С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2016, 15:01, 14387 прочитания

Семейна традиция в производството на мебели

"Мебелор" расте с пренасочване към обзавеждане във високия ценови корпоративен сегмент

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Поръчайте изданието на хартия или в pdf формат тук или на 02/4615 271 и 02/4615 349. Цена 15 лв. с ДДС и доставка.
Визитка
Име: "Мебелор"
Град: Пловдив
Създадена: 1994 г.
Собственици: Станимир Каролев (51%), Иван Скачков (49%)
Управител: Иван Скачков
5 млн. лв. е инвестирала компанията преди кризата - още през 2004-2006 г.
"Мебелор" е познато име за доста пловдивчани. Голяма рекламна табела стои на фасадата на сградата на фабриката, разположена на входа на града, на "Карловско шосе". В последните години това име все повече започва да се чува и в страните от ЕС. В търсене на историята на успеха ѝ, разговаряме с нейния основател инж. Иван Скачков.

Преди това ни развеждат из производствените цехове. Разбираме, че служителят, с когото разглеждаме фабриката отвътре, се казва Николай Скачков, син на основателя на компанията и роден в годината на основаването ѝ. След това разбираме, че всички дизайнери на мебели във фирмата в момента преминават обучение за работа с нов софтуер.


Компанията е създадена през 1994 г. с предмет на дейност "Производство и търговия с мебели", основно в сферата на проектното обзавеждане, предимно банки и хотели. В последните години разширява дейността си и в чужбина, като работи основно в сферата на корпоративния дизайн на банки, автомобилни компании и големи хотелски вериги. Тя е естествено продължение на придобитото образование във Висшия лесотехнически институт за инженер по дървообработващи машини и автоматизация на мебелното производство от основателя ѝ Иван Скачков.

Вече 22 години компанията се развива, като технологичното ѝ оборудване е обновявано повече от четири пъти. В момента тя е собственост на Станимир Каролев (51%), който стои зад финансовата група на "Карол". Останалите 49% са в Скачков, показват данните в Търговския регистър.

Бизнес в условия на криза



В периода 2011-2013 г. силно се изостря конкуренцията и търсенето на българския пазар се измества в посока ниска цена, като качеството и високата технологичност на мебелите остават на заден план.

Това е наложило съкращаване на персонал, преструктуриране и намаляване на социални придобивки, като например премахването на безплатния обяд за работниците в "Мебелор". Приоритетите се променили в няколко посоки - реализация на проектно обзавеждане във високия клас на западноевропейските пазари, цялостна преоценка на доставчиците и търсене на най-доброто съотношение цена - качество -условия, както и силно активизиране на търговската дейност с проучването на нови пазари, развиване на контакти и много делови срещи. Това довело до подем през 2014 и 2015 г. В момента се инвестира в ново технологично оборудване, софтуерни продукти и нови технологии и очакванията са, че това ще повиши конкурентоспособността на ниво европейски пазар. Новите инвестиции ще доведат до високи резултати след втората половина на 2017 г., очакват от "Мебелор".

Преди кризата, още през 2004 – 2006 г., компанията е направила инвестиции за повече от 5 млн. лв. Финансирането е с кредити и лизинг, които вече са изплатени. За тази и следващата година се работи по внедряване на високотехнологични машини и екологична аспирация, всичко на стойност 2 млн. лв. Една част от парите са от европейски програми. След приключването на инвестицията качеството на продукцията трябва да се повиши заедно с технологичните възможности за изработка по различни проекти. Не на последно място работната среда за служителите ще стане по-добра. Очакванията са това да повиши конкурентоспособността и обемите на производство.

Пазари, продажби и възможности

Основните пазари са в Западна Европа (Австрия, Германия, Великобритания, Швейцария и др.). Това са предимно корпоративни клиенти, които реализират големи проекти с фирмен дизайн във високия сегмент. Основните канали за продажби са участията в конкурси, като "Мебелор" определят за свое предимство предлагането на иновативни решения по изисквания на възложителите, т.е. работи се точно според поръчка на конкретен клиент и по зададени от него параметри. Това всъщност е едно от големите предимства на малките и средните компании в България – доста от тях не работят "на поточна линия", а изработват индивидуални серии и продукти по изисквания на конкретни клиенти.

От "Мебелор" разказват, че понякога участват и в международни специализирани изложения, но по думите им това е по-скоро за престиж. Според ръководството на компанията е доста трудно да наложиш българска марка на мебелния пазар в Западна Европа. Все пак не е невъзможно – с добре изработени мебели и прецизни детайли се преодоляват съмненията у западноевропейския клиент.

Колко са важни суровините и хората

Поради високия пазарен сегмент, в който работи "Мебелор", от изключително значение е правилният подбор на материалите. Преди 15-20 години това е било доста трудно, споделят от дружеството, но сега в България предлагането на качествени суровини е добре развито – на склад се поддържа достатъчно широк спектър и количества от материали. Не по-малко важно е и отварянето към общия европейски пазар, който дава възможности за доставка на всичко необходимо.

Все още е голям проблемът с качествената работна ръка. Пловдив е основен стратегически център на много западни компании, което предполага и завишено търсене на персонал. Трудности има и от липсата на подготвени кадри в дървопреработващите специалности в средните и висшите учебни заведения. Намират се хора постепенно, а обучението им е трудно и дълго. От "Мебелор" споделят, че се стараят да създават добра работна среда, възможност за развитие в кариерата, нови възможности за работа в чужбина и адекватно заплащане. В момента компанията осигурява работа на 95 души със средна възраст 35 години.
Всички истории на компании от Гепард 2016

"Бер-Хелла термоконтрол" – Германският лидер от Божурище

"Банк тех сис" – Машина за пари

"Клас Бойчев" – Изгаря всичко, топли навсякъде

"Трък фери" – Има ли място на ферибота

"Тайтън гейт" – "Титанът", който предизвиква Google

"Програмиста" – Програмисти мисионери

"Интер карс България" – Разрушителят на статуквото

"Био фарминг" – Новата земеделска звезда на северозапада

"Стримона строй" – Печеливша комбинация

"Оптикоелектрон" – Да береш плодовете, засадени по време на кризата

"Балдаран" – Извор на растеж от Родопите

"Мебелор" – Семейна традиция в производството на мебели

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговия: Ускорен растеж Търговия: Ускорен растеж

Оборотите на най-динамичните 20 малки и средни дружества в сектора на търговията и услугите растат над 100% през 2017 г.

4 фев 2019, 6784 прочитания

Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно

Само една фирма в топ 20 на секторната класация на "Гепард" е работила на загуба през 2017 г.

28 яну 2019, 8373 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Германският лидер от Божурище

Behr-Hella Thermocontrol очаква заводът й край София да достигне 500 души до няколко години

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10