С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 18 ное 2017, 13:53, 15149 прочитания

Двете ремаркета, които пораснаха до 120 камиона

Белгиецът Герт Бернард идва в България в средата на 90-те години с малък транспортен бизнес, но днес с неговите партньори управлява сериозна компания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Всички текстове от изданието можете да откриете тук.
Визитка

Име: "България роуд тракинг"
Сектор: Транспорт
Създадена: 2006 г.
Управител: Герт Бернард

Герт Бернард влиза на българския пазар с две ремаркета и договор за превоз на цветя от Холандия до Пловдив. Годината е 2006-а. Белгийският предприемач идва за малко. Счита, че са му достатъчни 6 месеца, за да стабилизира бизнеса на новата си компания. И остава 11 години. Днес в активите на "България роуд тракинг" има 35 тира, над 50 души персонал и договори за превоз на стоки в Европа, Обединеното кралство и Ирландия. През 2017 г,. той инвестира и в покупката на 6 декара земя в индустриална зона край Пловдив, за да построи там своя собствена транспортна база. Герт Бернард има и още едно невероятно бизнес умение. "Започнах да привличам в България други белгийски инвеститори. И не само чрез "България роуд тракинг", но и чрез други компании, които създадохме. Основахме около 10 компании, които инвестираха тук, и започнахме да работим. В Пловдив имаме общо около 120 камиона. Инвеститорите са белгийци, които проучиха българския пазар и оцениха перспективите му" , казва Бернард.

Скокът


През 2016 г. "България роуд тракинг" постига забележителен ръст в бизнеса си. От 970 000 лева приходи през 2015 г. компанията постига резултат от 5 207 000 лева през 2016 г. (+436.8%). Персоналът се увеличава от 13 на 52 служители. Общата стойност на инвестициите през тези две години е 1 500 000 евро. "Ние извършваме международни превози - например на българско вино за Франция и Великобритания. Превозваме също хартия, електроника. Дори български килими сме транспортирали. Към България превозваме всякакъв вид стоки. В бранша използваме термина "транспорт с брезент". Това ще рече, че специализацията на "България роуд тракинг" изключва превозите на насипни товари и на стоки, за които трябват хладилни камиони", обяснява мениджърът на фирмата. Той счита, че бизнес резултатите през 2016 г. са закономерни, защото компанията успява да увеличи много работата си в Европейския съюз, включително и в България. Оценката на Герт Бернард е, че са успели да поемат и да осъществят транспорт за солидни белгийски компании, с които и сега работят. Наистина поръчките се увеличаваха много, коментира той.

Точна преценка

Още от 1995 г. Герт Бернард започва да вози стоки у нас чрез своята белгийска фирма. Прогнозата му, че страната ще влезе в ЕС и българският транспортен пазар ще се развие стремително, се оказва точна. Точна се оказва и преценката му, че ако иска да вземе добър дял от българския транспортен пазар, ще трябва да обедини своя бизнес капацитет с други фирми от Белгия. Единият от начините за съвместен бизнес, който Герт Бернард използва, е като привлича съдружници от Белгия. Тези партньори финансират част от новите камиони на "България роуд тракинг" чрез тяхната собствена лизингова компания, базирана в България. Така съфинансирам инвестициите си, обяснява белгийският предприемач. Но също използва банкови кредити и внимателно реинвестира печалбите на компаниите си обратно в бизнеса. С повечето белгийски инвеститори Герт Бернард има стари фамилни връзки. Той е второ поколение собственик на транспортна компания. Така че партньорите му имат доверие, а и той познава добре инвестиционните им възможности. "Нашият партньор в "България Роуд тракинг" също е второ поколение в бизнеса. Така че се предава семеен опит от белгийския бизнес в България.", заключи Бернард.



Шофьорският проблем

На бюрото на мениджъра на "България роуд тракинг" лежи акт за глоба от 4000 евро. Поредният. Този път българският шофьор не е включил уреда, с който се отчита пътна такса за превозването на товари по белгийските пътища. "Това не е от незнание, това е от несериозно отношение към работата, с която си вадиш хляба. Знам, че е трудно, но някои български шофьори трябва да променят начина си на мислене. Честно казано, през изминалите години професионалното ниво на шофьорите в България намалява. Правим всичко възможно да обърнем този тренд – въведохме обучения, задължително разговаряме с тях при проблеми, които са причинили", обяснява усилията си Бернард. Нивото на качество на работата на българските шофьори трябва постоянно да се поддържа високо. Европейската пътна администрация задължава шофьорите на тирове да преминават задължителна 35-часова квалификация на всеки пет години, за да продължат да карат камионите си. Това е т.нар. Код 95, в чието прилагане българската администрация може да е доста по-стриктна, счита предприемачът. Благодарение на собствените ни усилия и постоянен надзор в момента имаме екип от надеждни и професионални водачи, които са двигателят на нашия успех.

Внос на шофьори

Герт Бернард сериозно е обмислял възможността "да внесе" белгийски шофьори за фирмата си. Причината – един белгийски шофьор носи на фирмата много повече приходи, отколкото един български шофьор. Защото има по-висока производителност, която постига с квалификация, владеене на поне 2-3 чужди езика, неразбираема за българите дисциплина, и професионално отношение към работата си. Белгийският предприемач обаче разбира, че в това няма икономическа логика. Дори и да плаща по-висока заплата, отколкото те получават в Белгия, техните български осигуровки при пенсиониране ще бъдат спирачка. "Не правя бизнес в България, защото разчитам на евтина работна ръка. Ако калкулираме производителността на българската работна сила в цената на превоза, като собственик на компания в крайна сметка трябва да кажа, че българският шофьор не е евтин шофьор. Но сме отворени да плащаме повече. Опитът ми показва, че когато една професия стане "евтина", тогава започва отлив от нея. Затова, когато шофьор от "България роуд тракинг" кара стоки във Франция, ние му плащаме според френския закон и по френските разценки на труда. Ако кара в Германия – естествено, че според немските разценки. Така трябва, това е законно и справедливо", разказва Герт Бернард.

Оценка на риска

Според мениджъра на "България роуд тракинг" компанията му е изправена пред два потенциални риска, върху които той малко може да влияе. Първият от тях е бизнес климатът в Европа и вероятността съюзът да приеме политиката на "двете скорости". Затова Герт Бернард е решил през 2018 г. да замрази инвестиционните си усилия за всички свои компании, включително и за "България роуд тракинг". "Транспортните фирми са вторите по чувствителност след банките към промените в икономическите условия, затова ще изчакаме", казва той.

Вторият проблем е застаряването на българските шофьори и нежеланието на млади хора да навлязат в професията. Мислех, че това ще се случи по-късно, но ето че дойде и тук – коментира общата европейска тенденция на застаряване Герт Бернард. Онова, което той прави, е да продължи инвестиционната си политика в съвременна техника и да обучи шофьорите си да работят по-производително.

"Много се гордея, че българският ми проект за транспортен бизнес успя. Не беше лесно. Имахме си проблеми, от които доста научихме. И така 11 години. Ще направя всичко по силите си, за продължа поне още 11, така че третото поколение да поеме кормилото", заключи Герт Бернард.

Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговия: Ускорен растеж Търговия: Ускорен растеж

Оборотите на най-динамичните 20 малки и средни дружества в сектора на търговията и услугите растат над 100% през 2017 г.

4 фев 2019, 5871 прочитания

Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно Облекло и текстил: Приходите растат, но по-бавно

Само една фирма в топ 20 на секторната класация на "Гепард" е работила на загуба през 2017 г.

28 яну 2019, 6773 прочитания

КАПИТАЛ Daily »


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
Строителство: Залезът на големите европари

Инвестициите са единствено по линия на санирането и частните жилищни проекти

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото