С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

// Light / Днес от LIGHT

11 27 фев 2012, 7:15, 7942 прочитания

И благодаря за филмите...

"Оскари 2012" предпочетоха славното минало пред неясното бъдеще. "Артистът" (най-добър филм) и "Изобретението на Хюго" (в техническите категории) си поделиха шоуто с по 5 статуетки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Новото тази година беше, че видяхме едно от телевизионните събития на планетата на живо, с адекватен превод в ефир (Светлана Комогорова - Комата, Христо Христов, сравнително професионални съпътстващи коментари (Борислав Лазаров), без лапсусите от предишни години. Да, наистина бяхме за кратко там, в Меката на мечтите.

Видяхме неща, които в 90-минутните монтажи от предишни години отсъстваха или бяха клипово претупвани. Така в монтажа-почит на починалите през годината чухме Сидни Люмет да казва развълнуван със статуетка в ръка от някакво предишно награждаване: "...И благодаря за филмите! Може да ви звучи тривиално - но за мен те бяха истина!". Така е, понякога един филм те следва в целия ти живот, може и да го промени...


84-тата церемония по раздаването на наградите на Филмовата академия "Оскар" (5765 гласували членове) бе едно разтеглено обяснение в любов към киното като медиум за бягство от действителността. Очевидно в трудни времена носталгията към миналото е добро пристанище на спокойствието - и за творците, изправени пред променящите се фундаменти на медиума им (дигитализация, 3D, лаптопите и таблетите като масови екрани); и за изтерзаната от грижите за ежедневието публика.

Настроенията на момента най-пълно изразяваха "Артистът" и "Изобретението но Хюго", между тях бе и основната интрига на вечерта. Преди финалния приз за продукция резултатът бе съответно 4 на 5. Черно-белият, ням, при това френски филм (каква революция на територията на Холивуд след "Аватар!) вече бе прибрал статуетките за режисура (Мишел Азанависиюс) и актьор (Жан Дьожарден), магичното връщане на Скорсезе към корените на кинематографа бе възнаградено за специални ефекти, художник и костюми. С финалното увенчаване на "Артистът" за най-добър филм на 2011 резултатът бе справедливо изравнен, а големият победител остана носталгията.

Тя бе и в удостояването на Уди Алън (оригинален сценарий) за възкресяването на Париж от времето на джаза, Хемингуей, Пикасо и Дали. Класикът от Ню Йорк по традиция не се появи, от предишни негови филми знаем, че Ел Ей го плаши, "защото там с мъртви тела правят телевизионни риалита". След скования експеримент от 2011 с алтернативните Ан Хатауей и Джеймс Франко, тазгодишното шоу бе върнато към живот от ветерана Били Кристъл, водещ за 9-и път (само Боб Хоуп е водил повече - 18). Новост бе шеговитото му дигитално "имплантиране" в сцени от 9-те филма в главната категория, както и последвалото им представяне като находчив музикален номер. Визуален връх на шоуто стана изпълнението на неземните акробати от "Цирк дьо Солей", разиграли под купола на Hollywood and Highland Center (Кристъл го нарече Chapter 11, по члена за фалит на бившите стопани от Kodak) сюжет от "Север - северозапад" на Хичкок.



Моментите за историята бяха третият "Оскар" за главна женска роля в "Желязната лейди" на Мерил Стрийп (от рекордните й за всички времена 17 номинации); "Оскар"-ът за поддържаща роля на Кристофър Плъмър, станал на 82 най-възрастният получател от 1929 насам; признанието за Асгар Фархади - първият иранец, удостояван от Академията. Неговият "Раздяла" (май-по-точният превод е "Развод") беше без конкуренция както при "Златните глобуси". Може би заради странното отсъствие на "Кожата, в която живея" на Алмодовар, спечелил преди две седмици на BAFTA, но непредложен (!?) от Испания в категорията.

Големи изненади липсваха, ако не броим статуетката за монтаж, отишла при отсъстващия в категорията за най-добър филм "Момичето с драконовата татуировка" и донякъде предпочитането на чужденеца Азанависиюс пред собствената икона Скорсезе при режисурата. Лишаването на Вим Вендерс и "Пина" от повече от полагащия им се "Оскар" в пълнометражната документална категория, за сметка на поредния повдигащ духа филм за американски футбол (Undefeated) е по-скоро закономерност.

Всички награди са на http://www.oscars.org/
Повече за "Оскари 2012" четете в новия брой на Light.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Календар Календар

Събитията от седмицата

8 май 2015, 10314 прочитания

Календар Календар

Събитията от седмицата

30 апр 2015, 9949 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Днес от LIGHT" Затваряне
Балет по здрач

София

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10