Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2014, 13:37, 1963 прочитания

Дългосрочният ръст ще дойде от доволни клиенти и иновации

Николай Петров, изпълнителен директор на "Билла България":

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Търговската верига залага средно 6% ръст на приходите си през всяка от следващите пет години
За 13 години на българския пазар австрийската верига Billa се наложи като втори по големина търговец на дребно (след Kaufland) и номер едно в сегмента на супермаркетите. Плановете на компанията за следващите пет години обаче са не по-малко амбициозни. Зад планирания 6% среден годишен ръст на приходите седят 2 основни фактора – иновации и запазване на високите нива на удовлетвореност на потребителите, които компанията мери. Разбира се, продажбите ще се увеличат и заради откриването на нови обекти – 8 за 2015 година. Ако този темп на експанзия продължи, още в рамките на следващата година или в началото на 2016 г. магазините на Billa в България ще надминат 100.
Изпълнителният директор на "Билла България" Николай Петров базира прогнозите си на 2 тенденции - търговията с бързооборотни стоки като цяло да запази постигнатите обеми на продажби, а делът на веригите в близките години да достигне 50% от пазара и да се задържи около тези нива.

С шест повече
Към края на тази година магазините на Billa в България се очаква да достигнат 91. От това число веригата я делят още два обекта – в столичния жк "Младост" и в квартал "Лозенец", където тя влиза в затворения преди време магазин на "Елемаг".
Всичките шест нови магазина тази година са в София. Столицата остава във фокуса на Billa и през следващата година с шест от общо осем обекта. Останалите два ще са в големите градове – Варна, Пловдив, Бургас, където Billa също планира да расте.
"Не изключваме разрастване и в други населени места в страната, но за да се случи това, трябва да открием специфични локации", посочи Николай Петров.
Към момента Billa има обекти в 35 населени места, а годишно реализира по 5.3 млн. посещения, т.е. всеки българин влиза средно по 7.5 пъти в неин магазин. След очаквания ръст от 6% тази година приходите на веригата ще достигнат 265 млн. евро, а прогнозата е да продължат да нарастват със същите темпове през следващите пет години.


Ръст от клиентите
Ръстът на Billa според Николай Петров идва не само от експанзията с нови обекти, но и от клиентите. Разказва, че когато през 2010 г. направили проучване за удовлетвореност на потребителите, установили, че само 90% от тях са доволни от веригата. През последната година този дял е нараснал до 97% основно заради подобрените условия за пазаруване, обслужване и цени в магазините.
"Най-трудно се постигат последните 2% удовлетвореност, но няма да се откажем. Целта ни са 100%", обяснява Петров.
Като друго предимство на българския бизнес на Billa се оценява стремежът към иновации. Австрийската компания е консервативна и първоначално реагирала скептично към идеята за рибни щандове в магазините. Моделът за продажба на месо на обслужване, отречен преди 20 години във веригата, сега е на път отново да стане стандарт благодарение на българското звено. По подобен начин стоят нещата със салатения бар.
"Обичаме да тичаме пред вятъра и не ни е страх, че ще настинем", коментира мениджърът.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Плаване в бурни води Плаване в бурни води

Общите приходи на компаниите в сектор воден транспорт спадат с близо 8% на годишна база

11 яну 2017, 10137 прочитания

Полетът на карго превозвачите 2 Полетът на карго превозвачите

Най-големи ръстове на приходите отчитат компаниите, превозващи товари

9 яну 2017, 16546 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Индустрии" Затваряне
Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната

Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България":

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10