С едни дънки напред

Зад успеха на търговеца "Лий Купър България" стоят най-вече инвестициите в технологии и в обучение

Управителят на "Лий Купър България" Стефан Башев
Управителят на "Лий Купър България" Стефан Башев
Управителят на "Лий Купър България" Стефан Башев    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Управителят на "Лий Купър България" Стефан Башев    ©  ГЕОРГИ КОЖУХАРОВ
Към момента брандът има десет магазина и един аутлет в България. Представен е в градовете Бургас, Велико Търново, София, Варна, Русе и Пловдив, главно в големите търговски центрове. 

Годината е 1908. В порутените помещения на Middlesex 94-96 в Източен Лондон Морис Купър създава едноименната фабрика за производство на работно облекло, която по-късно се преименува на Lee Cooper. Въпреки скромното си начало днес това е марката деним, призната за най-старата и автентична в Европа. Брандът навлиза директно в България през септември 2012 г., когато е учредено дружеството "Лий Купър България". То е еднолична собственост на Lee Cooper Hong Kong, където е и централата на компанията майка. При навлизането си в страната фирмата открива общо пет магазина в градовете София, Велико Търново, Варна и Русе. И макар брандът да е световноизвестен, на управителя Стефан Башев и екипът му са необходими няколко месеца, за да разпространят сред клиентите, че марката вече присъства директно в България. Така през 2014 г. компанията вече не само е достатъчно позната, но се подрежда на пето място в класацията "Гепард" в сектор търговия с приходи от 14.8 млн. лв. и печалба от 105  хил. лв. в сравнение с 2.9 млн. лв. и 48 хил. лв. печалба за предходната година. Според дружеството 2015 г. е идентична с предходната и високите нива на приходите ще се запазят. "Изпълнени сме с надежда, че през 2016 г. икономиката в страната ще има по-добри резултати и това ще рефлектира в търговията и търговските фирми като нас", споделя финансовият мениджър на българското дружество Николай Кръстев. С надежда за по-добри времена за бизнеса гледа и управителят Стефан Башев: "Когато започнахме през 2012 г., в България все още си беше криза. Започнахме от по-трудното и сега виждаме ръст и подобрение на нещата, но все още не е това, което трябва да е."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал