С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Лица

7 окт 2010, 15:07, 7575 прочитания

За виртуалното "овцевъдство"

Елия и Боби от магазина за ръчноправени подаръци "100 овце" за бизнес предимствата на социалната мрежа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Шев и кройка

Направи си сам коледна украса с Елия Атанасова от "100 овце"

12 дек 2014

Под моята вълшебна завивка

Ръчно изработените продукти са не само атракция за децата, а и добра бизнес ниша за предприемачи с въображение

13 апр 2012

Facebook навсякъде...

Най-голямата социална мрежа увеличава влиянието си чрез партньорства със Skype и Microsoft

22 окт 2010

Mark Zuckerberg likes this

Фейсбук ще продължи да присъства в ежедневието ви със или без ваше съгласие

10 окт 2010

Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

7 окт 2010
Елия Атанасова и Борислав Милоев са създателите и управители на магазина за ръчно правени подаръци и неща за домашен уют "100 овце". Там ще намерите кукли, пачуърк одеяла, ръчно рисувани възглавници, чанти – най-вече неща от текстил, които са едновременно красиви и практични. Елия и Боби казват, че са управители най-вече на себе си, за което много им завиждаме. Преди са се занимавали с неща като финанси, счетоводство, телекомуникации, журналистика и енергетика... Създали са магазина-студио-ателие "100 овце" с желанието да се посветят на нещо ново, различно и цветно. Използват Facebook като основен канал за комуникация със своите клиенти и популяризиране на техните продукти. Да видим защо.

С какво се занимавате в момента?

В момента се грижим за магазина и неговата онлайн версия, което включва какви ли не задачи: от досадните дейности по планиране и бюджетиране до къде-къде по забавното изработване на много и различни пухкави артикули, снимането им, поддържането и актуализацията на сайта, блогване, фейсбукване … и не на последно място обслужване на клиентите във физическия ни магазин. Общо взето, радваме се на разнообразие.

Защо решихте да популяризирате бизнеса си във Facebook?

Facebook е подходящ от гледна точка на това, че човек лесно може да открие потенциалните си потребители или те да го намерят. Представянето на нещото, което правим във Facebook е забавно и за двете страни. Хубавото е, че с помощта на тази социална мрежа човек може да разбере наистина много неща за клиентите си, да чуе тяхното мнение и да получи обратна връзка … все много и все важни неща за един прохождащ бизнес.

Какви трудности срещнахте?

Не бихме ги нарекли чак трудности, просто има неща, които не са съвсем лесни. Например да направиш томбола с 3000 "харесващи", опитвайки се лесно да извадиш и разпечаташ всички имена.

Какви са предимствата?

Например това, че лесно можеш да споделиш много нови неща с хората, които искат да ги научат, защото харесват страницата ни, или пък да разгледаш статистика за "харесващите" страницата по демографски показатели, макар и в не безкрайно детайлен вид, да разбереш какво кара хората да кликат повече върху like и какво им харесва.Може би най-важното нещо е, че можеш да попиташ харесващите страницата за много неща и да получиш смислена обратна връзка … все полезни неща. Много хора идват в магазина ни и казват, че са се присъединили към групата. Макар че не можем да кажем какъв процент от реалните ни клиенти са това, тях ги има и това ни прави много щастливи.

Използвате ли и други социални мрежи, за да привличате клиенти и да популяризирате дейността си?

Усилията ни са съсредоточени основно във Facebook. Twitter е супер, но визуалната комуникация е по-естествена във Facebook, а ние споделяме много снимки на неща, които правим.

Рекламирате ли се по традиционен начин?

Да, но ограничено - флаери и други печатни материали. Но основно разчитаме на интернет реклама, защото е най-икономична за относително нов бизнес като нашия.

Какви бизнес възможности ще предлага Facebook в бъдеще според вас?

Вероятно ще има все повече възможности за забавление на потребителите – различни игри, които ще могат да се комбинират с промоции и реклама, позициониране на продукти. През идните месеци сме планирали различни интересни неща, с които да забавляваме хора, които харесват нашата страница, а и да напомняме за новото около нас. В краткосрочен план ще организираме конкурс и томбола с награди, така че всички са поканени да се забавляват и печелят на facebook.com/100ovce.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Мартин Колев 20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

21 сеп 2018, 3099 прочитания

20 въпроса: Здравко Григоров и Ангел Хаджийски 20 въпроса: Здравко Григоров и Ангел Хаджийски

Новото издание на фестивала Sofia Biting Docs започва на 1 октомври

14 сеп 2018, 141540 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Играчка плячка

Христо Тенчев от XS Software за страхотните възможности на FB платформата

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

#ДжиПиГейт - обръчът от консултанти, оценители и изпълнители в действие

Мрежа от свързани хора и фирми подготвя, оценява и изпълнява обществени поръчки, свързани с еврофондовете

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Музика за очите

Гиноварт в Музея на музиката в Барселона

Кино: "Аз съм ти, Адриана"

Артистична елегия за две силни жени в две български епохи

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.09.2018 Прочетете