С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация

// Light / Лица

12 10 окт 2010, 16:07, 13177 прочитания

Mark Zuckerberg likes this

Фейсбук ще продължи да присъства в ежедневието ви със или без ваше съгласие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Фотограф: CC, World Economic Forum swiss-image.ch/Photo by Remy Steinegger

В края на 2007 г. Facebook беше едва тригодишна социална мрежа, на която все още й предстоеше да извоюва своето място в онлайн пространството. Популярността й в България растеше, а един колега посочи в своя текст "Facebook лудости. Пиянството на един народ - изповед на отчаян отчасти потребител" основната причина за бързото развитие на социалната мрежа:  "Facebook е мястото, където искам автоматично става мога."

Три години по-късно броят на регистрираните потребители вече доближава 600 млн. души (повече от населението на държавите, членуващи в Европейския съюз). Регистрираните българи надхвърлят 1.5 млн.


Профилът във Facebook устремно се превръща в канал за комуникация, по-постоянен от адреса или телефонния ви номер. "Добави ме като приятел" се превръща в норма.

Междувременно се зараждат сравнително устойчиви анти-Facebook настроения. Те са базирани основно върху аргументите, че мрежата е "клюкарник", води до загуба на ценно време и не дава нищо на потребителите, но за сметка на това заплашва сериозно личните данни. В отсрещния лагер мненията са противоположни – Facebook ни помага да комуникираме бързо и неформално с голям брой хора; да откриваме стари познати и приятели; да организираме бързо и лесно групови събития. Истината е, че Facebook е просто платформа, която дава на потребителите си голяма свобода, т.е. всеки сам създава своето преживяване в мрежата в зависимост от това дали предпочита да полива домати във Farmville, да разглежда снимки или да публикува линкове към интересни публикации.

Населението на социалната мрежа продължава да расте, така че явно голяма част от хората успяват да я нагодят по достатъчно добър начин към своите нужди. Това от своя страна отваря много врати пред бъдещето на платформата. Според предприемача и автор в технологичния блог TechCrunch Адам Рифкин без съмнение след пет години Facebook ще е по-голям, отколкото е Google днес (по приходи).



Facebook в телефона

За много хора целият уеб вече започва и свършва с Facebook. Там те получават интересни линкове, говорят с приятели, гледат видеоклипове, слушат музика и медитират, гледайки опулено в екрана. Желанието на създателят на социалната мрежа Марк Зукърбърг е всичко това да се прехвърли към мобилните телефони. Не че и сега повечето смартфони не разполагат с приложения, които правят работата с Facebook лесна и бърза, но идеята на младия милиардер отива по-далеч. "Стратегията ни не е да създадем конкретно устройство или нещо подобно. Защото не се опитваме да се конкурираме с Apple или Droid (смартфона на Motorola), или който и да било друг производител на мобилни телефони... Нашата роля е да направим всички приложения за мобилни телефони по-социални. Това вече се случва в мрежата – с изключение на мобилните комуникации", твърди Зукърбърг пред TechCrunch. И обяснява какво точно има предвид: "Можем да направим един вход за всички интернет услуги, вместо потребителят да трябва да се логва навсякъде или да инсталира отделно приложение." Или с други думи – искате да си купите маратонки – направете го през Facebook; искате да разпуснете, играейки – пак там; трябват ви памперси – сещате се къде са.

Пазарувай във Facebook

Подобрената достъпност до социалната мрежа идва като прелюдия за следващата стъпка, която всъщност вече се реализира в партньорство с интернет компанията Amazon и Procter&Gamble. То позволява на потребителите да пазаруват, без да им се налагат да напускат профила си. По този начин Facebook ще монетаризира огромната маса потребители по двата познати към момента начини за печалба в интернет – чрез продажба на рекламни площи и на стоки – включително и виртуални. Партньорството с Amazon в момента позволява на милиони майки (засега само в САЩ) да пазаруват памперси дикретно от Facebook. А това със сигурност е само началото. Скоро ще можете да си купувате продукти от повечето страници, които харесвате. Дрехи, електроника, телефони и всичко, за което се сетите – на един клик разстояние, препоръчани или отхвърлени от вашите приятели, а не представени през призмата на лукави рекламисти.

Всичко останало

Увеличаването на влиянието на Facebook, улесняването на достъпа до нея и възможността за директни продажби в сайта са само част от бъдещето развитие на социалната мрежа. Добавете и успешните игри, които водещи производители интегрират в мрежата. Не забравяйте и факта, че социалната мрежа вече генерира повече импресии от Google, а прогнозните й приходи за 2010 г. ще са около 2 млрд. долара, което е четири пъти повече от приходите само две години по-рано.

Накратко Facebook продължава да расте, откри своя бизнес модел, който работи повече от добре. Бъдещето обещава диференцирани източници на приходи – онлайн реклама, онлайн търговия, платени услуги и приложения и други. Услугата Facebook Connect и днес ви позволява да посещавате голям брой сайтове, влизайки в тях с паролата и потребителското име, които използвате къде... във Facebook. Mark Zuckerberg likes this.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Европа над всичко Европа над всичко

Защо писателят и философ Робeрт Менасе продължава да гледа с надежда към Европейския съюз

11 дек 2018, 822 прочитания

20 въпроса: Мила Михова 20 въпроса: Мила Михова

На 15 декември в "Люмиер" тя ще изпълни песни и арии на Росини, Белини и Доницети

7 дек 2018, 2232 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Африканска принцеса

Анджелик Киджо ще пее в София на 21 октомври

Как в Люксембург ще четат Пеевски

Видински съдия изпрати спорната законова поправка, даваща нови права на синдиците на КТБ, за тълкуване в Съда на ЕС

Кандидатите за нов мандат в Бюрото за СРС са прикривали закононарушения

Илия Ганев, Огнян Атанасов и Огнян Стоичков гласували да се изпрати невярно уведомление до гражданин, че не е подслушван незаконно

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Глас от новия свят

Писателката Тайе Селаси за сложната африканска идентичност и борбата със собствените страхове

20 въпроса: Мила Михова

На 15 декември в "Люмиер" тя ще изпълни песни и арии на Росини, Белини и Доницети

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Нов застрахователен проблем по "Зелена карта", инфлацията леко се понижава заради горивата

Емисия

DAILY @7AM // 13.12.2018 Прочетете