Играчка плячка
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Играчка плячка

Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

Асен Георгиев
6471 прочитания

© Цветелина Ангелова


Христо Тенчев е изпълнителен директор и председател на борда на директорите на XS Software. Той е на 24 години. Създава компанията за браузър базирани игри като на шега заедно със свой приятел, когато е последна година в гимназията. Междувременно завършва Технически университет - София, със специалност "Компютърни системи", а в момента прави MBA в Open University England. Говори български, английски и немски, обича да играе компютърни игри и следи изкъсо новите възможности за разрастване на неговия бизнес, който дава работа на повече от 120 души. Една от тях се казва Facebook.

Защо решихте да използвате Facebook като платформа за LadyPopular*?

Facebook е най-голяма социална мрежа в света, както и сайт номер 2 след Google. Ако правите приложение за социална мрежа няма как да не сте и във Facebook. Иначе работим и с други мрежи като Friendster, Orkut и др. LadyPopular е браузър базирана игра, така че нямахме много допълнителни неща за правене освен основната интеграция към Facebook. Допълнихме и няколко "социални" опции за по-лесна покана на приятел (изпращане на подаръци, възможност за комуникиране на резултатите с останалите играчи и т.н.)

Какво спечелихте?

Успяхме да привлечем около 150 000 активни потребители като резултат на първия тест. В момента работим усилено върху оптимизацията на самата игра. Това което забелязахме, е, че потребилите на free2play модел (безплатни игри - бел.авт.) игрите във Facebook са около 10 пъти по-несклонни да плащат за виртуален ресурс, отколкото в нормална браузър игра. Вярваме, че е възможно да се постигнат по-добри резултати с оптимизация на самата игра.

Смятате ли да интегрирате и другите си игри във Facebook?

Да, под шапката на Madmoo.com целим да пуснем Facebook версия на най-голямата българска онлайн игра - "Хановете", но под малко по-различно име: Emperor. Също така си партнираме и с други компании, които създават игри, като публикуваме успешните им проекти. Такава е и играта StreetRacer, която постигна повече от половин милион регистрации след успешния си старт преди около половин година.

Използвате ли Facebook и други социални мрежи, за да популяризирате игрите си?

Да, Facebook е един от маркетинговите ни канали. Възможността за точно таргетиране на рекламите допринася значително за по-ниската цена на регистрация и качеството на закупения трафик.

Какви бизнес възможности ще предлага Facebook за в бъдеще?

Със сигурност основните плюсове на платформата ще се запазят. Очакваме Facebook да продължи да затяга бавно, но внимателно условията за компаниите publisher-и. В момента те налагат своята политика за вътрешна обработка на плащанията, като това ще стане задължително съвсем скоро за по-големите приложения. За това Facebook ще удържа 30% комисиона, което сериозно ще повлияе на бизнес модела на приложенията. За останали възможности остава да чакаме и да се оглеждаме внимателно, Facebook е невероятно силна платформа, предлагаща страхотни възможности за успешни идеи и продукти.

*Lady Popular е последната игра на XS Software

Христо Тенчев е изпълнителен директор и председател на борда на директорите на XS Software. Той е на 24 години. Създава компанията за браузър базирани игри като на шега заедно със свой приятел, когато е последна година в гимназията. Междувременно завършва Технически университет - София, със специалност "Компютърни системи", а в момента прави MBA в Open University England. Говори български, английски и немски, обича да играе компютърни игри и следи изкъсо новите възможности за разрастване на неговия бизнес, който дава работа на повече от 120 души. Една от тях се казва Facebook.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.