Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Пазар с вътрешно горене

Или как наследниците на "Симеон" и "Козлодуй" промениха бизнеса с авточасти до сектор с 1 млрд. лв. приходи

Управителят на "Интер Карс България" Вихрен Богданов смята, че още тази година компанията може да стане номер две в сектора след "Евро 07".
Управителят на "Интер Карс България" Вихрен Богданов смята, че още тази година компанията може да стане номер две в сектора след "Евро 07".
Управителят на "Интер Карс България" Вихрен Богданов смята, че още тази година компанията може да стане номер две в сектора след "Евро 07".    ©  Красимир Юскеселиев
Управителят на "Интер Карс България" Вихрен Богданов смята, че още тази година компанията може да стане номер две в сектора след "Евро 07".    ©  Красимир Юскеселиев
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Със сигурност си спомняте онези години, когато "Симеон" и "Козлодуй" в София бяха нещо като редовна туристическа дестинация за всеки притежател на автомобил, а присъдата "намери предна биалетка" беше тежка почти колкото "основен ремонт". И имаше защо - за някои части не само се обикаляше с дни, но и се чакаше със седмици.

Сега не че е невъзможно пак човек да се окаже усукан в ситуация на невъзможност нито да кара, нито да ремонтира старата си кола. И не че автомобилите в страната като цяло са станали много по-нови или здрави. Но поне царството на опушените и омаслени магазинчета е безвъзвратно отминало, а секторът на търговията с авточасти е тотално променен от два фактора: навлизането на нови играчи и донякъде - на нови технологии. Което нямаше как да не се случи - пазарът вече е прекалено голям, за да не се развие: 1.1 млрд. лв. за 2013 г. според данните на Националния статистически институт (НСИ). За сравнение - цялата търговия с автомобили в България, включително нови и втора употреба, е на стойност 1.7 млрд. лв. за същата година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    azs41314323 avatar :-|
    azs41314323
    • + 31

    Заради такива анализи по сектори ,обичам да ви чета. Продължавайте все така.

    Нередност?
  • 2
    dustman avatar :-|
    dustman
    • - 2
    • + 18

    Добра статия. Ползвал съм части на "ITN" на Евро 07 - пълен боклук. Не рискувайте с "евтини" части. Има и доказани производители, които разбира се може да се намерят и в Евро 07. И да, всичко опира до цената! Една и съща марка резервна част се предлага от всички играчи!
    Да му мислят "официалните" сервизи!!! Предлаганите от тях "оригинални части" може да се намерят и в големите играчи, като ЕВРО 07 на 2-3 пъти по - евтина цена. А като включим и труда за човекочаса...добре, че новите гаранционни автомобили не се чупят ;) Правило на всяка фирма с автопарк, след гаранционния период да търсят алтернативи на "Официалните сервизи".

    Нередност?
  • didco
    • - 1
    • + 8

    "Двигателите на увеличения оборот ъсса сни и стабилни"

    Много се замислям дали да си плащам след промо периода. И в Дневник същото - няма статия без правописни грешки!! Ами гледайте какво пишете бе, де'а...

    Нередност?
  • 4
    konstantinn avatar :-|
    konstantinn
    • + 4

    Грешката е поправена. Благодаря!

    Нередност?
  • 5
    inspektora avatar :-|
    inspektora
    • + 4

    До коментар [#2] от "dustman":

    Не съм съвсем съгласен с теб. Може и да има колпави стоки на ITN, но аз не съм попадал на такива. Ще дам пример: смених тампоните на ДВГ със скъпи SASIC. Резултатът - ужас; вибрации, тресене и повишен шум. Оказа се, че гумата на тампоните е много твърда. В сервиза ми казаха - карай си, ще омекнат. Да да, омекнаха ми зъбите, тампоните не. Гледах и други маркови тампони - всичките твърди. Купих ITN, защото ми се сториха по-меки и бяха двойно по-евтини. След повторната смяна колата заспа. Възможно е да имат по-кратък живот, но пък изпълняват главната си фунция - обират вибрациите.
    Купувал съм и филтри ITN. По нищо не се различават от марковите, а са по-евтини.
    Това е моя опит.

    Нередност?
  • 6
    2.5 avatar :-|
    2.5
    • + 3

    Няколко пъти правя автомобила по каско.
    В такива случаи застрахователят се ангажира с частите.
    Е, няма такива боклуци! Нали на това се казва корпоративни клиенти...

    Нередност?
  • 7
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 1

    и какъв е извода? Не стъпвайте в тех-ко и нелас, че правят печалба не от оборот, а от надценки(според графиката).

    Нередност?
  • 8
    mrtosh avatar :-|
    mrtosh
    • - 2
    • + 1

    Платена статия, няма нищо общо с реалността.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал