С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Post-it

3 21 апр 2010, 11:33, 4931 прочитания

Златно момиче

Мария Шарапова e не човек, а запазена марка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg



Тя може и да не играе тенис най-добре, но без съмнение печели най-много.


Мария Шарапова излиза на корта. Облечена е с ексклузивен екип от две части, създаден от Nike за специалната колекция на нейно име. В екипа има дантели, прозрачни тъкани и секси презрамки. Руската тенисистка е с обици на Tiffany & Co. по дизайн на Палома Пикасо. Ухае на парфюм на Parlux, който също носи нейното име. Шарапова нанася първи удар с новата ракета ЕХО3 Black на Prince. Калъфът с лимитирано издание е по идея на самата Мария. Към момента на първия сервис ракетата вече се лансира в магазините.

Сценарият е напълно реален, а в списъка на глобалните компании, които синхронизират действията си с имиджа на 22-годишната Мария Шарапова, са още Tag Heuer, Land Rover, Sony Ericsson, Cole Haan. Нито един детайл не е оставен на случайността. Истината е, че мениджърите й едва успяват да отговорят на желаещите да спонсорират принцесата на тениса. Nike побърза да блиндира бляскавата си звезда до края на кариерата й, като за целта предложи на Шарапова най-скъпия рекламен договор, подписван някога от спортистка: 70 милиона долара за осем сезона до 2018. Според клаузите Шарапова няма да е просто лице на лейбъла, а ще дизайнира дрехи и ще получава процент от приходите. Тя признава, че след края на спортната си кариера иска да бъде именно модна дизайнерка, а не модел, което в нейния случай би било не само предсказуемо, но и безкрайно лесно. Бизнес визионерите явно добре са претеглили на кантара и евентуалните отговори на въпроса какво ще стане, ако тя не оправдае очакванията на корта.

Когато Мария  Шарапова се появи на небосклона на световния тенис, сънародничката й Анна Курникова вече експлоатираше перфектно сексапила си и печелеше милиони от спонсори, без да е спечелила нито един индивидуален турнир. И все пак Мария Шарапова е съвсем друго нещо. През 2005 тя се изкачи до номер едно в женската ранглиста и има във витрината си купите от три турнира от Големия шлем. В кариерата си досега е спечелила нелошите 9 милиона евро само от състезателни фондове. Неоспорим факт е, че Шарапова стигна до върха на базата на лишения, упоритост, решителност, амбиция и много пот с ракета в ръка. Но външността й на манекенка съвсем не й пречи.



"Зная колко е трудно да се печелят пари и колко е лесно да се загубят", признава най-добре компенсираната за усилията си спортистка на планетата. През последните няколко сезона тя показва нестабилна игра с върхове и падения - травми, принудително оттегляне, зрелищно завръщане и пак отначало. Някои намират причината във влиянието на приятеля й, баскетболиста от "Лейкърс" Саша Вуячич, и прекалено интензивния нощен живот за една елитна атлетка.

Личната история на Мария Шарапова добавя много точки в актива й на любимка на корта. Родена през 1987 в средностатистическо руско семейство, на 4 години тя хваща първата си ракета, подарък от чичото на Евгени Кафелников. На 6 участва в турнир "Москва", а от играта й е впечатлена тенис легендата Мартина Навратилова, която препоръчва на родителите й да я изпратят в школата на Ник Болетиери във Флорида. Мария заминава само с баща си - заради визови и финансови проблеми майка й не успява да отиде при тях през следващите две години. Треньорите обаче решават, че е прекалено малка. Шарапови си заминават обратно за Москва и се връщат в школата, когато Мария е на 9. Шарапова получава стипендия, за да се запише.

Следват по 6 часа тренировки всеки ден в продължение на години. Въпреки неоспоримия й талант, компанията IMG, с която подписва договор за представителство, решава да изчака няколко години с големия й дебют, защото мениджърите са убедени, че става въпрос за нещо наистина голямо, и не искат да избързват. Собствените й мениджъри също смятат, че ще й трябват поне три години, за да спечели първия си Голям шлем. Шарапова обаче го постига само година по-късно, като вдига купата на Уимбълдън едва на 17. Един от директорите на Motorola реагира моментално, когато вижда по телевизията как младата победителка се обажда на майка си по мобилен апарат на друга марка. Той веднага задейства контактите си и скоро компанията става първият голям корпоративен спонсор на Шарапова.

В момента, освен че е добавила към първия си спонсор цял списък от световни компании, Мария Шарапова участва в най-разнообразни елитни листи: 50-те най-красиви хора в света на списание "Пийпъл", най-богатите атлети на списание "Форбс", 20-те младежи, които ще променят света на списание "Тийн пийпъл", най-богатите 100 спортисти в света, 21 атлети за ХХІ век.

Но защо изобщо се преструваме, че четете това? Вижте снимките.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Свети Патрик Д. Свети Патрик Д.

Голяма ретроспективна изложба на прочутия моден фотограф Патрик Демаршелие в Стокхолм

31 мар 2017, 16383 прочитания

Календар и домашно кино Календар и домашно кино

16 мар 2017, 11460 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Post-it" Затваряне
Разкази в картинки

Раздадоха влиятелните Sony World Photography Awards за 2010

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми