"Титанът", който предизвиква Google
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Титанът", който предизвиква Google

В основата на успеха за 2015 г. е проектът PubGalaxy, който стартира в края на 2013 г. и се развива изключително добре, казва Ивайло Иванов, оперативен директор в компанията

"Титанът", който предизвиква Google

Компанията започва с малък хоби проект, който се превръща в печеливша онлайн платформа

Спас Спасов
24909 прочитания

В основата на успеха за 2015 г. е проектът PubGalaxy, който стартира в края на 2013 г. и се развива изключително добре, казва Ивайло Иванов, оперативен директор в компанията

© Капитал


Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат тук или на 02/4615 271 и 02/4615 349. Цена 15 лв. с ДДС и доставка.
Визитка:

Име: "Тайтън гейт"

Град: Варна

Основана: 2005 г.

Сектор: IT

Основател и изпълнителен директор: Пресиян Каракостов
Заради разширението на дейността компанията отвори офис и в София.
Автор: Капитал

"Тайтън гейт" открива официално дейността си в България през 2005 г. с главен офис във Варна. Четири години по-рано обаче, през 2001 г., нейният основател, а в момента и изпълнителен директор, Пресиян Каракостов прави поредното доказателство, че

"Американската мечта" не е мит

По това време той живее в САЩ и превръща хоби проекта си PhoneArena в първата си печеливша онлайн платформа. Именно с нея "Тайтън гейт" дава начало и на дейността си във Варна. Сайтът предлага новини, ревюта и видеоматериали за почти всички брандове мобилни телефони, технически описания и всичко останало, свързано с тях. Бързото разрастване на потребителите в момента го подрежда до един от трите най-големи в света с повече от 26 милиона читатели месечно.

Екипът на PhoneArena публикува близо 1000 новини всеки месец, а видеофайловете, които предлага платформата, са гледани над 8 млн. пъти. Като един от най-старите технологични сайтове в глобалната мрежа PhoneArena вече е генерирал огромна база данни с технически описания на телефони, която се е превърнала в негова основна характеристика.

Следващата стъпка

в развитието на компанията е проектът PubGalaxy. Неговото развитие започва през 2013 г. На практика това е глобална онлайн агенция, ориентирана към собствениците на високия сегмент уеб сайтове, която им оказва съдействие в привличането на рекламодатели и монетаризирането на позициите, които имат в глобалната мрежа. "През 2015 г. постигнахме много добри резултати благодарение на динамичното развитие на нашия нов проект PubGalaxy (pubgalaxy.com), който стартира през края на 2013 и се развива изключително добре", споделя Ивайло Иванов, оперативен директор в компанията.

По негови данни към края на миналата година клиентите на PubGalaxy са надхвърлили 250, а обслужваните сайтове са били над 1000. Набирането на персонал продължава. "Динамичният ръст на компанията ни постави пред предизвикателство, свързано с привличане на правилните таланти за организацията ни, с развиването на нови отдели и ефективното взаимодействие между тях. До момента 2016 беше много успешна за нас в това отношение, като през този период към нас се присъединиха над 60 души и същевременно успяхме да изградим солидна и устойчива структура, която да ни позволи да поддържаме устойчив ръст и през 2017 г.", каза Иванов.

Информацията, публикувана в сайта на дружеството, показва също, че сред неговите клиенти вече са водещи световни медии като VentureBeat и ТеchSpot. Според Иванов основните пазари са САЩ, Канада, Великобритания, Европа и Индия.

В момента двете платформи PhoneArena и PubGalaxy с обслужват от над 90 души. В първата са съсредоточени специалисти в сферите на писането и редактирането на ревюта, програмирането, създаването и обработката на видеоклипове, дизайна и бизнес развитието.

Екипът на втората дивизия в структурата на "Тайтън гейт" - PubGalaxy, обслужва по- различни дейности като онлайн рекламните продажби. Двете платформи се обслужват от обща администрация. Ивайло Иванов обяснява, че развитието на компанията, в чието управление участва, зависи пряко от изграждането на

Силни професионални екипи

С тази идея в края на миналата година "Тайтън гейт" откри офис и в София. Той се намира в бизнес център "Витоша" на бул. "България" №49. Обяснението на тази стъпка бе, че по този начин дружеството ще получи по-широк достъп до ресурса от опитни и квалифицирани кадри, от които има нужда. Те са основно в сферата на дигиталната реклама и висшия мениджмънт. Василев обяснява също, че решението за разширяване в София е било мотивирано от факта, че голяма част от опитните и кадри в IT сферата, притежаващи високо ниво на квалификация, опит и глобална визия за развитие, мигрират именно в столицата.

Основната дейност, която "Тайтън гейт" ще развива през втория си офис след Варна, е свързана с бизнеса на PubGalaxy и интернет рекламата. В края на миналата година, при обявяването на идеята за структуриране на нов екип в София, Иванов заяви, че той ще се занимава както с продажбите на дружеството, така и с акаунт мениджмънта, цялостно бизнес развитие и анализа на данни. Едно от основните предизвикателства, с които се налага да се справя "Тайтън гейт", е

Конкуренцията на големите

международни IT компании, представени у нас. Според Иванов в привличането на кадри за бизнеса си те разчитат по-скоро на позитивния имидж, който носят добре познатите им брандове. Оперативният директор на българското дружество твърди, че в момента "Тайтън гейт" поддържа почти същите нива на заплащане като тях, а социалните пакети, които предлага на служителите си, далеч превъзхождат тези на конкурентите й.

Ивайло Иванов твърди също, че утвърдените компании в сектора са изградили с годините тромави и бюрократизирани структури, които забавят развитието на младите кадри. За разлика от тях като компания, чиято динамика рефлектира в бурното й разширяване през последните години, "Тайтън гейт" непрекъснато открива пред служителите си възможности за заемане на по-високи позиции при показани добри резултати. Пак заради ограничения ресурс от кадри, необходими за развитието на бизнеса й, "Тайтън гейт" е разработила

Собствена система за интензивно обучение

и квалификация на кадрите си.

В няколко свои интервюто основателят и изпълнителен директор на дружеството Пресиян Каракостов твърди, че само три години след като започва дейността си, PubGalaxy вече е придобила известност като най-иновативната и мобилна компания в сферата на дигиталната реклама в Централна и Източна Европа.

Неотдавна от "Тайтън гейт" разпространиха и информация, според която PubGalaxy и глобалният хегемон в сферата на онлайн маркетинга и дигиталната реклама Google все по-често работят с едни и същи клиенти. А това според Каракостов е явен признак, че "Тайтън гейт" е сред малкото компании в света, влезли в директна конкуренция с Google.

Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат тук или на 02/4615 271 и 02/4615 349. Цена 15 лв. с ДДС и доставка.
Визитка:

Име: "Тайтън гейт"

Град: Варна

Основана: 2005 г.

Сектор: IT

Основател и изпълнителен директор: Пресиян Каракостов

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK