Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 18 дек 2014, 14:59, 5203 прочитания

Гепард: Да пребориш конкуренцията на Китай

"Шьоли-Оптикс" продава 98% от продукцията си в чужбина

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


През 2014 г. "Шьоли-Oптикс" вече е постигнала цена, която не можем да се види дори на китайския пазар.

Десет години след създаването на "Шьоли-Оптикс" - съвместно предприятие между германската Schoelly и българската "Оптикс", нейният управител инж. Дойчо Раленеков има куража да разкаже: "Късмет беше, че г-н Шьоли успя да ни открие."

Неведнъж съм си задавал въпроса защо той избра "Оптикс"? Мисля, че причината е в това, че оцениха потенциала на екипа, който ще работи с тях. Ако този избор се беше случил по-рано, сигурно сега щяхме да сме достигнали по-далеч в бизнеса." Компанията е специализирана в производство и монтаж на ендоскопи и ендоскопски системи за медицината и за технически нужди.


За първото полугодие на 2014 г. има приходи от продажби за близо 10 млн. евро и печалба 400 000 евро. В компанията сега работят 90 служители, а на старта през 2004 г. те са били четирима. Дяловата съсобственост на фирмата е 60% германска и 40% за "Оптикс". Започват с начален капитал от 200 000 евро, а днес балансовата стойност на активите е 4 млн. евро.

И наистина факторът "късмет в бизнеса" не е за подценяване, защото младата компания "Шьоли-Oптикс" вече е добила самочувствие на световен играч на пазара на медицински и технически ендоскопи. Около 60% от продукцията са за пазара в САЩ, 29% са за Европа и 1% е за България.

Колко е важна ефективността



През 2014 г. "Шьоли-Oптикс" вече е постигнала цена, която не можем да се види дори на китайския пазар. Защото ендоскопските системи са технологични, изискват много високи професионални качества на хората, които ги създават и произвеждат, а това и в Китай струва скъпо. При това цената на висококвалифицирания труд в Китай расте много по-бързо, отколкото у нас. Без, разбира се, китайците да могат да постигнат най-доброто качество, а ние го можем, обяснява инж. Раленеков.

Наличната техника, с която компанията "Шьоли-Оптикс" е оборудвана, вероятно ще може да се използва още около десет години. Което означава, че тя ще се е изплатила и ще следват по-добри печалби и по-висока рентабилност. А това е важно, защото при най-новите уреди стойността на материалите е по-висока от стойността, която се добавя тук. Ако продаваме един от новите си ендоскопи за 10 000 евро, материалите вътре в него са 8000 евро. Онова, което опитваме да направим, е да разширим възможностите за добавяне на стойност върху повече неща - да не правим само ендоскопи, а завършени ендоскопски системи, заключи г-н Раленеков.

Най-новата инвестиция на дружеството е в техника и технология за производство на еднократно употребяеми предпазители за ендоскопи. С нея е създадена "чиста стая", която защитава новите предпазители на ендоскопите от прахово и биологично замърсяване. "Чистата стая" е от клас 10 000, което означава, че в нея се поддържа свръхчистота, измерима с 10 000 частици в 1 кубически метър въздух. Това е по-висок клас чистота от всички производство, които са свързани с медицинската индустрия.

Малкият български пазар

Продукцията на "Шьоли-Оптикс" за местния пазар е сравнително малка по няколко причини. "В страната ни например има само 3 медицински робота (2 в Плевен и един в Пловдив), които биха могли да купят и ползват 3D ендоскопи. Начинът на задаване на държавните поръчки не е така изчистен както в САЩ или в Германия и имам усещането, че те се правят за определен клиент", казва инж. Раленеков.

А сравнително малките частни клиники още нямат капиталови натрупвания, за да могат да си позволят най-добрата техника, която "Шьоли-Оптикс" предлага. Може би когато поработят няколко години, ще могат да си позволят да ни станат клиенти, завършва Раленеков.
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мебелен растеж по поръчка 1 Мебелен растеж по поръчка

В секторната класация в "Гепард" отново влизат производители с традиции и наложени търговски марки

11 мар 2020, 3904 прочитания

Най-динамичните компании за козметика и фармация: Хранителна добавка за растеж Най-динамичните компании за козметика и фармация: Хранителна добавка за растеж

Ръстът в сектора се генерира от хранителните добавки, лекарствата без рецепта и козметиката

26 фев 2020, 6367 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
България става все по-разделена икономически

Северна продължава да изостава значително от Южна

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Млякото и яйцата ще са след 30 минути на вратата ви

Заради коронавируса онлайн търговията с бързооборотни стоки преживява страхотен бум в цял свят

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10