С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Post-it

2 юни 2006, 15:44, 3461 прочитания

Блуба Лу и световната меланхолия

„Блуба Лу“ е една от най-старите съществуващи ъндърграунд групи в България.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Малките революции

"Анимационерите", Bluba Lu и "Остава" за каузата "Жълта музика" и истинския живот на първия независим български лейбъл

28 мар 2014
„Блуба Лу“ е една от най-старите съществуващи ъндърграунд групи в България. Сформирана е в началото на 90-те. Ядрото на групата са арх. Димитър Паскалев и Константин Кацарски, макар през годините в групата да участват и множество различни музиканти. Групата е позната от присъствието си в първия независим лейбъл в България - „Жълта музика“ (заедно с „Уикеда“, „Остава“ и „Анимационерите“), но след разпадането на организацията създава собствено звукозаписно студио и реализира множество самостоятелни проекти. Има издадени три албума: Bluba Lu In Wonderland 2001, MOOGaMOOD 2002 и Re:Verb 2004. През 2004 излезе седмото издание на световната компилация на LTJ Bukem EARTH, в която „Блуба Лу“ са включени с две композиции. Музикантите участват със свои композиции и в различни независими издания и компилации: Sofiastikated 2004, DjebelBasmaService 2003, „Електрочакра“ на Богдан Русев и др. Музиката на „Блуба Лу“ е използвана в рекламната кампания на VAYK на територията на Гърция.

„Блуба Лу“ реализират филмова и театрална музика: „Мила от Марс“ на Зорница София (българският филм с множество европейски награди) и „Пясъчен пъзел“ на Румен Попкостадинов (Благоевградски драматичен театър).


С групата са свързани ембиънт фестивалите 2004-2005 в Дом на киното: нямо кино и експериментална музика, експерименталния пърформанс „Зад завесата“ - в Софийска градска художествена галерия, и множество други неконвенционални прояви.

В момента „Блуба Лу“ работят върху два студийни проекта - World Melancholy - четвърти албум на групата съвместно с Андрония Попова, както и върху новия проект на Миленита.

На 10 юни от 20:00 в Младежкия театър ще се състои концертът на група „Блуба Лу“ и камерен оркестър „Студио примо“ с диригент Владимир Бошнаков и мениджър и концертмайстор Чавдар Вълков. Музикантите ще представят на живо новия си албум „Световна меланхолия“. За пръв път у нас ще се проведе събитие с такъв мащаб, в което заедно ще свирят 40-членен симфоничен оркестър - напълно акустичен и група с електронно и рок звучене. Ето какво казаха „Блуба Лу“ специално за Капитал Light



Считате се за една от най-некомерсиалните български групи, а също и една от най-концептуалните - група с определена философия за музиката си? Вие как виждате себе си, мястото си на българската музикална сцена?

Това, че сме некомерсиална група, е етикет в контекста на мейнстрийм музиката в България. По-скоро сме различни, твърде трудни за оприличаване. Посланието ни е към света изобщо, затова сме абстрактни. Не се чувстваме като част от българската сцена и нейния затворен кръг, това би противоречало на нашето послание.

Изминахте дълъг и доста сложен път в музиката си. Как бихте го разказали?

Винаги сме искали да правим красива и дълбока музика. Винаги сме смятали, че музиката е образ на самите нас, шегуваме се, че музиката ни е саундтрак от филма, в който живеем, тя е паралелната ни реалност… Работим обикновено нощем, така че това е музиката на совите…

Новият ви проект „Световна меланхолия“ е много по-мащабен и амбициозен в сравнение с предишните. Това резултат само на натрупване в музикално отношение ли е или и на по-цялостна промяна в концепцията ви за музиката, за представянето й, за вас самите?

Този проект е силно инспириран от запознанството ни с Рони и от нейното излъчване.

С нея направихме бавна и концентрирана музика. Когато проектът се развиваше, осъзнахме, че музикалната интерпретация на едно интровертно преживяване, каквато е лириката на Рони, има много по-глобална значимост. Получи се нещо като хайку за съвременната любов. Ето защо разработихме мащабно музиката. За пръв път ще излезем на сцена с още 35 музиканти…

Ако трябва да опишете накратко световната меланхолия - какво е тя?

Световната меланхолия е особено чувство у съвременния глобализиран човек… Търсенето на любовта и себе си. Търсенето на пространство в един задръстен и агресивен свят. Едно пътуване в търсене на човека до теб. Нашият проект е нещо като музикален роман с малко текст и много илюстрации. Все пак ще подскажем, че въпреки съспенса краят е позитивен…

Кои са хората, които поканихте и защо точно тях?

Освен Рони, с която направихме проекта, Румен Благоев - вечния ни дзен-басист, Филип Александров (Фичо) - единственият груув-пианист, DJ Kink (Страхил Велчев) с неговото радиоприсъствие, Мишо Йосифов и водена от него брас-секция, защото разбира от синкопите на Косьо, камерен оркестър студио „Примо“ с концерт-майстор Чавдар Вълков и диригент на цялото представление Владимир Бошнаков…

Какво очаквате да се случи на 10 юни?

На 10 юни ще направим този дълго подготвян концерт, в който ще изсвирим новия си четвърти албум WORLD MELANCHOLY- изцяло на живо и в размаха на нашите сънища. Самият албум може да бъде чут от сайта ни, макар и в демовариант. Колкото до издаването му в България, това ще стане през септември. Проектът е предизвикателство за нас самите и изобщо за съвременната музикална естетика. Това е… казано с думи.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Свети Патрик Д. Свети Патрик Д.

Голяма ретроспективна изложба на прочутия моден фотограф Патрик Демаршелие в Стокхолм

31 мар 2017, 15363 прочитания

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

16 мар 2017, 10984 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Post-it" Затваряне
Concorso d`eleganza - пролетна среща на богатите

От евтин бензин до смяна на системата

Кой какво се надява да постигне с участието в протестната кампания срещу управлението

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете