Марки в левове
Те са млади, талантливи и имат собствена линия. Облечени са в дрехите си и се чувстват добре в кожата си.
от Биляна Димова
8639
прочитания

Зад лейбъла di+ стои Десислава Иванова. В продължение на три години моделите й се предлагат в магазин Cache, но от декември 2009 Деси приема клиенти в собствен шоурум. Дизайнерката е един от отличените представители на най-новата ни модна реколта – миналата година тя участва на prêt-a-porter в Париж със собствен щанд на Atmosphere, а два месеца по-късно се върна там, за да стане част от екипа на Gaspard Yurkievich Collectif Showroom заедно с още само девет избрани дизайнери.
Деси казва, че за нейните дрехи е говорено достатъчно, но уточнява – макар че цветовете (черно, бяло и сиво) и материите са едни и същи, всяка колекция е по-добра от предишната и винаги предлага нещо по-различно. Безспорно – изчистените линии, качествените материи и семпъл дизайн открояват стила на di+, за да направят марката разпознаваема още от първата й година на създаване.
Въпреки че смята България за трудно поле за оцеляване в модната област поради липса на награди за дизайнери с бюджет и съответно капитал, Деси инвестира в собствен бизнес. Тя не престава да подобрява качеството на моделите си – отскоро заменя работата с италиански материали с японски заради по-високия им клас. Съвсем новото за di+ е създаването на прекрасна втора част на мъжката колекция – също толкова изчистена и стилна, колкото и дамските модели.
Шоурумът на di+ е на ул. "Хан Аспарух" 29

SV в името на студиото идва от първите букви от имената на неговите създателки – Станимира и Вяра. Двете се събират случайно преди пет години, докато работят по общ проект, и оттогава са неразделни. Наричат го карма. Идеята за студиото им е отговор на убеждението, че трябва да съществува място, което да побира под един покрив всичко интересно, свързано с изкуство, мода, стил на живот, дори фотографски изложби и инсталации. Фокусът им е модата, но освен дрехи студиото им предлага индивидуален стайлинг за снимки, шопинг консултация, работа с гримьори и фризьори, осигуряване на дрехи под наем за събитие.Всеки месец в студиото се правят модели и аксесоари на млади дизайнери, сред които досега Райна Косовска, Mystic Bulgaria, Игор Илийовски. Последната инициатива на SV Fashion Studioса нощните партита с определена концепция, на която са подчинени музиката, декорацията на мястото и атрактивните дрехи.
SV Fashion Studio е на ул. "Хан Крум" 4Б

"Жената-чайка е като жената-куче – съдържа в себе си общоприетата представа за романтичност, но си остава градска птица, един вид плъх или гълъб." Думите са на дизайнерката зад марката chaika, която държи да остане анонимна и се представя с буквата П. На логичния ни въпрос защо го прави отговорът е следният: "Не искам моят външен вид да се свързва с марката." Ами, добре. Магазинът chaika отваря официално врати в края на септември. 30-годишната дизайнерка решила да се пробва сама, защото работата за други хора не било най-доброто, което можела да направи за себе си. Затова пък тя сега помага на някои от колегите си, като предлага в своя магазин дрехи и аксесоари на Ham&Eggs, "Царевица", Octopus, "Ракета" и Миряна Михайлова.
"Моделите на chaika черпят от елегантния стил, така както чалгаджиите ползват пънка, но изречението има смисъл само ако се използва този пример", обяснява ни П. Тя държи да стане ясно, че използва клишета за елегантност, но в субкултурен контекст. Играе си с трансформацията на геометричните форми и конструкцията и не доближава декорацията. Дрехите й са за младите хора, които са оформени от града, и макар че според нея повечето хора не биха ги нарекли ежедневни, тя би искала да се носят точно така.
chaika е на ул. "Г.С.Раковски" 122, вход от ул. "Хан Крум"

Името на марката Ham&Eggs идва от традиционната закуска - популярният още от менюто на "Балкантурист" хемендекс може да се консумира всеки ден и човек пак да се чувства добре. Другата интерпетация на бранда идва от определянето на мъжкото и женското начало – яйцeто е женското, а шунката мъжкото. В случая жената е Кристина Николова, а мъжът – Александър Гергинов, които са ни познати от предишни проекти като Little Black Dress, Urban Jungle, Space Retro, Black Dress & Co. в шоурума на Нели Митева. Засега те нямат собствен магазин, защото "не сме стигнали до този етап", но вярват, че като се подкрепят един друг, младите дизайнери могат да постигнат повече, отколкото поотделно.
Идеята на дрехите Ham&Eggs е хората да се чувстват комфортно в тях. Марката не е просто случайно хрумване, а е създадена специално за младите хора, които пътуват и са отворени към света. Кристина и Александър предпочитат нещата им да достигнат до повече хора, защото "ние не правим мода, а дизайн на облекла".
Новата пролетно-лятна колекция на Ham&Eggs носи името "Аз съм Супер" и е инспирирана от супергероите – непобедими, силни и забележими. Преведено на градски език – хората, които са запазили положителното си чувство към заобикалящата ги среда с идеята "да дадем малко енергия и самочувствие на младите хора в България". Колекцията се състои от ежедневни, свободни, непретенциозни облекла. Затова използваните материи са меки и удобни, с контрастни и ярки щампи, жълти и сини акценти.
Новата колекция на Ham&Eggs е в магазин chaika

Мария Илиева се занимава професионално с грим от 10 години, има 2 награди за гримьор на годината през 2005 (Pantene Beauty awards и Златната игла) и 4 номинации за гримьор на годината за Pantene Beauty Awards. Мина Кайе е с две номинации за стилист на годината за 2005 и 2006, но се чувства в стихията си като костюм дизайнер на реклами, телевизионни шоута и филми. Затова и настоява, че въпреки изброените в началото факти двете всъщност нямат претенции и не искат да бъдат наричани дизайнерки, защото правят дрехи, за да се забавляват, а не за да печелят "златни игли, диамантени ножици или порцеланови игленици". Преди година Мина и Мария създават модния проект Poppy Queen – "за веселите, диви момичета", но сега твърдят, че са пораснали и се посвещават на новия си проект Maria Queen Maria – дрехи за жената с повече отговорности: работа, семейство, собствен бизнес. Естествено според тях това не трябва да й пречи да бъде разнообразна, готина и креативна по отношение на външния си вид. Мина и Мария се опитват да пречупят съвременните жени и да ги провокират да влязат в дрехите им, защото "след като влязат, те сами няма да излизат - ще открият лекота, свобода и липса на клишета".
Maria Queen Maria е на ул. "Г. С. Раковски" 193
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Всеки път очаквам с нетърпение представянето на млади български дизайнери на страниците ви и всеки път изпадам в ужас - нима наоколо живеят само фригидни интелектуалки и неврастенички - защото дрехите, които виждам заснети са подходящи само за такива? А от другата страна е ужасът на чалгата - дето залива улиците (от турско-китайските "бутици"). Добре че поне има някакви случайни оазиси сред тълпата - от хора странни, идейни и невероятни, които ме спасяват от отчаянието.
"Жената-чайка е като жената-куче – съдържа в себе си общоприетата представа за романтичност, но си остава градска птица, един вид плъх или гълъб."
Daspard Yurkievich = Gaspard Yurkievich
Игор Илиньовски = Игор Илийовски
и т.н.
Липсват ми Драго и Радо :(
lyolyo - "Всеки път очаквам с нетърпение представянето на млади български дизайнери на страниците ви и всеки път изпадам в ужас - нима наоколо живеят само фригидни интелектуалки и неврастенички" id=155874109054 и се отказах :D
Щях да напиша мнение в стил "не си прав човек бла бла" ама видях това http://www.facebook.com/photo.php?pid=2795521&
Колекцията е страхотна и СУПЕР измислена
"Щях да напиша мнение в стил "не си прав човек бла бла" ама видях това http://www.facebook.com/photo.php?pid=2795521& id=155874109054 и се отказах :D"
Защо се отказа? Какво не ти хареса в колекцията?
А жената-куче като какво е? Като жената-идиот ли?
Дами, ако не искате да изглеждате толкова трагияно като на горните снимки- ами не се обличайте от български "dizajneri".
А жената-куче като какво е? Като жената-идиот ли?
Дами, ако не искате да изглеждате толкова трагияно като на горните снимки- ами не се обличайте от български "dizajneri".
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.