Хосе Карерас

Е от великите съвременни певци, които рискуват да изнесат изкуството извън удобството на храмовете

Художник разказваше, че десетки пъти минавал покрай една болница. Тя за него не била нищо повече от обикновена невдъхновяваща постройка. Докато след време тъкмо тук се родило детето му. Тогава художникът открил, че от сградата струи светлина. И я вградил в сюжета на картините си.

Събитието прави сградата - е изводът от тази притча. Подобно усещане за трансформация на чувството към една архитектура човек може да изпита и в съприкосновение с рационалността на парижката зала „Плейел“ или „Карнеги хол“ в Ню Йорк. Влизаш там като в обикновена постройка, а след рецитала на Хосе Карерас изпитваш респект и си готов да откриеш слънцето в тях. Така сигурно е навсякъде, където тенорът е изнасял своите програми, в които канцонети и арии се преливат, за да очертаят изворите на операта и тяхното продължение. „Роял Албърт хол“ в Лондон, „Мюзикферайн“ и „Концертхаус“ във Виена, Берлинската филхармония, „Сънтори хол“ в Токио, Фестивалната зала в Залцбург, Дворецът на музиката в Барселона, „Татро реал“ в Мадрид - всички тези зали вписват като знаменателен факт в историята си, че Хосе Карерас е пял в тях.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар