С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 дек 2014, 13:43, 2047 прочитания

Очакваме ръст на продажбите и в България, и извън страната

Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България":

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията прогнозира по-голямо търсене на стоки с висока добавена стойност
България традиционно е с ниско доверие в очите на външните инвеститори. Именно затова политическата нестабилност и икономическата стагнация не влияят съществено на очакванията им. Констатацията е на Хуан Карлос Пералехо, главен изпълнителен директор на "Нестле България", пред участниците във форума "Next Year's Business Plan", организиран от "Капитал".
Именно затова случващото в страната не променя съществено визията на чуждите инвеститори и не влошава перспективите за растеж на бизнеса. По думите на Пералехо настоящата година е била поредната успешна за "Нестле" в България, а следващата се очаква да донесе още по-големи приходи и възвращаемост от направените инвестиции.

За 20 години в България


Само за 2013 г. "Нестле България" е инвестирала 32.7 млн. лв. основно в производството, а от стъпването си на местния пазар преди 20 години досега сумата е повече от 150 млн. долара. Освен в оборудване и нови продукти значителни средства са влагани и за развитието на капацитета по продажбите, както и в технологии.
За миналата година приходите на "Нестле България" са 335 млн. лв. "През следващата година очакваме да имаме ръст на износа на произведени в България изделия, като в същото време потреблението в страната остава динамично и се подобрява", каза Пералехо. Той не конкретизира с колко точно може да порасне бизнесът, но уточни, че около 70% от продукцията се изнася. Останалите 30% са продажби на местния пазар, който традиционно проявява най-голям апетит към продуктите, които всеки може да си позволи – към момента те носят 52% от продажбите. Очакванията са догодина делът на продуктите с по-висока добавена стойност да стигне 58.4%. "Когато си купувате кафе в капсули обаче, това означава, че вие вече сте направили една по-голяма инвестиция, за да имате специалната кафе машина", обясни изпълнителният директор на "Нестле България".
Освен глобално наложени брандове като Nescafe, Maggi и Kit Kat компанията предлага и местни мерки като обикновените бисквити "Житен Дар", вафлите "Мура". В момента "Нестле България" е третата по големина компания в сектора на храните и безалкохолните напитки в страната, изпреварена само от "Папас олио" и "Кока-Кола".

Промяна в стратегията за Европа

Nestle присъства в повече от 150 държави и произвежда изделията си в близо 470 фабрики. Сред новостите в стратегията й за развитие е прегрупирането на пазарите, които досега са били разглеждани основно като САЩ, Европа и Азия. "Преди около месец нашата компания направи стратегическа стъпка, която не сме оповестявали, и тя е да създадем нова зона за бизнес, която разглежда като един пазара Европа, Близкия изток и Северна Африка (EMENA)", каза Пералехо. Според него причината Nestle да погледне по нов начин върху географската карта е свързана с новите реалности, създадени от имиграционните потоци, които освен промени в облика на държавите носят и нови кулинарни предпочитания. В тази нова зона EMEA България има важна роля, на която се възлагат големи надежди, обясни Пералехо и отново подчерта, че значителна част от локалното производство се продава в чужбина.
Здравословен растеж
В момента "Нестле" притежава два завода - един в София и един във Варна, и 10 логистични центъра, с повече от 1500 души служители. Дистрибуцията е поверена на 600 директни клиенти, чрез които храните и напитките с марката на Nestle достигат до всички магазини в страната и в чужбина. От 2006 година "Нестле" се фокусира върху здравословния начин на живот и разработва продукти, които съдържат по-малко сол и захар, избягва консервантите, изкуствените оцветители и подобрители на вкуса, трансмазнините. Набляга се върху пълнозърнестите брашна и безглутеновите изделия. В много от храните соевият лецитин е заменен със слънчогледов заради тенденцията при потребителите да избягват генномодифицирани продукти. С такова продуктово портфолио, покриващо всякакви потребителски сегменти и сезонни тенденции, компанията си подсигурява база за стабилен растеж.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Плаване в бурни води Плаване в бурни води

Общите приходи на компаниите в сектор воден транспорт спадат с близо 8% на годишна база

11 яну 2017, 9901 прочитания

Полетът на карго превозвачите 2 Полетът на карго превозвачите

Най-големи ръстове на приходите отчитат компаниите, превозващи товари

9 яну 2017, 15344 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Индустрии" Затваряне
Годишният план е само стъпка към дългосрочните цели

Даниела Петкова, председател на управителния съвет на ПОК "Доверие":

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10