Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната

С новото презониране на европейския пазар България ще има стратегическа роля за компанията, смята Хуан Карлос Пералехо

Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната

Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България":

Гергана Михайлова
2246 прочитания

С новото презониране на европейския пазар България ще има стратегическа роля за компанията, смята Хуан Карлос Пералехо

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Компанията прогнозира по-голямо търсене на стоки с висока добавена стойност

България традиционно е с ниско доверие в очите на външните инвеститори. Именно затова политическата нестабилност и икономическата стагнация не влияят съществено на очакванията им. Констатацията е на Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България", пред участниците във форума "Next Year's Business Plan", организиран от "Капитал".

Именно затова случващото в страната не променя съществено визията на чуждите инвеститори и не влошава перспективите за растеж на бизнеса. По думите на Пералехо настоящата година е била поредната успешна за "Нестле" в България, а следващата се очаква да донесе още по-големи приходи и възвращаемост от направените инвестиции.

За 20 години в България

Само за 2013 г. "Нестле България" е инвестирала 32.7 млн. лв. основно в производството, а от стъпването си на местния пазар преди 20 години досега сумата е повече от 150 млн. долара. Освен в оборудване и нови продукти значителни средства са влагани и за развитието на капацитета по продажбите, както и в технологии.

За миналата година приходите на "Нестле България" са 335 млн. лв. "През следващата година очакваме да имаме ръст на износа на произведени в България изделия, като в същото време потреблението в страната остава динамично и се подобрява", каза Пералехо. Той не конкретизира с колко точно може да порасне бизнесът, но уточни, че около 70% от продукцията се изнася. Останалите 30% са продажби на местния пазар, който традиционно проявява най-голям апетит към продуктите, които всеки може да си позволи – към момента те носят 52% от продажбите. Очакванията са догодина делът на продуктите с по-висока добавена стойност да стигне 58.4%. "Когато си купувате кафе в капсули обаче, това означава, че вие вече сте направили една по-голяма инвестиция, за да имате специалната кафе машина", обясни изпълнителният директор на "Нестле България".

Освен глобално наложени брандове като Nescafe, Maggi и Kit Kat компанията предлага и местни мерки като обикновените бисквити "Житен Дар", вафлите "Мура". В момента "Нестле България" е третата по големина компания в сектора на храните и безалкохолните напитки в страната, изпреварена само от "Папас олио" и "Кока-Кола".

Промяна в стратегията за Европа

Nestle присъства в повече от 150 държави и произвежда изделията си в близо 470 фабрики. Сред новостите в стратегията й за развитие е прегрупирането на пазарите, които досега са били разглеждани основно като САЩ, Европа и Азия. "Преди около месец нашата компания направи стратегическа стъпка, която не сме оповестявали, и тя е да създадем нова зона за бизнес, която разглежда като един пазара Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA)", каза Пералехо. Според него причината Nestle да погледне по нов начин върху географската карта е свързана с новите реалности, създадени от имиграционните потоци, които освен промени в облика на държавите носят и нови кулинарни предпочитания. В тази нова зона EMEA България има важна роля, на която се възлагат големи надежди, обясни Пералехо и отново подчерта, че значителна част от локалното производство се продава в чужбина.

Здравословен растеж

В момента "Нестле" притежава два завода - един в София и един във Варна, и 10 логистични центъра, с повече от 1500 души служители. Дистрибуцията е поверена на 600 директни клиенти, чрез които храните и напитките с марката на Nestle достигат до всички магазини в страната и в чужбина. От 2006 година "Нестле" се фокусира върху здравословния начин на живот и разработва продукти, които съдържат по-малко сол и захар, избягва консервантите, изкуствените оцветители и подобрители на вкуса, трансмазнините. Набляга се върху пълнозърнестите брашна и безглутеновите изделия. В много от храните соевият лецитин е заменен със слънчогледов заради тенденцията при потребителите да избягват генномодифицирани продукти. С такова продуктово портфолио, покриващо всякакви потребителски сегменти и сезонни тенденции, компанията си подсигурява база за стабилен растеж.
Компанията прогнозира по-голямо търсене на стоки с висока добавена стойност

България традиционно е с ниско доверие в очите на външните инвеститори. Именно затова политическата нестабилност и икономическата стагнация не влияят съществено на очакванията им. Констатацията е на Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България", пред участниците във форума "Next Year's Business Plan", организиран от "Капитал".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Плаване в бурни води

Плаване в бурни води

Полетът на карго превозвачите

Полетът на карго превозвачите

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK