Новият брой: Магистрален грабеж

Продължаваме нагоре: Пантене на Витоша с Александър Вълчев

Продължаваме нагоре: Пантене на Витоша с Александър Вълчев

Един ден с BMW X2, в което разбираме как се гони фотографски кадър, кое е важно при пантенето и как може да публикуваш статуси от колата си

5663 прочитания

"Капитал" и BMW X2 поканиха трима активни градски хора, за да се настанят удобно в най-новия модел на марката и да ни откарат до любимата си спортна дестинация. Те са бързи, те са смели и са млади. Животът им в големия град минава на висока скорост, защото обичат да се движат, създават и да се свързват дигитално със света. Наред с технологичните си възможности умеят да се радват на природата и я изживяват активно. Ще ги познаете по силния характер, упоритостта и емоцията, с която заразяват околните, докато разказват за заниманията си.

Запознайте се с тях:

BMW Х2 и фотографът на екстремни спортове Александър Вълчев

"Адреналинът е като силен наркотик – винаги искаш още по-силни и по-силни усещания", усмихва се Александър Вълчев. Усещам желанието му за тях още от зазоряване, когато ми звъни и настоява да тръгнем в 7:30 ч., за да има повече време да кара. Сняг е валял цяла нощ и е натрупало достатъчно. Така и правим – потегляме към Витоша, предпочитано от него място за пантене, докъдето ще ми разкаже за вълнуващата си професия на фотограф на екстремни спортове, хобито му на скиор и катерач, ще сподели кои автомобилни характеристики са от значение за приключенията му на близко и далеч и ще даде практични съвети за карането на ски с панти. Днес се возим на BMW X2, което Александър не щади – иска да стигне възможно най-бързо до хижа "Алеко". Все още сънена, благославям стабилността на колата – кафето нито веднъж не се разлива по софийските дупки, а от аудиосистемата Harman Kardon и 12-е колони звучи Youth Of The Nation на P.O.D. за ободряване и надъхване.

Питам Александър дали ще успеем да разговаряме, а той да шофира, няма ли да го разсейвам?

"Шегуваш ли се – с този асистент, който следи концентрацията ми и с Head-up дисплея, с който километрите и всякаква друга информация се проектират директно на стъклото пред мен, можем спокойно да си кажем всичко."

Отдъхвам си, защото искам да ми сподели за всички вълнуващи неща, които е снимал, а като се качи на ските и отпраши към Черни връх, не мога да го догоня с неговото темпо. "Да, в добра форма съм, но постоянно трябва да я поддържам... За да снимам състезателите в един ултрамаратон например, трябва да стигна преди тях, да изкача някоя подходяща точка. Важно е и да разбирам много добре спорта, който снимам", обяснява фотографът. Излиза, че е нещо като полиглот в спортовете – трябва да говори на всичките им специфични езици, за да знае кога е най-точният момент за улавяне на кадър. "Такъв съм, смее се Александър, хареса ми сравнението – за да снимам състезание по катерене, определено трябва да мога да се изкатеря до площадката, подходяща за това."

Но за цялата му екипировка и свръзката му по време на катерене, както и фотографската техника, която трябва да е неизменно с него, е необходимо пространство и голям багажник – "Нужен ми е такъв автомобил като този BMW X2. Винаги имам обемна екипировка като сега – ски, панти, щеки, каска, обувки, фотоапарат, статив и още, а и обикновено пътуваме с целия екип от фирмата ни за заснемане - Adore Outdoors." Момчетата от екипа в момента обработват кадри в офиса и сигурно завиждат на Александър, че е вторник, а той ще кара по снежната пудра.

За да ги подразним, можем, щом пристигнем, да споделим статус в социалната мрежа директно от бордовия компютър на колата – часа на пристигане и локация (всъщност можехме да вземем всички – BMW X2 e с пет места...).

"Лесното споделяне на локация е доста полезно – с моите диви приключения, ако трябва да ме издирват къде съм паркирал понякога, ще отворя доста работа... В нашата професия се налага бързо да стигнем до финала на състезанието – тъкмо сме снимали първите преминаващи през ключова точка и после трябва да попаднем на финала по-бързо от тях", обяснява Александър.

Разказва, че когато веднъж бил на маратона Adventure Sky Run в Рила и заснел бегачите на връх Мусала, трябвало много бързо да слезе до Боровец, да се придвижи с кола до Кирилова поляна след Рилския манастир и да чака първите финиширащи. И след толкова много усилия и носене на техника точно в този момент автомобилът се счупил.... "Затова за мен е много важно колата да е бърза и да не ме предаде", споделя той, докато изпреварва останалите пред нас и, увлечен в историята, ускорява, без дори да усетя какво се случва. Сега разбирам защо спортното и сниженото окачване с по-стегнати характеристики на пружините и амортисьорите са толкова важни – "усещаш ли колко сме стабилни – коментира фотографът – имам пълен контрол, а сега на завоите към "Алеко" твърдостта е много хубаво нещо, не занася въпреки снега, харесва ми".

В професията му е изключително важно да познава маршрута на състезанието, за да знае къде да се настани, и обикновено минава различните терени предварително. За целта му е нужна проходима кола:

"Въпреки че се казва, че кадър не се гони, а се чака, в заснемането на спортни събития понякога трябва да се направи точно това... Затова ми харесва, че BMW X2 има xDrive система за задвижване на всички колела – с тази кола мога да догоня всеки кадър."

Спирам да задавам въпроси, навлязохме в мъгла и няма почти никаква видимост, добре че разполагаме с най-добрите фарове - LED специално за мъгла. Не знам какво е това време, 23 март все пак трябва да е началото на пролетта... "И в перфектно време фаровете са изключително важни за мен – понякога ставам в 4 сутринта, за да хвана изгрева над облаците над връх Камен дел или отивам на нощно изкачване на Черни връх", вметва Александър.

И сега се изкачваме - над мъглите и облаците грейва ослепително слънце. "За карането на ски с панти екипировката е важна, защото нагоре, докато се движиш много, се загряваш и изпотяваш, а после по билото може да е ветровито. Затова правило номер едно е тръгване с подходящи дрехи, който не запотяват и същевременно са устойчиви на вятър." Спираме малко преди "Алеко", откъдето тръгва пътека през гората за Голи връх, а оттам и за Черни връх. Докато залепва коланите под ските, които ще му позволяват да ходи нагоре по снега, Александър дава още съвети: добре е, преди да се захванете с пантене, да имате добра физическа подготовка, за да може да се концентрирате изцяло върху новата техника за усвояване.

Самият той кара ски с панти от три години. "Обикновено хората използват този тип ски, за да не са зависими от лифтове и за да могат да карат извън пистите, но това е доста по-различен вид спускане в дълбок и необработен сняг и може на места да има опасност от лавини, затова задължително изкарайте курс по лавинна безопасност." Съветът му е да сте напреднали скиори, преди да тръгнете да карате по такива терени – покривката се сменя от твърд сняг на буци или на прясно паднала пудра и усложнява карането. Според него, когато е в планината, човек не трябва да прави компромис както с екипировката си, така и с автомобила.

Александър потегля със ските бързо към Голи връх, аз го следвам бавно и пеш. Срещата ни е след няколко часа при колата.

"Ето, сега съм уморен и много ми харесва, че може да отключим BMW-то безконтактно, защото ключът е някъде на дъното на раницата ми и няма нужда да ровя и да го търся, а и по принцип често го забутвам под цялата техника", смее се той.

След като се настаняваме, веднага свързваме смартфона му с автомобила и на големия дисплей се показват снимките от билото на планината, които току-що е направил, докато асистентът за спускане по наклон (HDC) спомага за плавното намаляване на денивелацията при слизането ни.

Щастлив е, че е карал на пресния сняг, и никак не страда, че пролетта не идва, въпреки че скоро ще трябва да снима състезанието Vratsa Sky Run, когато ще му е нужно хубаво време.

Обратното влизане в София е бърз сблъсък с градската реалност – от Драгалевци трябва да стигнем чак кв. "Младост", където живее Александър, и попадаме в задръстване. BMW X2 включва спасителната си функция "Асистент при задръствания" за натоварен трафик и така имам цялото внимание на шофьора отново за себе си – тъкмо беше започнал да ми разказва за фотографските експедиции из Алпите и за Полярния кръг в Норвегия. На топло в уютното и дизайнерско купе сега вече слушаме класическа музика, а лилавите вградени светлини ме доближават до Северното сияние в Норвегия, за която разказва Александър. Няма значение, че сме в задръстване, не ни се слиза. "Няма нужда и да го правим – дотук разходът на гориво е около 5 литра на 100 км – доста впечатляващо! За мен е наистина важно колата да е икономична, така с един резервоар можеш да стигнеш наистина далеч." Все пак след малко се налага да се разделим...

Запознайте се с първото BMW X2

"Капитал" и BMW X2 поканиха трима активни градски хора, за да се настанят удобно в най-новия модел на марката и да ни откарат до любимата си спортна дестинация. Те са бързи, те са смели и са млади. Животът им в големия град минава на висока скорост, защото обичат да се движат, създават и да се свързват дигитално със света. Наред с технологичните си възможности умеят да се радват на природата и я изживяват активно. Ще ги познаете по силния характер, упоритостта и емоцията, с която заразяват околните, докато разказват за заниманията си.

Запознайте се с тях:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Капитал: Light

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход