Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 дек 2014, 13:08, 1758 прочитания

Хотели и заведения: Плавен ръст и нови инвестиции

Заведенията и хотелите в класацията като цяло увеличават печалбите си

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Веригите за хранене, представящи световни марки, увеличават обектите си в страната.
Раздяла с активи, увеличение на броя обекти от веригите заведения, малък ръст на приходите. Такива са причините за резултатите на най-динамичните компании в сектор "хотели и заведения" в класацията "Гепард". За разлика от другите отрасли в този няма главозамайващи ръстове на приходите от по 400 - 500 и дори 1000%. Въпреки това има дружества, постигнали повече от двойно увеличение на приходите, като летвата за попадане в топ 20 на най-динамичните дружества е годишен ръст от около 18%. 
Общото сред най-растящите компании е, че работят основно в големите градове, а немалка част от тях представляват в България световни марки. И макар да се забелязват нови инвестиции, като цяло в сектора трудно може да се говори за сериозно оживление.

Кой попада в топ 3


Два хотела в Русе и компания, развиваща вериги от заведения на франчайз, оглавяват тазгодишната класация за най-динамични дружества в сектора. На първо място излиза русенският хотел "Космополитън", който е отчел приходи от 6.7 млн. лв., или над 200% увеличение за миналата година. Комплексът, който се управлява от известния в града бизнесмен Красимир Даков, е четиризвезден и разполага и с ресторант, конферентен център, СПА център и др. От финансовия отчет на дружеството за миналата година се вижда, че ръстът в приходите не се дължи на увеличение на продажби на услуги. През 2013 г. те са били за общо 1.4 млн. лв., което е намаление спрямо предходната година, когато са били 1.6 млн. лв. Драстично обаче е увеличението на постъпленията в графата "други" на компанията - от 20 хил. на 4.8 млн. лв. на годишна база, се вижда от отчета. До редакционното приключване на темата не беше намерен за коментар представител на "Космополитън".

Второто в класацията дружество също е със седалище в Русе и увеличението на приходите му вероятно се дължи на продажба на активи. Става въпрос за свързаната с покойния бизнесмен Михаил Михов, известен като Мишо Бирата, компания "Хотел мениджмънт". Дружеството, което стопанисва огромен брой имоти и емблематичния в Русе хотел "Дунав плаза", има финансови проблеми през последните години. Самият хотел затвори врати през лятото на миналата година, а част от имотите бяха обявени за продажба от частен съдебен изпълнител. Вероятно увеличението на приходите се дължи на продажба на активи на компанията.
 
В челната тройка попада и дружество със заведения. Става въпрос за компанията "Амрест", която стъпи на българския пазар през 2007 г. Дружеството, част от най-големият независим оператор на ресторанти в Централна и Източна Европа, развива в България обекти с брандовете KFC и Burger King. През 2008 г. компанията отвори първия обект KFC, получавайки неекслузивни франчайз права за веригата, представлявана в България също и от дружеството "Самекс". Впоследствие увеличи мрежата си от заведения в страната, включително и с другия представляван бранд - Burger King. Kъм днешна дата и двете вериги са представени в по-големите градове и ключови транспортни места като магистрали, летища и др., а през миналата година "Амрест" отчита 67% ръст на приходите до 8.2 млн. лв. Компанията е увеличила и персонала си, който от 100 души през 2012 г., е достигнал 142 души за миналата година, показват още данните. Четвъртата най-голяма компания в класацията е дружеството "Макси I", което стана популярно напоследък с проекта си за строителство на къмпинг в Карадере, срещу който протестират природозащитни организации. Компанията е регистрирала 65% увеличение през миналата година, като приходите й достигат над 12 млн. лв.

Другите в топ 10



Сред останалите най-динамични компании в сектора попадат както известни вериги, така и дружества от хотелиерския бизнес в курортите и големите градове. Така например през миналата година скок прави най-голямата верига кафетерии в България - Costa Coffe. Компанията "Кофи лайф", която държи франчайз правата за България на марката, увеличава приходите си за миналата година до 6.2 млн. лв., което е ръст от над 47%.

Повишението се дължи както на повишени продажби, така и на нови обекти. През 2013 г. "Кофи лайф" е увеличила и персонала си от 88 на 100 души. В челната десетка на най-динамичните компании попада още дружеството "Лн сълюшън", което развива веригата Domino Pizza. През миналата година то е увеличило приходите си с 50% до 4.8 млн. лв. Друг играч в бизнеса със заведения, който отчита сериозен ръст, е компанията "Аладин фуудс", класирана на девето място с 39% ръст. Дружеството има приходи за 2013 г. от 24.9 млн. лв., като в същото време персоналът е нараснал от 466 на 604 души. През миналата година "Аладин фуудс" отвори шест нови заведения в градове като София, Пловдив, Стара Загора и др., с което увеличи веригата до общо 25 обекта.

Сред най-динамичните компании се подреждат още хотелските вериги "МПМ хотелс" и "Дит хотели", които отчитат ръст на приходите от 19 и 26% на годишна база.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мебелен растеж по поръчка 1 Мебелен растеж по поръчка

В секторната класация в "Гепард" отново влизат производители с традиции и наложени търговски марки

11 мар 2020, 3129 прочитания

Най-динамичните компании за козметика и фармация: Хранителна добавка за растеж Най-динамичните компании за козметика и фармация: Хранителна добавка за растеж

Ръстът в сектора се генерира от хранителните добавки, лекарствата без рецепта и козметиката

26 фев 2020, 5629 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Търговия: Разнородни резултати

На фона на цялостното задържане в търговския сектор отделни компании успяват да направят пробив

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10