С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 авг 2019, 13:58, 2651 прочитания

VIVACOM – брандът, който трансформира телеком пазара

Очаква се компанията да стартира 5G услуга през 2020 г., с което ще открие ново технологично десетилетие за марката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Колко са десет години? За всеки бизнес това е много време, през което може да се пренапишат пазарните правила. Последното десетилетие е истински трансформиращо за телеком сектора в България.

През 2009 г. все още не бяха налице стриктните европейски регулации за цените на едро, роуминга и редица други. По това време операторите в България се деляха на мобилни и фиксирани. Високоскоростният интернет беше наличен само по кабел. Предплатените SIM карти бяха ако не повече, то колкото тези на абонамент. Технологични съкращения като 4G, LTE, 5G, "интернет на нещата" и облачните технологии още не съществуваха или все още бяха в умовете на много тесните специалисти.


През тези десет години се случиха различни трансформации на телеком пазара и една от тях, което имаше широко значение за целия сектор, е формирането на марката VIVACOM. Защото при това ребрандиране Българската телекомуникационна компания (БТК) постави

под една шапка

дългогодишния си фиксиран бизнес и пуснатите няколко години по-рано мобилни услуги. Така през 2009 г. с появата на VIVACOM се слага началото на стратегията една компания да предоставя пълния спектър от комуникационни услуги. Тенденция, която ще бъде последвана от останалите играчи на пазара. Постигнатата впоследствие синергия между фиксираните и мобилните услуги от своя страна прераства в пълни и завършени решения за бизнеса, които се разпростират дори извън традиционната телеком дейност.



Такива например са развитието на "интернет на нещата" и концепциите за умен град. VIVACOM работи усилено да предложи завършени решения, свързани с подобряването на градската среда, като умно паркиране, видеонаблюдение, сметоизвозване и мониторинг на качеството на въздуха са малка част от тях. Бързата мобилна и фиксирана връзка в комбинация с голям облачен капацитет и правилния софтуер позволява всичко това да се случи и да се предложат

пълни технологични решения "от-до"

Някои сегменти се правят с партньори, но всичко се изгражда в своеобразна телеком екосистема, която е много по-гъвкава и лесна за пасване на нуждите на всеки бизнес.

В резултат на дългосрочната си стратегия и инвестиции в размер на 1.877 милиарда лева за последните 10 години VIVACOM е лидер по общи приходи шест поредни години. В това число и за приключилата 2018 г. – с 948 милиона лева общи приходи. Компанията отчита устойчив ръст по основните икономически показатели – от оперативната печалба, през приходите от мобилни услуги и средномесечния приход от абонат, броя клиенти на платена телевизия и фиксиран интернет, до ръст на покритието и възможностите на отделните мрежи и услуги.

Синергията, положена при ребрандирането на VIVACOM преди десетилетие, ще намери своята кулминация през идните години. Когато мрежите от пето поколение (5G) ще размият представата за фиксирани и мобилни услуги, а "интернет на нещата" и броят на свързани устройства ще "избухне". За това VIVACOM се подготвя усилено, като се очаква да стартира 5G услуга през 2020 г., с което ще открие ново технологично десетилетие за бранда.

Автор: Юлиан Арнаудов

K100: Най-големите компании в България

Текстът е част от К100 - класацията на най-големите компании в България. Изданието представя и анализира данни от финансовите отчети на над 300 дружества и очертава развитието на корпоративния сектор през изминалата година.

В изданието ще намерите:
Данни за фирми - приходи, печалби, рентабилност, сравнение с предходна година, прогнози за 2019
Анализи по сектори и интервюта
Класации - на най-големите 300 компании, ТОП 50 по ръст на приходите, Лидерите по сектори, Най-големите работодатели и още

Всички абонати Капитал PRO могат да го прочетат ТУК

Купете

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-големите компании в металургията: Здрави, но сред глобални пирони 4 Най-големите компании в металургията: Здрави, но сред глобални пирони

Приходите на най-големите компании в сектора продължават да растат през 2018 г., но с по-умерени темпове

14 сеп 2019, 2049 прочитания

Най-големите компании за текстил и облекло: Мода в тъмна гама Най-големите компании за текстил и облекло: Мода в тъмна гама

Приходите на 20-те най-големи производители на дрехи и платове почти не растат.

9 сеп 2019, 3598 прочитания


 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Класации" Затваряне
Веригите за потребителски стоки: Умерени купувачи

През 2018 г. ръстът на приходите на тридесетте най-големи търговски вериги се забавя, но остава приличен - над 8%.

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език