С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2014, 13:37, 1933 прочитания

Дългосрочният ръст ще дойде от доволни клиенти и иновации

Николай Петров, изпълнителен директор на "Билла България":

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Търговската верига залага средно 6% ръст на приходите си през всяка от следващите пет години
За 13 години на българския пазар австрийската верига Billa се наложи като втори по големина търговец на дребно (след Kaufland) и номер едно в сегмента на супермаркетите. Плановете на компанията за следващите пет години обаче са не по-малко амбициозни. Зад планирания 6% среден годишен ръст на приходите седят 2 основни фактора – иновации и запазване на високите нива на удовлетвореност на потребителите, които компанията мери. Разбира се, продажбите ще се увеличат и заради откриването на нови обекти – 8 за 2015 година. Ако този темп на експанзия продължи, още в рамките на следващата година или в началото на 2016 г. магазините на Billa в България ще надминат 100.
Изпълнителният директор на "Билла България" Николай Петров базира прогнозите си на 2 тенденции - търговията с бързооборотни стоки като цяло да запази постигнатите обеми на продажби, а делът на веригите в близките години да достигне 50% от пазара и да се задържи около тези нива.

С шест повече
Към края на тази година магазините на Billa в България се очаква да достигнат 91. От това число веригата я делят още два обекта – в столичния жк "Младост" и в квартал "Лозенец", където тя влиза в затворения преди време магазин на "Елемаг".
Всичките шест нови магазина тази година са в София. Столицата остава във фокуса на Billa и през следващата година с шест от общо осем обекта. Останалите два ще са в големите градове – Варна, Пловдив, Бургас, където Billa също планира да расте.
"Не изключваме разрастване и в други населени места в страната, но за да се случи това, трябва да открием специфични локации", посочи Николай Петров.
Към момента Billa има обекти в 35 населени места, а годишно реализира по 5.3 млн. посещения, т.е. всеки българин влиза средно по 7.5 пъти в неин магазин. След очаквания ръст от 6% тази година приходите на веригата ще достигнат 265 млн. евро, а прогнозата е да продължат да нарастват със същите темпове през следващите пет години.


Ръст от клиентите
Ръстът на Billa според Николай Петров идва не само от експанзията с нови обекти, но и от клиентите. Разказва, че когато през 2010 г. направили проучване за удовлетвореност на потребителите, установили, че само 90% от тях са доволни от веригата. През последната година този дял е нараснал до 97% основно заради подобрените условия за пазаруване, обслужване и цени в магазините.
"Най-трудно се постигат последните 2% удовлетвореност, но няма да се откажем. Целта ни са 100%", обяснява Петров.
Като друго предимство на българския бизнес на Billa се оценява стремежът към иновации. Австрийската компания е консервативна и първоначално реагирала скептично към идеята за рибни щандове в магазините. Моделът за продажба на месо на обслужване, отречен преди 20 години във веригата, сега е на път отново да стане стандарт благодарение на българското звено. По подобен начин стоят нещата със салатения бар.
"Обичаме да тичаме пред вятъра и не ни е страх, че ще настинем", коментира мениджърът.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Плаване в бурни води Плаване в бурни води

Общите приходи на компаниите в сектор воден транспорт спадат с близо 8% на годишна база

11 яну 2017, 10071 прочитания

Полетът на карго превозвачите 2 Полетът на карго превозвачите

Най-големи ръстове на приходите отчитат компаниите, превозващи товари

9 яну 2017, 16200 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Индустрии" Затваряне
Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната

Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България":

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10