С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Advertorial

2 13 дек 2014, 12:51, 2047 прочитания

Давид Риос за актуалните тенденции при коктейлите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Публикацията е част от платеното съдържание в Капитал Light.

Какви са актуалните тенденции при коктейлите? Има ли "мода" и каква е тя?

Тендецията е да се правят по-опростени коктейли. Опростени от гледана точка на съставките - имам предвид броя съставки. Но не и в смисъла да са прости самите коктейли, а по-скоро да следват принципа, че по-малкото е по-добро. Така посоката е  класическите коктейли да се правят с по-малко съставки. И локалните продукти за всяка държава да се използват с приоритет.

Има ли изявени предпочитания към определени видове алколол като основна съставка в коктейлите - например водка, джин, уиски?

Индивидуално е за всяка дръжава. Има страни, в които хората традиционно предпочитат водка, в други уиски. Но дори в една и съща държава, понякогаm в различни части на страната се предпочитат различни основни алкохолни съставки.

В последните години бирата еволюира към крафт производство, при виното популярност добиха натуралните вина. Има ли аналогични тенденции и при коктейлите?

Бих казал че е същото - все повече е прието да се правят коктейли с по-прости съставки. Но цялостно представяне на коктейла е много важно. Вярвам, че все повече се работи в насока на това не просто да се сервира коктейлът, а той да бъде едно цялостно преживяване. Подобно на това да отидеш на ресторант например - коктейлът също трябва да носи цялостното изживяване  в заведението - музика, светлинни ефекти, дим и др. Идеята е да се създаде една различна атмосфера, а не просто коктейл.

Long или short коктейли са по-търсени?

Отново препочитанието е различно за всяка държава. В Испания например предпочитат дълги коктейли с джин-тоник. В англосаксонските държави предпочитат късите коктейли, по-сухи и по-горчиви. Зависи от вкусовете. Например в Латинска Америка пък им харесват много плодовите сокове като съставка към коктейла. Зависи от региона, в който живееш, от местната култура и други фактори.

Можем ли да говорим за дамски и мъжки коктейли или разликите са размити?

Това е трудна тема, защото стереотипът е, че жените пият по-сладки коктейли, но много често е обратното. Аз имам случай от практиката си, при който  дамата в една двойка пие Мартини Драй, а мъжа - коктейл със сокове. И трябава да се внимава с това, защото понякога ако предложим на жена нещо по-сладникаво, може да се окаже, че сме сбъркали.

В България има ресторант, който вместо вино предлага коктейли в съчетание с храни. Доколко това е популярна тенденция по света?

Това е много интересен въпрос и интересна тема. От известно време се прави в някои от големите градове по света. Това е и едно от нещата, коетоискам да направя и аз за в бъдеще. Защото мисля че да се сервират коктейли, а не само вино с храната е нещо много хубаво, което би се превърнало в нова световна тенденция, но в същото време и клиентите трябва да го приемат и оценят, разбира се, защото те все пак са най-важните. Сложно е като материя, но хората които го практиквуат вече привличат вниманието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Advertorial" Затваряне
Коледният шопинг възможен

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

В къщата на тайните търгове

In-house възлагането на обществени поръчки у нас се използва по странен начин на ръба на закона и за внушителната сума от над 3 млрд. лв.

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10