С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 окт 2010, 15:07, 8130 прочитания

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Елия Атанасова и Борислав Милоев са създателите и управители на магазина за ръчно правени подаръци и неща за домашен уют "100 овце". Там ще намерите кукли, пачуърк одеяла, ръчно рисувани възглавници, чанти – най-вече неща от текстил, които са едновременно красиви и практични. Елия и Боби казват, че са управители най-вече на себе си, за което много им завиждаме. Преди са се занимавали с неща като финанси, счетоводство, телекомуникации, журналистика и енергетика... Създали са магазина-студио-ателие "100 овце" с желанието да се посветят на нещо ново, различно и цветно. Използват Facebook като основен канал за комуникация със своите клиенти и популяризиране на техните продукти. Да видим защо.

С какво се занимавате в момента?

В момента се грижим за магазина и неговата онлайн версия, което включва какви ли не задачи: от досадните дейности по планиране и бюджетиране до къде-къде по забавното изработване на много и различни пухкави артикули, снимането им, поддържането и актуализацията на сайта, блогване, фейсбукване … и не на последно място обслужване на клиентите във физическия ни магазин. Общо взето, радваме се на разнообразие.

Защо решихте да популяризирате бизнеса си във Facebook?

Facebook е подходящ от гледна точка на това, че човек лесно може да открие потенциалните си потребители или те да го намерят. Представянето на нещото, което правим във Facebook е забавно и за двете страни. Хубавото е, че с помощта на тази социална мрежа човек може да разбере наистина много неща за клиентите си, да чуе тяхното мнение и да получи обратна връзка … все много и все важни неща за един прохождащ бизнес.

Какви трудности срещнахте?

Не бихме ги нарекли чак трудности, просто има неща, които не са съвсем лесни. Например да направиш томбола с 3000 "харесващи", опитвайки се лесно да извадиш и разпечаташ всички имена.

Какви са предимствата?

Например това, че лесно можеш да споделиш много нови неща с хората, които искат да ги научат, защото харесват страницата ни, или пък да разгледаш статистика за "харесващите" страницата по демографски показатели, макар и в не безкрайно детайлен вид, да разбереш какво кара хората да кликат повече върху like и какво им харесва.Може би най-важното нещо е, че можеш да попиташ харесващите страницата за много неща и да получиш смислена обратна връзка … все полезни неща. Много хора идват в магазина ни и казват, че са се присъединили към групата. Макар че не можем да кажем какъв процент от реалните ни клиенти са това, тях ги има и това ни прави много щастливи.

Използвате ли и други социални мрежи, за да привличате клиенти и да популяризирате дейността си?

Усилията ни са съсредоточени основно във Facebook. Twitter е супер, но визуалната комуникация е по-естествена във Facebook, а ние споделяме много снимки на неща, които правим.

Рекламирате ли се по традиционен начин?

Да, но ограничено - флаери и други печатни материали. Но основно разчитаме на интернет реклама, защото е най-икономична за относително нов бизнес като нашия.

Какви бизнес възможности ще предлага Facebook в бъдеще според вас?

Вероятно ще има все повече възможности за забавление на потребителите – различни игри, които ще могат да се комбинират с промоции и реклама, позициониране на продукти. През идните месеци сме планирали различни интересни неща, с които да забавляваме хора, които харесват нашата страница, а и да напомняме за новото около нас. В краткосрочен план ще организираме конкурс и томбола с награди, така че всички са поканени да се забавляват и печелят на facebook.com/100ovce.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Силвия Великова 20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

15 ное 2019, 2234 прочитания

Близкият и далечен Николай Атанасов 2 Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

14 ное 2019, 3422 прочитания

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10