С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 2 дек 2014, 10:52, 12574 прочитания

Гепард: Традиционен вкус с ново лице

Веригата за хранене Go Grill вече включва 66 обекта и предстои да стъпи в Румъния

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията има стратегическо партньорство с веригата Lidl, в чиито супермаркети отваря свои обекти.
"Целта ни е да бъдем близкото капанче с неустоимите кебапчета." Така Мирослав Велков, франчайз мениджър на веригата за бързо хранене Go Grill, обобщава концепцията на компанията. Нейни обекти може да видите в над 25 града - от най-големите като София, Пловдив, Варна, Бургас до по-малки населени места като Провадия, Лясковец, Свищов, Севлиево. Компанията, производител на продукти за скара, започва развитието на франчайз мрежа от собствени павилиони, където предлага продукцията си - кюфтета, кебапчета, наденици. Стартът е през 2009 г., а само за по-малко от пет години обектите вече достигат 66. През 2013 г. пък дружеството прави сериозен скок, увеличавайки приходите си с близо 200% до 5.752 млн. лв.

В началото бе производството


Всъщност в основата на концепцията на Go Grill стои дългогодишна семейна традиция в месния бранш. Франчайз мениджърът Мирослав Велков разказва, че още през 30-те години на ХХ век неговият дядо заедно с брат си са основали сдружение "Месоколбасарско" в Горна Оряховица и са работили по налагането на марката "Горнооряховски суджук". Впоследствие професията е наследена и от баща му, който е бил 35 години главен технолог в транжорната към обществено хранене в града. Така в началото на 90-те се стига до създаването на частна семейна компания, занимаваща се с производство на продукти за скара- кебапчета, наденици и др., които се предлагат в търговската мрежа и заведенията. "С развитието на бизнеса един важен въпрос започна да излиза на преден план: как да избегнем риска от некомпетентно или недобросъвестно предлагане на нашата продукция на крайния клиент", разказва Велков, допълвайки, че през годините са ставали свидетели на недопустими нарушения на правилата за транспорт и съхранение на продуктите. Така се стига до идеята за създаване на затворен бизнес цикъл - продуктите на компанията да бъдат предлагани само в собствени обекти.

Развитие на франчайз мрежа
Разрастването на бизнеса преминава през идеята за създаване на малки обекти за скара. Първият такъв е отворен през 2009 г. в Горна Оряховица, като в продължение на три години моделът е адаптирана към реалните условия и конкретни изисквания на клиентите, разказва Велков. Впоследствие веригата Go Grill започва да развива собствена франчайз концепция и така привлича партньори, първоначално в градове като Добрич, Варна, София, Велико Търново. Именно по този начин започва и бързият растеж на бизнеса. Данните на компанията показват, че до края на 2013 г. в страната са отворени 46 павилиона Go Grill, a към днешна дата броят им достига 66. Дружеството пък присъства в повече от 25 града, като към момента най-много обекти има във Варна - общо 15.  Към момента преобладаващата част от обектите Go Grill се управляват от франчайз партньори (общо 50 от 66 павилиона).

Къде и с кого
Логично концепцията на Go Grill включва изисквания както към партньорите, така и към локациите, където ще се отварят обектите. Така например дружеството предпочита да работи с малки компании, които управляват до максимум пет обекта от веригата, а не с големи финансови инвеститори. "Работим с около 30 партньора, предимно млади амбициозни хора и семейства", разказва Мирослав Велков. По думите му основна част от тях имат професионален опит в общественото хранене, но са решили да стартират собствен бизнес. В един обект на Go Grill работят между 4 и 6 души, като много често сред тях са самият франчайз партньор или членове на семейството му, показват данните на компанията.
Като подходящи локации за отваряне на обекти от веригата посочват паркинги пред търговски комплекси и супермаркети, оживени булеварди и кръстовища, централни градски части с активна администрация, основни входове на кварталите. Компанията има и стратегическо партньорство с веригата Lidl, като отваря обекти на паркинги пред нейни магазини, като към момента броят им е 24.
 
Нови инвестиции и стъпване на чужди пазари
В средносрочен план компанията планира още разширяване на дейността. Единият от проектите е свързан с разширение на производството с цел да се осигурят достатъчно продукти за разрастващата се мрежа от павилиони. Проектът, който е на стойност 2 млн. евро, включва разширение на складовата база, включително закупуването на нови хладилни съоръжения, а впоследствие и на ново оборудване, с което да се повиши производственият капацитет. Паралелно с това се планира и разширение на търговската дейност. Очакванията са до края на годината обектите Go Grill да достигнат 70, а през 2015 г. да бъдат отворени нови, като основен фокус ще бъде столицата. Следващите месеци са ключови за дружеството и заради стъпването на чужди пазари. Go Grill има сключен франчайз договор с румънски партньор, като се очаква в близките седмици да заработят първите павилиони от веригата в Букурещ.



Проблемите
Като всеки малък бизнес и веригата Go Grill се сблъсква със сериозни проблеми по пътя. Един от основните е свързан с узаконяването на нови обекти. Макар павилионите да са временни обекти, т.е. процедурата за тях би трябвало да е по-лесна, това невинаги е съвсем така. От дружеството разказват, че често се сблъскват с тежки и противоречащи си формалности при получаването на разрешителните от местните власти. Показателен е и фактът, че в различните общини узаконяването на обекта трае между 2-3 седмици и цели 6 месеца. "Друг проблем е 20% ДДС върху храни и стоки от първа необходимост, това е убиец за малкия бизнес", казва Велков, давайки пример с Германия, където по думите му данъкът при храните и учебниците е 7%. Компанията среща трудности и с подбора на служители. "Ясно чувстваме липсата на енергични и мотивирани хора, които са готови да работят с нас", казва Велков, допълвайки, че това се случва независимо от факта, че се предлага обучение, нормален работен ден, бонусна система на заплащане.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговия: Ускорен растеж Търговия: Ускорен растеж

Оборотите на най-динамичните 20 малки и средни дружества в сектора на търговията и услугите растат над 100% през 2017 г.

4 фев 2019, 6338 прочитания

Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно

Само една фирма в топ 20 на секторната класация на "Гепард" е работила на загуба през 2017 г.

28 яну 2019, 7831 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Малка Швейцария в квартал "Хаджи Димитър"

За две години заводът на компанията Reichle

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство

БАЗА данни

Какво показва годишната изложба в СГХГ на номинираните за наградата за съвременно изкуство БАЗА