Пазар с вътрешно горене
Или как наследниците на "Симеон" и "Козлодуй" промениха бизнеса с авточасти до сектор с 1 млрд. лв. приходи


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Със сигурност си спомняте онези години, когато "Симеон" и "Козлодуй" в София бяха нещо като редовна туристическа дестинация за всеки притежател на автомобил, а присъдата "намери предна биалетка" беше тежка почти колкото "основен ремонт". И имаше защо - за някои части не само се обикаляше с дни, но и се чакаше със седмици.
Сега не че е невъзможно пак човек да се окаже усукан в ситуация на невъзможност нито да кара, нито да ремонтира старата си кола. И не че автомобилите в страната като цяло са станали много по-нови или здрави. Но поне царството на опушените и омаслени магазинчета е безвъзвратно отминало, а секторът на търговията с авточасти е тотално променен от два фактора: навлизането на нови играчи и донякъде - на нови технологии. Което нямаше как да не се случи - пазарът вече е прекалено голям, за да не се развие: 1.1 млрд. лв. за 2013 г. според данните на Националния статистически институт (НСИ). За сравнение - цялата търговия с автомобили в България, включително нови и втора употреба, е на стойност 1.7 млрд. лв. за същата година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
8 коментара
Заради такива анализи по сектори ,обичам да ви чета. Продължавайте все така.
Добра статия. Ползвал съм части на "ITN" на Евро 07 - пълен боклук. Не рискувайте с "евтини" части. Има и доказани производители, които разбира се може да се намерят и в Евро 07. И да, всичко опира до цената! Една и съща марка резервна част се предлага от всички играчи!
Да му мислят "официалните" сервизи!!! Предлаганите от тях "оригинални части" може да се намерят и в големите играчи, като ЕВРО 07 на 2-3 пъти по - евтина цена. А като включим и труда за човекочаса...добре, че новите гаранционни автомобили не се чупят ;) Правило на всяка фирма с автопарк, след гаранционния период да търсят алтернативи на "Официалните сервизи".
"Двигателите на увеличения оборот ъсса сни и стабилни"
Много се замислям дали да си плащам след промо периода. И в Дневник същото - няма статия без правописни грешки!! Ами гледайте какво пишете бе, де'а...
Грешката е поправена. Благодаря!
До коментар [#2] от "dustman":
Не съм съвсем съгласен с теб. Може и да има колпави стоки на ITN, но аз не съм попадал на такива. Ще дам пример: смених тампоните на ДВГ със скъпи SASIC. Резултатът - ужас; вибрации, тресене и повишен шум. Оказа се, че гумата на тампоните е много твърда. В сервиза ми казаха - карай си, ще омекнат. Да да, омекнаха ми зъбите, тампоните не. Гледах и други маркови тампони - всичките твърди. Купих ITN, защото ми се сториха по-меки и бяха двойно по-евтини. След повторната смяна колата заспа. Възможно е да имат по-кратък живот, но пък изпълняват главната си фунция - обират вибрациите.
Купувал съм и филтри ITN. По нищо не се различават от марковите, а са по-евтини.
Това е моя опит.
Няколко пъти правя автомобила по каско.
В такива случаи застрахователят се ангажира с частите.
Е, няма такива боклуци! Нали на това се казва корпоративни клиенти...
и какъв е извода? Не стъпвайте в тех-ко и нелас, че правят печалба не от оборот, а от надценки(според графиката).
Платена статия, няма нищо общо с реалността.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.