Ася Маринова: Само заедно можем да направим земята едно по-щастливо място за живеене

Първото издание на ежегодното събитие GIVE 2 GROW по инициатива на УНИЦЕФ ще се проведе изцяло онлайн на 11-и декември от 16:00 часа. Сред говорителите на събитието ще бъде Ася Маринова, CSMО и партньор в BRIGHT, която ще изнесе презентация на тема: "Бизнес със сърце - източник за растеж, радост и въздействие".

В това интервю ви поднасяме няколко минути за вдъхновение, а след това Ви очакваме на GIVE 2 GROW.

Ася Маринова е CSMО и партньор в BRIGHT, развивайки международния бизнес на компанията повече от 10 години. С визия да вдъхновява хората за позитивна промяна тя допринася Брайт да се развие като една от най-бързорастящите ИТ компании в България. Ася се вълнува от развитието на личността и бизнеса с фокус към успеха на хората. Член на Entrepreneurs' Organization (EO), Ася е ангажирана да подпомага бизнес лидери да се учат и се развиват заедно. Завършила е Американския университет в България, EMBA от Cotrugli Business School и HBS Executive Education.

Какво е лицето на съвременния успешен лидер?

В ситуация на глобална несигурност, страх и социална изолация, хората все повече се нуждаят от връзка помежду си, от вдъхновение и от работа с кауза и смисъл. Много често обаче опитът, който служителите имат в корпорациите, е свързан с налагане на натиск за постигане на резултати чрез страх, чувство за незначителност и неудовлетвореност. Като лидери ние сме поели отговорност да постигаме резултати и растеж на бизнеса чрез и за хората. Изборът е наш дали да използваме страха и натиска като инструменти за постигане на бизнес целите или да развиваме пълния потенциал на служителите на компанията. От това зависят и резултатите в дългосрочен план.

Как е възможно да създаваме заедно бизнес със сърце?

Това, което открих през последните 10 години, развивайки международния бизнес в BRIGHT, е че има и друг начин за постигане на високи резултати. Ние създадохме работна среда, в която хората са в центъра на процесите и са свързани помежду си, обединени от общи цели и ценности. Всеки човек може да бъде себе си с всичките си силни и слаби страни. В това пространство хората намират за основна ценност да споделят открито знанията, уменията и проблемите си, да дават щедро времето си на другите, да получават подкрепа във всеки един момент от колективната работа. Така те се развиват според уменията и таланта си, компанията получава в замяна отлично качество на проектите, по които работи, а хората се трудят с удовлетворение. Това според нашата философия е пътят за постигане на високи бизнес резултати.

Какви са въпросите, които вълнуват хората в такива организации?

Как мога да допринеса за постигане на целите на моите клиенти, партньори, колеги? Как мога да споделям знанията и таланта си безрезервно, за да подпомогна успеха на екипа? Това, което наблюдавам в BRIGHT, е че в спокойна, съзидателна среда, хората са безрезервно ангажирани, дават всичко от себе си, за да постигнат личните си цели и тези на организацията. Успехът на проектите се случва чрез тяхната отдаденост, професионализъм и споделеност. Всички тези фактори създават пространство, където хората израстват като добри професионалисти и отговорни хора и се свързват помежду си чрез радостта от общата работа и удовлетворяващите човешки взаимоотношения.

Как се изгражда и поддържа културата на дарителствои доброволчество?

Най-добрият подход за това е с личен пример и с малки стъпки. В BRIGHT един от най-важните критерии да станеш част от екипа е нагласата, с която идваш. Дали си готов да споделяш и да се раздаваш, да се развиваш и да растеж с екипа, или имаш нагласата да търсиш единствено отговор на въпроса какво компанията може да ти предложи като ресурс? Лидерите и членовете на екипите в нашата организация отделят огромна част от времето си да учат и помагат на колегите по пътя им към развитието.

Друг изпитан метод е чрез стимулиране на доброволческата дейност. При нас всяка година отделяме процент от печалбата на компанията за благотворителност. Инициативите се управляват от комитет от доброволци, избрани от служителите, които се включват в различни кампании, като приносът ни е не само с финансов ресурс, а и с време и човешки труд по различни каузи. Това помага екипите ни да стават по-сплотени и учи хората как да дават безвъзмездно и с чувство на удовлетвореност. В глобален аспект всяка подобна инициатива е ярък пример за сплотяващата сила на каузите. Само заедно можем да направим земята едно по-щастливо място за живеене! Със смисъл и удовлетвореност.

Регистрацията за събитието вече е отворена, като цената на дигитален билет (1 билет = 1 дарение) е 70 лв. (без ДДС). Информацията за събитието се обновява непрекъснато и може да се следи тук: www.give2grow.bg.

Форумът "GIVE 2 GROW" e подходящ за бизнес лидери (C-suite и мениджъри), предприемачи, HR професионалисти, PR и маркетинг професионалисти, консултанти, НПО. Събитието се организира с медийната подкрепа на Капитал и Дневник.

Още от Капитал