С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Advertorial

6 мар 2019, 18:30, 1633 прочитания

Бонония Eстейт – правим вина за хората, които ценят истинските неща в живота

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Публикацията е част от платеното съдържание в Капитал Light.

Бихте ли представили себе си и изба Бонония Eстейт с няколко думи?

Здравейте! Казвам се Аглика Йотова и съм част от семейството собственици на винарната. Бонония Естейт е производител на висококачествено българско вино, като концентрира силите си в типичните за Северозападна България бяло вино и розе и в по-леките и ефирни червени вина. Семейната компания носи името на древна римска крепост, намираща се по поречието на река Дунав, Бонония – днешен град Видин. Лозята ни се намират между селата Гомотарци и Кошава, в област Видин на брега на река Дунав и към днешна дата се простират на 1.300 дка, като за сега имаме намерения насажденията да достигнат до 1.500дка.

В нашето портфолио присъстват 4 марки – Гомотарци, Истър, У ля ля и Резерва, като името Гомотарци идва от с. Гомотарци, до което се намират нашите масиви, а пък Истър е нашата елегантна серия от висок клас вина, носеща името на долното течение на река Дунав.

Ние се стремим да направим висококачествен и надежден продукт за хората, които ценят истинските неща в живота. Искаме да дадем алтернатива на вино категорията в страна, в която производството и потреблението имат дълга история и традиции, но са загубили доверието и притегателната си сила сред поколенията. Също така, наша цел е не само да изградим една от най-добрите изби в Източна Европа, но и да спомогнем за възвръщането и затвърждаването на позициите на българското вино по света.


[Бонония Истейт]

Кое е най-характерното за избата, с какво тя се отличава от другите винопроизводители в България?

Бонония Естейт има много интересна и любопитна история, за която ние обичаме да казваме, че е като пътешествие през вековете, тъй като наследява и обединява традициите на 3 века. През ХIХ век на мястото на избата ни е била създадена една от първите пивоварни в България от унгарец, който пък след това взема решение да я превърне във винарна. За съжаление, обаче, с времето тази част от страната сякаш е забравена. Въпреки това заради тероарната особеност, непосредствената близост до река Дунав, голям температурен амплитуд и най-вече уникалната природа решихме да възобновим винарската индустрия в областта и да изградим цялостен производствен цикъл, който осигурява неповторим характер на нашите вина.

Планираме да направим наистина прекрасни неща в района – освен красивите лозови масиви, в момента довършваме нашата изба, която се намира точно на брега на река Дунав, където тя прави най-големия си завой, която ще включва бутиков хотел с ресторант и градини, а за гледката от тях да не говорим. Бих искала и да обърна внимание, че направихме и всичко възможно да запазим голяма част от автентичната сграда от 1895-та година, за която споменах преди малко, така че на бъдещите ни посетители би им било още по-интересно и любопитно.

След цялостното завършване на винарската изба с хотелски комплекс през 2019г., продуктовата уникалност на вината на Бонония Естейт ще бъде диалогът между занаятчийски подход при производството на вино, типичен за семейните винарни, и прилагането на едни от най-иновативните технологии в сектора. Ще предложим на нашите клиенти 100% контрол на качеството от собствените си лозя, през собствената винарна до постигане на най-добър баланс цена-качество на всеки продукт.

Какъв е капацитетът на Бонония Естейт и колко бутилки годишно произвежда тя?

Когато избата стане готова ще има капацитет да произвежда около 300000 литра годишно. Разбира се, с времето в зависимост от нашето развитието и това на пазара, е много възможно да увеличим количеството на производство.

Вината ви се приемат добре от винената публика у нас. Как се представяте в чужбина?

Участваме в различни изложения в различни страни, например миналата година бяхме в Хюстън, САЩ, след това в Гуан Джоу, Китай, след това в Лондон, Англия, сега края на януари се представихме и в Дортмут, Германия. Честно да ви кажа, наистина вината ни се харесват и интересът отвън към като цяло българските, хубави вина се покачва всяка година.

Миналата година защитавах дипломната си работа в Испания и разработих темата си в посока виното и Бонония Естейт. Занесох за дегустация наше вино и всички бяха меко казано очаровани.

През 2018 направихте доста дегустации и презентирахте активно вашите вина. Какво казват клиентите? На прав път ли сте?

Честно, голяма част от обратната връзка, която получаваме от различни хора е положителна. Много хора ни се радват и на това, което правим в Северо-западна България и нямат търпение да сме готови с обекта и да го посетят. Плюс това разбират, че и срещаме много проблеми по пътя, но тъй като наистина имаме голямо желние и амбиция да успеем, се справяме.

Разбира се, има и такива и на които нашите вина не отговарят на техния вкус, което си е напълно нормално, но се вслушваме в мненията им, за да можем да преценим имаме ли нужда от някакви промени и следователно да прилагаме конкретни корекции в следващите ни реколти.

За тази година сме заложили доста повече дегустации и презентации в нашите планове, и като цяло имаме замислени доста интересни дейности и кампании. Да допълня, че и тази година ще е по-специална за нас, тъй като винарната ни и целият проект, който върви с нея ще са завършени, давайки ни възможността да сме още по-активни и ярки.

Бонония Eстейт – правим вина за хората, които ценят истинските неща в живота

[Бонония Истейт]


Къде могат да бъдат намерени вината ви?

Към момента може да ни намерите в няколко вериги суперматкети, като Метро, ЦБА, ХИТ, специализирани магазини за вино – Каса Вино и Вино Оренда, както и в различни ресторанти – в София - р-т Щастливеца, SASA, р-т Мома, механа Наше село, р-т Кара Иван, р-т Тополите и понеже все още сме в зимния сезон ще спомена и обекти в гр. Банско - Молерите, Обецановата механа, Euphoria Bar & Dinner , Ginger Bar & Dinner, Queen’s Pub, The Bears, р-т Five Points.

В момента се сещам за тези, има и още. Но тази година сме планирали и поставили като за цел да влезем и на много нови обекти.

Мислите ли в посока експорт?

Разбира се. За момента сме се концентрирали по-скоро към вътрешния пазар, защото много внимание и усилия са насочени към проекта за избата, но много скоро очаквам да се заемем сериозно и по темата експорт.

Разкажете ни за най-новия ви хит на пазара – Гъмза Гомотарци?

Към момента имаме 45 дка гъмза, като плануваме разширяване на масивите, за да можем да отговорим на търсенето. Срещнахме и силен интерес от чужбина към нея, имахме голяма поръчка от Англия. Като цяло доста бързо изчерпахме количеството и ни се наложи да отказваме поръчки за нея. Наистина си е хит!

Някои световни винени гурута смятат, че България трябва да заложи на местните си сортове. Споделяте ли това виждане? Освен гъмза работите ли и с други местни сортове?

България има наистина страхотни и уникални местни сортове, които трябва да развива и показва на света, но пък също така ни се отдават и стандартните и най-популярни. Слушала съм от много хора, а и аз лично, че са опитвали или генерално повече им допадат традиционии сортове, но от български производители на вино.

Освен гъмзата, планираме да засадим и автентичен врачански мискет. Надяваме се, че и за него ще се говори, че е хит.

Вината на Бонония направиха силно впечатление през 2018. Какви изненади сте ни подготвили тази година? Ще предложите ли на пазара нови вина?

Тази година искаме да участваме в повече изложения, да правим повече винени дегустации и презентации, за да позволим на повече хора да опитат вината на Бонония Естейт, без да са задължително обвързани с покупка. Допълнително, предвиждаме засилено рекламно присъствие онлайн, а и в избрани магазини и заведения. Генерално възнамеряваме да представим интересни и креативни дейности и кампании, с цел ефективно повишаване на познаваемостта на марките на Бонония Естейт, защото силно вярваме, че продуктът ни е качествен, а хората заслужават качествени продукти!

По отношение дали ще представим нещо ново, да! С новата ни реколта ще предложим на нашите клиенти висок клас автентична гъмза, която ще е от стари лозя от района на Ново Село. Силно се надяваме, че всички ще бъдат очаровани от нея, пък и ще станат фенове на хубавите вина на Бонония Естейт.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Advertorial" Затваряне
Absolut търси най-оригиналните статуси в социалните мрежи

Кампанията #AbsolutVoices стартира, за да ни напомни че гласовете имат значение

НАПраво ад

Вече месеци наред стотици хиляди фирми се чудят какво точно иска приходната агенция с наредбата за касовите апарати

Лейтенантът на Горанов в БНБ

Номинацията на близкия до финансовия министър Радослав Миленков за шеф на "Банков надзор" подкопава независимостта на централната банка

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Къщата, която Джак построи"

Ларс фон Триер задава неудобни въпроси с безупречно кино

Господин Х

Голяма неоторизирана изложба в Мадрид представя работата на анонимния уличен артист Банкси

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Лихвите в САЩ замръзват до края на годината, ЕНП с шамарче към Орбан

Емисия

DAILY @7PM // 21.03.2019 Прочетете