Ритейл: Търговските вериги – падането свърши
С няколко изключения търговците на храни, стоки за дома и дрехи вдигат оборотите и печалбите си


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
12 коментара
Причините са 2, които действат върху един основен показател - повече оборот при еднакви фиксирани разходи:
Погледнете Карфур - дори при нулева търговия загубите са колосални. Това са фиксирани разходи (предимно).
Основна роля играе изчезването на конкуренцията в София. Който и да погледне класацията е ясно, че Фантастико прави големи печалби, защото е разположен само в София. В града основните направления за пазаруване бяха моловете, но там веригите бяха предимно Карфур и Пикадили. Сега хората пазаруват от другаде, съответно се вдигат оборотите без да са нужни допълнителни инвестиции.
Другия момент е при веригите с централни складове, например Билла. Те имат много голям интерес да се разпространят максимално из територията, за да оправдаят съществуването на подобни логистични бази. Отново повече приходи за по-бавно разстящи фиксирани разходи.
Изводите ви са легитимни, но някак си само минават по допирателната и не се стараете да вникнете в истинските движещи сили на отрасъла. Може би не ви е и работа, но все пак можехте да се постараете повече.
"Ценово марката се позиционира в средния клас и следва стратегията да се отличава от така наречените дискаунт вериги."
Който е работил във Фантастико знае къде са им силите. Това общо изречение е без съдържание. Дисциплината е желязна, а един служител върши работа като за трима по другите вериги. Освен това взаимоотношенията с доставчиците са много добри. Работят с може би най-изгодните отстъпки и винаги плащат навреме (на служители и доставчици).
В тъпия Кауфланд има 2 сорта домати - розови, които се опипват от всички пенсионери и обикновени, които са гумени. Голям избор...
До коментар [#3] от "Norie":
Мдааа, за тези цени - толкоз... Има квартални плод-зеленчук магазинчета за тази работа.
И според теб цените ниски ли са им ... друг път
До коментар [#5] от "kiril petrov":
Епа Кауфланд като цяло е евтин. Не е като Лидъл или Тмаркет, ама това не са магазини, а сметища. Кварталните магазинчета като цяло не са евтини, но пък зеленчуците са като цяло по-добри.
Мда, статия за мултимилионни обороти ала бала, ма наш Генчо недоволен от двата вида домати в Кауфланд. Деба..
Ако България беше 100 милиона народ, щеше да има място за всички под слънцето, но на един нищожен пазар като нашия, няма как да съществуват и да печелят всички големи европейски вериги. Все пак да сме благодарни че има поне 2-3 силни европейски вериги в нашата застаряваща, пенсионерска държава, защото можехме още да пазаруваме от гаражи и сергии.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.