Секторът расте с малки стъпки, но трайно
Европейският пазар остава основен двигател за производителите, но раздвижване в продажбите се наблюдава вече и в страната
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
След няколко тежки години за мебелната индустрия, последвали подема от строителния бум преди кризата, секторът продължава своето възстановяване и през 2013 г., показват данните на "Гепард". Тенденцията се забеляза още в миналогодишното издание на класацията, когато за пръв път от последните няколко години мебелните компании видимо преобладаваха в топ 20, докато година по-рано отчетливо доминираха фирми от сегмента на суровото дървообработване. Сега тенденцията е още по-ясно изразена, като петнадесет от първите двадесет най-добре представящи се фирми са производители на мебели. Едва три са компаниите от сегмента на суровата дървообработка ("Гораинвест", "Доспатлес" и "Арсов 90"). Има и няколко по-различни компании, производители на къщички за диви животни и домашни любимци ("Ита България"), на градинска и паркова мебел и оборудване за детски площадки ("Импресия") и на приклади за пушки и други части за оръжия ("Габинвест", дъщерна фирма на германската Blaser Finanzholding GmbH).
Извън вътрешните тенденциите в сектора обаче той продължава да се характеризира с умерена и дори ниска динамика на фона на други сектори, като ръстовете на най-динамично развиващите се компании в него са в двуцифрени стойности, а две трети от компаниите в топ 20 имат ръст на приходите под 50%.Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.