Постмодерен гастрол в Антична Сердика, модерна София и Самоков
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Постмодерен гастрол в Антична Сердика, модерна София и Самоков

Сдружение „Проект А“

Постмодерен гастрол в Антична Сердика, модерна София и Самоков

Хубен Черкелов с първа от поредица изложби от проекта "120 Лица"

3204 прочитания

Сдружение „Проект А“

© Сдружение „Проект А“


На 21 февруари 2018 година, сряда, в 18:30 часа със специално събитие в Археологическия институт с музей при БАН започва реализацията на "120 ЛИЦА".

До 31 март колекцията от 120 акрилни платна ще има среща с публиката в контекста на музейната колекция.

Жителите на София, както и всички посетителите на обектите от антична Сердика ще могат да видят мащабната живописна работа на Хубен Черкелов през април и май тази година в "Триъгълната кула", част от античната крепостна стена(бул. "Княгиня Мария Луиза" №16).

Източник: Сдружение „Проект А“

Проект "120 ЛИЦА" се реализира с финансовата подкрепа на програма "Културна програма за Българското председателство на Съвета на Европейския съюз 2018 г." на Национален фонд "Култура". Осъществява се със съдействието на Столична община, Община Самоков и Аерогара София.

Изложбата на Хубен Черкелов е представена от Сдружение "Проект А" и е част от националната реализация на проект "120 ЛИЦА". Освен събитията и изложбите в центъра на София, се предвиждат още две експозиции – на територията на Община Самоков и версия на творбата, специално създадена за атриума на Аерогара София.

Една уникална и мащабна творба пристига за гостуване в София и за първи път ще бъде показана в Европа.Този проект е съставен от 120 едноформатни живописни работи, изпълнени в сложна съвременна техника, изведена до съвършенство в ателието на художника Черкелов.

Образите са на Захари Зограф, Константин Бранкузи, Иван Вазов, Бенджамин Франклин, Гьоте, Галилей, Иван Милев и още десетки други реални личности и легендарни фигури на различни култури и исторически наративи. Те са подбрани от портрети, използвани за отпечатване върху парични знаци на стари и по-нови банкови системи. А сега, в първото десетилетие на XXI век, от парите и свръх-тиражните изображения, Хубен Черкелов извежда тези лица отново върху канавата на художественото платно. Той ги потопя в своя стил и подчинява всички 120 образа на една естетическа линия, която прави творбата внушително еднородна и многогласна едновременно.

Александър фон Хумболт, Йосип Броз Тито, Джон Адамс, Кортес, Алберт Айнщайн, Веласкес, Коперник, Белини... герои на историята, творци, политици, пътешественици, войнстващи революционери или пацифисти, всички тези персонажи са станали веднъж сюжет на изобразителното и дизейнерско решение на паричния апарат, а сега лицата им за втори път преживяват графична интерпретация.

Източник: Сдружение „Проект А“

Срещаме се с един български автор, който пренася през океана традиции, свързани с византийската иконография, работата в импасто, с изкуството на мозаечния портрет и многослоестата живопис, с палимпсестите, натрупвани с векове по стените на храмовете, върху пергаментите, както и традиции конкретно на българската живопис и иконопис.

Акрилната живопис на Черкелов с мощно използване на златна и сребърна основа и слоест контур сродява култури, прави възможен диалога между чужди една на друга сфери на човешка дейност. Карл Маркс, Христофор Колумб, Нико Пиросмани, Паисий Хилендарски, Омир, Симон Боливар, Мануел де Фая... тези имена и лица чертаят сложна траектория, която кара съвременния зрител да мисли върху много теми и проблеми на историята, на концепциите за бъдещето. И най-вече, художникът ни позволява да усетим скъпоценността на уникалното, на неповторимото, което би трябвало да остава дори и в най-стандартизираната, тиражираща индустрия. Конфекцията на съвременните производства и инфлацията на валути, стойности, парични знаци, не би трябвало да изчерпва неповторимо и присъщо само на човешката природа богатство – това на идеите и духа.

Източник: Сдружение „Проект А“
Източник: Сдружение „Проект А“

"Проект "120 ЛИЦА" се реализира с финансовата подкрепа на програма "Културна програма за Българското председателство на Съвета на Европейския съюз 2018 г." на Национален фонд "Култура"

На 21 февруари 2018 година, сряда, в 18:30 часа със специално събитие в Археологическия институт с музей при БАН започва реализацията на "120 ЛИЦА".

До 31 март колекцията от 120 акрилни платна ще има среща с публиката в контекста на музейната колекция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK