С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 ное 2015, 10:00, 4857 прочитания

№8 в националната класация Рецепта за растеж с инвестиции и нови пазари

"Росина ойл – 1" инвестира все по-смело и търси все повече партньори

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация


Ръстът на приходите на компанията е 511.7% през 2014 г. спрямо 2013 г.

Инвестирането в ново оборудване и намирането на нови партньори се оказва успешната формула.

"Най-висок ръст се наблюдава при износа на мазнини и масла от животински и растителен произход." Това е изречението, което присъстваше в почти всяка статия за износа на България всеки месец през 2015 г. А по-подробните данни на Националния статистически институт показаха, че този скок се дължи най-вече на нарастването на експорта на слънчогледово олио. Продажбите на този тип продукти навън са се увеличили с рекордно високите 210.8% на годишна база за периода януари - август 2015 г. и въпреки по-слабата слънчогледова реколта през тази година по всичко изглежда, че фирмите в този сектор се развиват и намират успешна реализация на продукцията си не само на местния, но и на все повече чужди пазари. Така съвсем неслучайно номер 8 в класацията "Гепард" за най-динамични малки и средни предприятия се оказва фирмата "Росина ойл – 1 ЕООД" от с. Ресен, която се занимава с бутилиране на олио, производство и бутилиране на салатен микс "Росина", международен транспорт и спедиция, както и търговия със земеделска продукция и семепочистване. За последните 15 години, от които фирмата съществува, тя не спира нито инвестициите, нито търсенето на нови пазари, което в крайна сметка се превръща в ключов фактор за бързия растеж на приходите й през последните години.
 
Факторите за растеж - инвестициите и новите пазари
 
Идеята за създаването на "Росина" се появява случайно, разказва управителят Иван Георгиев. Неговият баща Йордан Георгиев решава и създава марката през 2000 г., а бизнесът продължава да бъде изцяло семеен и досега. В началото производството се е осъществяло изцяло ръчно в малък цех, като капацитетът на ден е бил до 2000 бутилки. Работили са едва 5 души. По-сериозните инвестиции започват през 2011 г. Тогава фирмата инвестира в разширяване на производствените площи, както и в машини и съоръжения. Резултатите не закъсняват - капацитетът се вдига до 40 000 бутилки на ден, а към днешна дата заетият персонал във фирмата вече наброява 45 души. В това число влизат машинни оператори в цеха за бутилиране на олио, работници поддръжка, шофьори на тежкотоварни автомобили, складови работници и администрация. От тази година фирмата разполага и със складова база за съхранение на зърно с вместимост над 2000 тона. В тях е инсталирано оборудване на почистване на зърнени култури, което е с капацитет на почистване до 100 тона дневно. Именно инвестициите през последните години се оказват ключови за развитието на компанията. "Инвестирахме в машина, която почиства всички видове земеделска продукция, както и в модерна техника за товарене и претегляне. С това нашите инвестиции не приключват, почти всяка година се стремим да инвестираме в ново оборудване, което да подобрява производствените мощности, както и качеството на предлаганите от нас продукти", обяснява Иван Георгиев.
 
Втори фактор за растежа на компанията се оказва търсенето и намирането на нови пазари и партньори и извън България. "Росина ойл – 1" продава в цялата страна, но вече работи и с фирми от Австрия и Албания, а скоро се надява да намери и нови партньори в страни и извън Европа. За Австрия и Албания фирмата изнася бутилирано рафинирано олио. Разбира се, това означава, че не само приходите, но и разходите се увеличават. "Винаги са необходими средства за закупуване на материали, суровини, поддръжка на машини и оборудване, реклама и всички други компоненти, необходими за една търговия и още повече за производство", уточнява Георгиев.
 
Трудностите

Трудности и пречки, разбира се, не липсват. Основна пречка се оказва недостигът на квалифициран персонал. Компанията се нуждае от шофьори на тежкотоварни автомобили, персонал за поддръжка на машините в цеха и на хора за администрация, но се оказва, че затрудненията с намирането на такива кадри са постоянни. Понякога причината е действително липса на кадри с добро образование, но често се оказва, че проблемите не опират до това, а до липса на опит, способност и желание да се върши възложената работа на съответната позиция.
Другите две основни пречки за развитието на бизнеса са несигурната икономическа среда и някои слабости в законодателството. Иван Георгиев пояснява: "Под известни слабости в законодателството имам предвид, че ни се налага, както на почти всяка една фирма, неведнъж да търсим по съдебен ред правата си. За съжаление процедурите за това са доста тежки и мудни, което естествено води до загуба на време, средства и нерви." Проблемът не е само в това, че процедурите са бавни, а и че не винаги водят до ефективно разрешаване на споровете: "Сблъсквали сме се и с хора и дружества, които не са добронамерени, а доста често остават безнаказани от закона и съответните институции", допълва Георгиев. Разковничето за преодоляването на този тип затруднения се оказва добрата организация: "Винаги сме се старали да бъдем добре организирани и постоянни, за да бъдат предотвратени трудности и загуби, произтичащи от тези пречки", казва управителят на "Росина ойл – 1".


Оттук все по-нагоре

Предизвикателствата могат да бъдат и под формата на неблагоприятни климатични условия. Сушата и горещините през лятото на 2015 г. доведоха до по-слаба реколта на слънчоглед в страната, като това доведе до множество опасения, че олиото ще поскъпне. Въпреки това фирмата смята, че годината е била успешна и разнообразна за тях, както и изпълнена с нови възможности за професионално и бизнес развитие. "Въпреки че реколтата на слънчоглед тази година не беше от най-добрите в сравнение с предходни години, ние успяхме да реализираме всичките си идеи, проекти и сделки, които бяха планувани да се осъществят през тази година. Очакваме през следващите години икономическите ни резултати да бъдат още по-добри от сегашните ни. Надяваме се да успеем да излезем на нови пазари, да увеличим продажбите и производствените си мощности", казва Георгиев. А ако очакванията се осъществят, това неминуемо ще доведе и до откриването на още работни места. Постигането на всичко това, разбира се, преминава през постоянство и непрекъснат стремеж за развитие. "Благодарен съм, че успявам да запазя и развия това, което баща ми е градил през годините. Основните фактори за успех в този сектор са възможността и амбицията за завоюване и разработване на нови пазари, постоянството и коректността към своите партньори." По този начин Иван Георгиев обобщава успешната формула за развитие в този бизнес.
 
 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за търговия с автомобили, части и сервиз: Всички са успешни Най-динамичните компании за търговия с автомобили, части и сервиз: Всички са успешни

Общите приходи на двадесетте дружества в подреждането в "Гепард" са скочили с над 47% до 355 млн. лв.

11 фев 2020, 2291 прочитания

Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба Най-динамичните компании за текстил и облекла: Всички на печалба

Макар и труден, шивашкият бизнес в България се справя добре и има добри показатели

29 яну 2020, 5369 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
В менгемето на високите цени на тока и евтините метали

Възстановяването на строителството и поръчките за него балансират сектора

Още от Капитал
Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10