнеса със собствен транспорт до 2020 г. Той започва с 12-13 млн. лв. приходи и стига 140 млн. лв. приходи", обясни Христов. Собственикът на "Дискордиа" сподели, че преди две години този план е изглеждал прекалено амбициозен за някои от неговите висши мениджъри и те не са вярвали в неговия успех. "Сега те не само че вярват, но и смятат, че ще го преизпълним. Защото сме направили нещо уникално!", категоричен е той.

Европейска мечта
Христов осъзнава, че българският пазар не е достатъчен, за да даде смисъл на това разширение. Той гледа основно към ЕС, чийто брутен вътрешен продукт се оценява на 13.5 трлн. евро. "С толкова добър продукт и толкова ниска себестойност няма как той да не бъде търсен на този пазар. Само в транспортния и логистичния сектор той се оценява на над 1 трлн. евро. Общо се превозват около 20 млрд. тона товари годишно. Автомобилният транспорт заема около 14 млрд. тона.
"На 1 януари 2007 г. аз на теория разбирах какво се случва след влизането на България в Европейския съюз. Ако обаче трябва да бъда честен, тогава го разбирах на теория, но не можех да го почувствам реално върху бизнеса си", казва собственикът на "Дискордиа". Христов обяснява, че за да успее наистина да извлече ползите от членството на България в ЕС, е трябвало да промени нещо в себе си и в начина, по който се ръководи компанията.
"В момента ние работим като подизпълнители. Когато обаче флотът ни стане толкова голям, ще можем да участваме директно на търговете за обществени поръчки", обяснява Христов. Той се надява товаропотокът, който компанията превозва, да е достатъчно голям и до 2017 г. ремаркетата да могат да се качат на влакове, които да пътуват към централната част на Германия.
"Моята препоръка към предприемачите, които още се колебаят за пътя, по който искат да вървят. Просто да се замислят какво могат да правят изключително добре. И не мрънкайте за пазара. Пазарът на ЕС е огромен. Какъвто продукт или услуга да предложите, ако е достатъчно добър, никой не може да ви спре да продаваме там", смята Христов.


Основни рискове
Основните рискове са свързани с цените на превозите (виж карето). "Ние сме като на Wallstreet", казва Христов и обяснява, че промяната на цените в транспорта и логистиката са всекидневни. Справянето с тази ситуация изисква перфектна организация на работата и ежедневно следене на бизнеса до най-малките детайли. Така се получава, че компанията планира бизнеса си 3 до 6 години напред, а следи изпълнението на бизнес плана си всеки ден.
"Перфекционизмът е да правиш нещата в техните детайли, по най-добрия начин. В нашия случай това означава да подбираш точната двигателна мощност на камионите, въртящия момент, предавателното число, модела на гумите и всичко останало", казва Христов.
 
За компанията
Автопаркът на "Дискордиа" работи основно по три направления. Най-голямата част от флота обслужва релацията Турция-ЕС. Втората по големина флота работи само в ЕС – основно в Германия, Италия, Франция и Великобритания. Третата е в Гърция и България. 70% от тази най-малка флота работи в южната ни съседка и само 30% автомобилите са в България. "Ние създаваме доста добри условия и за вносители, и за износители спрямо тези, които се предлагат в други части на Европа", обяснява Христов.
Около 80% от приходите на компанията идват от сухопътния транспорт, автомобилната логистика и франчайзът на товарни автомобили. Фирмата извърша и други дейности. Две от тях са свързани с железопътния транспорт - железопътната спедиция и транспортът със собствени вагони. Последните две дейности на "Дискордиа" са контейнерната спедиция и въздушната спедиция. "Имаме компания в Украйна от 17 години. Тя развива автомобилна и железопътна спедиция. Там повечето приходи идват от релсовия транспорт", обяснява Христо Христов. В Румъния компанията развива само автомобилна спедиция.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Плаване в бурни води Плаване в бурни води

Общите приходи на компаниите в сектор воден транспорт спадат с близо 8% на годишна база

11 яну 2017, 10119 прочитания

Полетът на карго превозвачите 2 Полетът на карго превозвачите

Най-големи ръстове на приходите отчитат компаниите, превозващи товари

9 яну 2017, 16449 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Индустрии" Затваряне
Само светът е достатъчно голям

Пламен Бобоков, председател на управителния съвет на "Приста ойл":

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Спокойно, имам авариен фонд

Поддържането на портфейл с ликвидни активи е важно при възникване на непредвидени ситуации

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10