Най-динамичните малки и средни фирми: Лидери в кризата

Въпреки тежката среда част от малките и средните фирми в България успяват да се справят добре и да отчетат значителен ръст на бизнеса си

Класацията потвърждава един от големите недостатъци на икономиката – прекалената концентрация в София като място за бизнес.

Достъпът до кредитиране и еврофондовете остават ключови проблеми за малкия и средния бизнес

21.496 млрд. лв. са общите продажби на компаниите в класацията.
За да попадне в класацията, една компания трябва:

• да има между 10 и 249 служители

• да отбелязва ръст на своите приходи*

в две поредни години

• да отговаря с резултатите си от 2013

г. на определението за малки и средни

предприятия (не микро-), заложено в закона

• между 3.9 млн. лв. и 97.5 млн. лв. приходи и/или активи между 3.9 млн. лв. и

84 млн. лв.

• да бъде частна собственост

• да е регистрирана преди 2009 г.

• да не е финансово, здравно, хазартно или холдингово дружество.

* Класацията работи с данни за приходите, без да включва приходи от финансирания, увеличение

на запасите, разходи за придобиване на активи по стопански начин. Използвани са данни на "Капитал"

от Търговския регистър, ICAP - България, НСИ, НОИ

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал