Най-големите компании за текстил и облекло: Мода в тъмна гама

Приходите на 20-те най-големи производители на дрехи и платове почти не растат.

   ©  Цветелина Белутова
Статията е част от K100 - класацията на Капитал на най-големите компании в България. Вижте още за изданието или го поръчайте тук.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 2

    Няма как при ниските маржове в бранша производството да се задържи задълго. Единствения шанс е все по-автоматизирано производство за големи и скъпи модни марки.

    За щастие, българските заплати бързо растат и все по-близко е момента, в който шивашките цехове просто няма да имат сметка да функционират. Тези 5000 човека твърде вероятно са сменили шевната машина с друга машина в отрасъл с по-висока добавена стойност.

    С две думи - докато стагнира текстилното производство сме на прав път. Тая крава такова мляко дава.

    Нередност?
  • 2
    montecervino avatar :-|
    Veronika Georgieva
    • + 1

    Почти всички български шивашки фирми работят на ишлеме за големи световни брандове, защото иначе много трудно биха оцелели, ако разчитат само на местното потребление. От друга страна азиатските страни в частност Китай, подбиват изключително много пазара на дрехи не само в България, но и по цял свят. Лошото е, че за да сме конкурентноспособни на Китайците трябва да се въведат много автоматизации, които от своя страна ще редуцират нуждата от работна ръка, респективно да се намалят производствените разходи. Обаче това от своя страна би рефлектирало изключително негативно върху икономиката, защото хиляди души работещи в тази сфера биха останали без работа, тоест патова ситуация.

    Нередност?
Нов коментар