С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 30 ное 2017, 12:28, 10024 прочитания

Търговия с автомобили, части и сервиз: На висока скорост

Растежът на автомобилния сектор в България доведе до скок на приходите на всички по веригата - от дилъри до търговци на авточасти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Статията е част от класацията на най-динамичните малки и средни компании "Гепард". Всички текстове от изданието можете да откриете тук.
Лидер по растеж през 2016 г. е "Автомотор", която е дъщерна фирма на вносителя на Citroen "Автомотор корпорация".

Автомобилният сектор в България продължава да расте, което означава по-добър бизнес за всички по веригата - от дилърите и автокъщите, през сервизите до търговците на части. От една страна, продажбите на нови коли са скочили с двуцифрен ръст през 2016 г., от друга - тези на употребявани също запазват растежа си и огромната си преднина - около десет на всяка регистрация на нов автомобил са на коли втора ръка. Повишението се вижда и в секторната класация на "Гепард" за най-динамичните фирми в търговията с автомобили, сервизи и части. Общите приходи на двадесетте компании в подреждането са скочили средно със 49% до 319 млн. лв. В класацията има най-различни дружества от бранша и почти всички са на печалба и увеличават персонала си.

Все повече коли


Лидер по растеж през 2016 г. е "Автомотор", която е дъщерна фирма на вносителя на Citroen "Автомотор корпорация". През 2016 г. компанията обедини 13 регионални и специализирани дружества от групата - сред тях са сервизи, дилъри и др. След преобразуването приходите на фирмата са скочили с над 115% до 11.6 млн. лв., като повишение има във всяко направление - продажби на коли (425 бр.), автомобилни части (с 34%), сервизен труд (с над 110%) и др. За 2017 г. "Автомотор" също очаква значително повишение във всяка дейност.

Втора в класацията е бургаската "Елиа транс България", която се занимава с продажба и сервизиране на нови и употребявани ремаркета и полуремаркета. Компанията е на българския пазар от 2002 г. и е вносител на германските марки Meiller и Кögel. Приходите на компанията са скочили със 110% до 7.3 млн. лв.

На трето място е миналогодишният лидер в секторната автокласация на "Гепард" - русенската "Ес транс", която продължава да расте. След скока на оборота й от 200% през 2015 г. сега ръстът е нови 80% до 20.2 млн. лв. Компанията, която е дилър и сервиз на Nissan и Great Wall, има и няколко магазина за авточасти.



Четвърта е официалният вносител и дилър на Suzuki - "Миркат". Компанията е повишила оборота си с 63% до 13.3 млн. лв. благодарение най-вече на продажбите на нови автомобили - с 57%, от 160 на 251 коли. Увеличение има и в другите дейности: рент-а-кар, сервизни услуги и оперативен лизинг. В същото време компанията продължава да е на загуба.

Продължава доброто представяне на "Княжево сървиз", в която основен акционер е "Титан сървис". Фирмата обслужва камионите, които чистят София, на "Титан" и ЗМБГ. След като през 2015 г. повиши приходите си с 45% до 7.5 млн. лв., сега растежът е с нови 53% до 11.5 млн. лв. Рентабилността на "Княжево сервиз" остава изключително добра - над 41%. Компанията продължава да увеличава и персонала си. Сервизите явно имат добра година - оборотът на други представители на бранша - "Старс ауто 2008" и "ДНВ-Проспийд", са скочили съответно с 44% и 42%.

Още и още части

В секторната класация няма много фирми с чуждестранни собственици, но една от тях е тази с най-високи приходи в тазгодишното подреждане - дистрибуторът на автомобилни части "Интер карс България", която е част от полския лидер в Централна и Източна Европа Inter Cars. След като отчете растеж от 106% през 2015 г., сега компанията увеличава оборота си с още 45% до 82 млн. лв. Целта на фирмата е през 2017 г. да стане №1 в бранша, като измести дългогодишния лидер "Евро 07".

Участник в подреждането е и друг голям търговец на авточасти - "Ауто плюс България", което само още повече доказва колко бурно се развива секторът. Приходите на дружеството са скочили с 50% до 58.3 млн. лв. Компанията има 22 обекта в България, от които три склада и 19 магазина.

В тазгодишното подреждане на "Гепард" присъстват и редица специализирани търговци на автомобилни компоненти. Сред тях са дилърът на гуми "Маргел-М", чиито приходи скачат с 43%, както и компаниите за акумулатори "Ауто батери трейд" и "Старт трейдинг".

Също както и "Ес транс", в класацията присъстват и други регионални дилъри на нови автомобили. Врачанската "Тит" продава моделите на Renault и Dacia, а приходите й се покачват с 48%. "Венци - Велико Търново" пък е дилър на Toyota, като оборотът й е нараснал с 30% до 4.16 млн. лв.

След като през 2015 г. основният представител на сектора за камиони беше вносителят на MAN "МВБ трак енд бъс България", сега в класацията се включва вносителят на тежкотоварни машини Volvo - "Волво груп България". Компанията увеличава оборота си с 39% благодарение на ръста в продажбите на камиони с 69% през годината.

Персоналът

Компаниите в класацията са увеличили средно персонала си с малко над 3% до общо 875 души. Най-голям екип има "Ауто плюс България" - 232 (спрямо 219 през 2015 г.), което се обяснява с многото обекти и складове на дружеството. На другият полюс е търговецът на авточасти от Монтана "Елит кар трейдинг", който е намалил служителите си от 40 на 17 души.

Макар и само две дружества в топ 20 да са на загуба, общата рентабилност е ниска. Общата печалба е 8.7 млн. лв. при приходи от 319 млн. лв. Най-висока печалба (и рентабилност) има "Княжево сървиз".

Според данните за регистрациите в КАТ продажбите на автомобили продължават да растат и през тази година - само за първите шест месеца броят на леките коли е скочил със 130 хил. нови и употребявани леки автомобили. Което показва, че и 2017 г. ще е добра за фирмите от сектора.

Поръчайте изданието »
На хартия или PDF

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-динамичните компании за горива: Има място за регионалните вериги Най-динамичните компании за горива: Има място за регионалните вериги

Топ 20 на най-растящите в сектора изобилства с малки обекти в различни градове на страната, увеличили драстично приходите си за 2018 г.

12 яну 2020, 2484 прочитания

Най-динамичните металообработващи компании: Ускорение от големите клиенти Най-динамичните металообработващи компании: Ускорение от големите клиенти

Ръстът на компаниите в сектора се увеличава до над 88%, а основният двигател са поръчките по мащабни проекти

9 яну 2020, 2308 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Гепард" Затваряне
IT сектор: Оптимизмът остава заедно с проблемите

Компаниите от IT сектора продължават да се срещат с недостиг на кадри, но това все още не пречи да растат динамично

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10