С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Advertorial

6 мар 2019, 18:30, 2353 прочитания

Бонония Eстейт – правим вина за хората, които ценят истинските неща в живота

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Публикацията е част от платеното съдържание в Капитал Light.

Бихте ли представили себе си и изба Бонония Eстейт с няколко думи?

Здравейте! Казвам се Аглика Йотова и съм част от семейството собственици на винарната. Бонония Естейт е производител на висококачествено българско вино, като концентрира силите си в типичните за Северозападна България бяло вино и розе и в по-леките и ефирни червени вина. Семейната компания носи името на древна римска крепост, намираща се по поречието на река Дунав, Бонония – днешен град Видин. Лозята ни се намират между селата Гомотарци и Кошава, в област Видин на брега на река Дунав и към днешна дата се простират на 1.300 дка, като за сега имаме намерения насажденията да достигнат до 1.500дка.

В нашето портфолио присъстват 4 марки – Гомотарци, Истър, У ля ля и Резерва, като името Гомотарци идва от с. Гомотарци, до което се намират нашите масиви, а пък Истър е нашата елегантна серия от висок клас вина, носеща името на долното течение на река Дунав.

Ние се стремим да направим висококачествен и надежден продукт за хората, които ценят истинските неща в живота. Искаме да дадем алтернатива на вино категорията в страна, в която производството и потреблението имат дълга история и традиции, но са загубили доверието и притегателната си сила сред поколенията. Също така, наша цел е не само да изградим една от най-добрите изби в Източна Европа, но и да спомогнем за възвръщането и затвърждаването на позициите на българското вино по света.


[Бонония Истейт]

Кое е най-характерното за избата, с какво тя се отличава от другите винопроизводители в България?

Бонония Естейт има много интересна и любопитна история, за която ние обичаме да казваме, че е като пътешествие през вековете, тъй като наследява и обединява традициите на 3 века. През ХIХ век на мястото на избата ни е била създадена една от първите пивоварни в България от унгарец, който пък след това взема решение да я превърне във винарна. За съжаление, обаче, с времето тази част от страната сякаш е забравена. Въпреки това заради тероарната особеност, непосредствената близост до река Дунав, голям температурен амплитуд и най-вече уникалната природа решихме да възобновим винарската индустрия в областта и да изградим цялостен производствен цикъл, който осигурява неповторим характер на нашите вина.

Планираме да направим наистина прекрасни неща в района – освен красивите лозови масиви, в момента довършваме нашата изба, която се намира точно на брега на река Дунав, където тя прави най-големия си завой, която ще включва бутиков хотел с ресторант и градини, а за гледката от тях да не говорим. Бих искала и да обърна внимание, че направихме и всичко възможно да запазим голяма част от автентичната сграда от 1895-та година, за която споменах преди малко, така че на бъдещите ни посетители би им било още по-интересно и любопитно.

След цялостното завършване на винарската изба с хотелски комплекс през 2019г., продуктовата уникалност на вината на Бонония Естейт ще бъде диалогът между занаятчийски подход при производството на вино, типичен за семейните винарни, и прилагането на едни от най-иновативните технологии в сектора. Ще предложим на нашите клиенти 100% контрол на качеството от собствените си лозя, през собствената винарна до постигане на най-добър баланс цена-качество на всеки продукт.

Какъв е капацитетът на Бонония Естейт и колко бутилки годишно произвежда тя?

Когато избата стане готова ще има капацитет да произвежда около 300000 литра годишно. Разбира се, с времето в зависимост от нашето развитието и това на пазара, е много възможно да увеличим количеството на производство.

Вината ви се приемат добре от винената публика у нас. Как се представяте в чужбина?

Участваме в различни изложения в различни страни, например миналата година бяхме в Хюстън, САЩ, след това в Гуан Джоу, Китай, след това в Лондон, Англия, сега края на януари се представихме и в Дортмут, Германия. Честно да ви кажа, наистина вината ни се харесват и интересът отвън към като цяло българските, хубави вина се покачва всяка година.

Миналата година защитавах дипломната си работа в Испания и разработих темата си в посока виното и Бонония Естейт. Занесох за дегустация наше вино и всички бяха меко казано очаровани.

През 2018 направихте доста дегустации и презентирахте активно вашите вина. Какво казват клиентите? На прав път ли сте?

Честно, голяма част от обратната връзка, която получаваме от различни хора е положителна. Много хора ни се радват и на това, което правим в Северо-западна България и нямат търпение да сме готови с обекта и да го посетят. Плюс това разбират, че и срещаме много проблеми по пътя, но тъй като наистина имаме голямо желние и амбиция да успеем, се справяме.

Разбира се, има и такива и на които нашите вина не отговарят на техния вкус, което си е напълно нормално, но се вслушваме в мненията им, за да можем да преценим имаме ли нужда от някакви промени и следователно да прилагаме конкретни корекции в следващите ни реколти.

За тази година сме заложили доста повече дегустации и презентации в нашите планове, и като цяло имаме замислени доста интересни дейности и кампании. Да допълня, че и тази година ще е по-специална за нас, тъй като винарната ни и целият проект, който върви с нея ще са завършени, давайки ни възможността да сме още по-активни и ярки.

Бонония Eстейт – правим вина за хората, които ценят истинските неща в живота

[Бонония Истейт]


Къде могат да бъдат намерени вината ви?

Към момента може да ни намерите в няколко вериги суперматкети, като Метро, ЦБА, ХИТ, специализирани магазини за вино – Каса Вино и Вино Оренда, както и в различни ресторанти – в София - р-т Щастливеца, SASA, р-т Мома, механа Наше село, р-т Кара Иван, р-т Тополите и понеже все още сме в зимния сезон ще спомена и обекти в гр. Банско - Молерите, Обецановата механа, Euphoria Bar & Dinner , Ginger Bar & Dinner, Queen’s Pub, The Bears, р-т Five Points.

В момента се сещам за тези, има и още. Но тази година сме планирали и поставили като за цел да влезем и на много нови обекти.

Мислите ли в посока експорт?

Разбира се. За момента сме се концентрирали по-скоро към вътрешния пазар, защото много внимание и усилия са насочени към проекта за избата, но много скоро очаквам да се заемем сериозно и по темата експорт.

Разкажете ни за най-новия ви хит на пазара – Гъмза Гомотарци?

Към момента имаме 45 дка гъмза, като плануваме разширяване на масивите, за да можем да отговорим на търсенето. Срещнахме и силен интерес от чужбина към нея, имахме голяма поръчка от Англия. Като цяло доста бързо изчерпахме количеството и ни се наложи да отказваме поръчки за нея. Наистина си е хит!

Някои световни винени гурута смятат, че България трябва да заложи на местните си сортове. Споделяте ли това виждане? Освен гъмза работите ли и с други местни сортове?

България има наистина страхотни и уникални местни сортове, които трябва да развива и показва на света, но пък също така ни се отдават и стандартните и най-популярни. Слушала съм от много хора, а и аз лично, че са опитвали или генерално повече им допадат традиционии сортове, но от български производители на вино.

Освен гъмзата, планираме да засадим и автентичен врачански мискет. Надяваме се, че и за него ще се говори, че е хит.

Вината на Бонония направиха силно впечатление през 2018. Какви изненади сте ни подготвили тази година? Ще предложите ли на пазара нови вина?

Тази година искаме да участваме в повече изложения, да правим повече винени дегустации и презентации, за да позволим на повече хора да опитат вината на Бонония Естейт, без да са задължително обвързани с покупка. Допълнително, предвиждаме засилено рекламно присъствие онлайн, а и в избрани магазини и заведения. Генерално възнамеряваме да представим интересни и креативни дейности и кампании, с цел ефективно повишаване на познаваемостта на марките на Бонония Естейт, защото силно вярваме, че продуктът ни е качествен, а хората заслужават качествени продукти!

По отношение дали ще представим нещо ново, да! С новата ни реколта ще предложим на нашите клиенти висок клас автентична гъмза, която ще е от стари лозя от района на Ново Село. Силно се надяваме, че всички ще бъдат очаровани от нея, пък и ще станат фенове на хубавите вина на Бонония Естейт.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Advertorial" Затваряне
Absolut търси най-оригиналните статуси в социалните мрежи

Кампанията #AbsolutVoices стартира, за да ни напомни че гласовете имат значение

И да паднат, и да бият...

Няколко дни преди края на кампанията за европейските избори победителят не е ясно очертан, но вече са ясни някои от промените, които ще настъпят след това

Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си