VIVACOM – брандът, който трансформира телеком пазара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

VIVACOM – брандът, който трансформира телеком пазара

Vivacom

VIVACOM – брандът, който трансформира телеком пазара

Очаква се компанията да стартира 5G услуга през 2020 г., с което ще открие ново технологично десетилетие за марката

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.
4447 прочитания

Vivacom

© Vivacom


Колко са десет години? За всеки бизнес това е много време, през което може да се пренапишат пазарните правила. Последното десетилетие е истински трансформиращо за телеком сектора в България.

През 2009 г. все още не бяха налице стриктните европейски регулации за цените на едро, роуминга и редица други. По това време операторите в България се деляха на мобилни и фиксирани. Високоскоростният интернет беше наличен само по кабел. Предплатените SIM карти бяха ако не повече, то колкото тези на абонамент. Технологични съкращения като 4G, LTE, 5G, "интернет на нещата" и облачните технологии още не съществуваха или все още бяха в умовете на много тесните специалисти.

През тези десет години се случиха различни трансформации на телеком пазара и една от тях, което имаше широко значение за целия сектор, е формирането на марката VIVACOM. Защото при това ребрандиране Българската телекомуникационна компания (БТК) постави

под една шапка

дългогодишния си фиксиран бизнес и пуснатите няколко години по-рано мобилни услуги. Така през 2009 г. с появата на VIVACOM се слага началото на стратегията една компания да предоставя пълния спектър от комуникационни услуги. Тенденция, която ще бъде последвана от останалите играчи на пазара. Постигнатата впоследствие синергия между фиксираните и мобилните услуги от своя страна прераства в пълни и завършени решения за бизнеса, които се разпростират дори извън традиционната телеком дейност.

Такива например са развитието на "интернет на нещата" и концепциите за умен град. VIVACOM работи усилено да предложи завършени решения, свързани с подобряването на градската среда, като умно паркиране, видеонаблюдение, сметоизвозване и мониторинг на качеството на въздуха са малка част от тях. Бързата мобилна и фиксирана връзка в комбинация с голям облачен капацитет и правилния софтуер позволява всичко това да се случи и да се предложат

пълни технологични решения "от-до"

Някои сегменти се правят с партньори, но всичко се изгражда в своеобразна телеком екосистема, която е много по-гъвкава и лесна за пасване на нуждите на всеки бизнес.

В резултат на дългосрочната си стратегия и инвестиции в размер на 1.877 милиарда лева за последните 10 години VIVACOM е лидер по общи приходи шест поредни години. В това число и за приключилата 2018 г. – с 948 милиона лева общи приходи. Компанията отчита устойчив ръст по основните икономически показатели – от оперативната печалба, през приходите от мобилни услуги и средномесечния приход от абонат, броя клиенти на платена телевизия и фиксиран интернет, до ръст на покритието и възможностите на отделните мрежи и услуги.

Синергията, положена при ребрандирането на VIVACOM преди десетилетие, ще намери своята кулминация през идните години. Когато мрежите от пето поколение (5G) ще размият представата за фиксирани и мобилни услуги, а "интернет на нещата" и броят на свързани устройства ще "избухне". За това VIVACOM се подготвя усилено, като се очаква да стартира 5G услуга през 2020 г., с което ще открие ново технологично десетилетие за бранда.

Автор: Юлиан Арнаудов

Колко са десет години? За всеки бизнес това е много време, през което може да се пренапишат пазарните правила. Последното десетилетие е истински трансформиращо за телеком сектора в България.

През 2009 г. все още не бяха налице стриктните европейски регулации за цените на едро, роуминга и редица други. По това време операторите в България се деляха на мобилни и фиксирани. Високоскоростният интернет беше наличен само по кабел. Предплатените SIM карти бяха ако не повече, то колкото тези на абонамент. Технологични съкращения като 4G, LTE, 5G, "интернет на нещата" и облачните технологии още не съществуваха или все още бяха в умовете на много тесните специалисти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK