С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 дек 2014, 19:00, 1846 прочитания

Бизнес без ваканция

Дивидентни плащания от продажбата на ваканционни жилища донесоха почти шесткратен ръст на приходите за "Грийн лайф"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Руски отлив

Най-голямата група клиенти на ваканционния пазар намалява за втора година, а алтернативите са слаби

19 сеп 2014

Дълго руско лято

Очакванията за силен спад на интереса към имотите по българското Черноморие не се оправдават

14 юни 2014

Чуждите инвеститори в имоти пак поглеждат към България

Пазарът още е доминиран от българи, но добрата доходност може да привлече външни купувачи в края на годината

10 апр 2014


Бум, прегряване, криза, наченки на възстановяване… Собственикът на групата "Грийн лайф" Николай Пехливанов може да проследи от първо лице целия цикъл на имотния пазар в България за последните десет години.

Миналата година се навършиха точно толкова от опита му като строителен предприемач, основно в сегмента на ваканционните имоти. По същото време резултатите на "Грийн лайф" я наредиха сред най-динамичните строително-предприемачески компании за 2013 г. с почти шесткратен ръст на приходите до 5.46 млн. лв.


В основата на този растеж са завършването и продажбата на два етапа от ваканционния комплекс Green Life Beach Resort в Созопол - Paradise Gardens и First Line. Оттам са и дивидентните плащания към "Грийн лайф" през едно от нейните дъщерни дружества.

Петнадесет с една майка 

Групата "Грийн лайф" представлява холдингова структура от 15 дружества, всяко регистрирано за отделен инвестиционен проект, обяснява организацията на бизнеса Николай Пехливанов. Описва "Грийн лайф" като мениджърска структура, която се занимава с покупка на земя, планиране, реализация и продажба на инвестиционни проекти, докато самите строителни дейности възлага на партньорски компании.

По този модел годишно групата реализира обороти от 15-20 млн. лева, като всяка година приключва по няколко проекта или етапи от по-голяма инвестиция. По него до момента е изградила ваканционни комплекси в Созопол, Пампорово и Банско. Сега реализира проект с 550 апартамента в Поморие под името "Айвазовски парк" и започва други два - в Бургас и София.



Дивидентните плащания, които през миналата година доведоха до впечатляващ ръст на приходите в компанията майка "Грийн лайф", са резултат именно от завършването на такъв инвестиционен цикъл за групата - два големи етапа от най-мащабния й проект Green Life Beach Resort. Комплексът вече е с мащабите на малко курортно селище, изградено на терен от 140 хил. кв. метра на три километра южно от Созопол и може да се определи като визитната картичка на "Грийн лайф".

До момента включва 1200 апартаменти и къщи, заобиколени от зелени площи, басейни, детски площадки, спортни съоръжения, ресторанти, барове, сладкарница, магазини… Когато бъде завършено след три-четири години, броят им се очаква да достигне 1500. "Грийн лайф" е и концесионер на плажната ивица пред комплекса. Тази година е петата от строителството на Green Life Beach Resort, отброява Николай Пехливанов и обяснява, че реализацията му е започнала в разгара на имотната криза, а първата фаза е завършена през тежката за пазара 2010 г.

Признава, че решението да инвестира в проект от подобен мащаб по това време не било лесно. "Грийн лайф" влиза на ваканционния пазар покрай зараждащия се интерес на британския пазар през 2003 г. И когато през 2008 г. сделките видимо намалели, от групата започнали да се оглеждат за по-перспективни възможности. Само появата на руските купувачи наклонила везните обратно към ваканционните имоти.

"Когато тръгнаха продажбите на руския пазар, не очаквахме към края на годината те да надхвърлят 10% от сделките. Оказа се обаче, че 50% от продажбите ни са били на руснаци и интересът продължаваше", връща лентата към 2008 година Пехливанов. Така той и екипът му взели решение да разработват пазара в Москва с реклама и участие в изложения и да рискуват с инвестиция в голям ваканционен комплекс.

Решението се оказало във вярна посока - през последните години пазарът по Черноморието е един от най-живите благодарение на руските купувачи. За това свидетелства и броят на издадените разрешения за строеж - в курортите около Бургас те традиционно са най-много, обобщава предприемачът.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Когато BMW и CNN са твоят клиент Когато BMW и CNN са твоят клиент

Втората най-динамична IT компания в страната, Droxic, предпочита да прави бизнес от България, но не и с български клиенти

21 ное 2018, 344 прочитания

София окупира IT класацията за най-бързо растящи компании София окупира IT класацията за най-бързо растящи компании

Тази година всички най-динамични компании в IT сектора са от столицата

20 ное 2018, 4004 прочитания

КАПИТАЛ Daily »


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Светлата страна на нещата

№4 в националната класация: Дистрибуторът на осветление "Ковас" може да освети всичко, от кухни до стадиони. Осветлението обаче остава все така подценявана тема

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Призовката за Лозан Панов е до всички съдии

Атаката срещу председателя на Върховния касационен съд се развива по план - той вече е мишена на антикорупционната комисия

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Живот след живота

Режисьорката Петя Накова за новия си роман, в който документира битката с рака на гърдата

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Кои са най-растящите IT компании, ще има лимити по "Гражданска отговорност", паркът на основателите на "Телерик" расте с нова сграда

Емисия

DAILY @7AM // 21.11.2018 Прочетете