Мобилен оператор

Димитър Гочев продуцира филм за българския преход на сценариста Жан Клод Кариер

   ©  Добрин Кашавелов/ Circle

Димитър Гочев е продуцентът на най-успешния български сериал след "На всеки километър" – "Стъклен дом". Всеки "стъклен" епизод се гледа средно от 1 500 000 телевизионни зрители и 50 000 пъти онлайн. В официалната Facebook страница на филма в този момент 123 275 души "харесват това". "На мен ми се снимат други неща обаче", казва Гочев и казва новината – в момента продуцира филм по сценарий на Жан Клод Кариер - сценаристът на Милош Форман, Карлос Саура, Жан-Люк Годар, Питър Брук. "Много се радвам, защото той е изключителна личност за киното през ХХ век, прекрасен човек, ерудит, който е на 75 години и не спира да работи. Завършихме сценария. И сме в процес на предподготовка." Филмът е с работно заглавие "Досието Попов". Режисьор ще е Георги Балабанов, български документалист, който живее в Париж. Продуцент от френска страна е Илан Жирар, който има "Златен лъв" от Венеция за филма си "Ливан". Димитър Гочев възлага много на проекта си, който всъщност е филм за българския преход: "Става дума за едни хора, които преживяват най-големия духовен разпад от 1990 и някоя досега и това общество трябва отново да тръгне да се създава. Много е хубаво, че Кариер като изтънчен психолог на човешките души го интересува преходът не чисто икономически. Интересува го как човешката душа се трансформира от това, което се случва."

Днес Гочев има хоризонт да мечтае за силни независими филми, които да представят България пред света. А за да стигне дотук, той е навил хиляди киноленти зад обектива си. Завършил е операторско майсторство, работил е в Киноцентъра, създател и продуцент на компаниите Screen Imagination Agency (SIA) и Camera. Продуцира различни тв формати – от "Стани богат" до Big Brother. Продуцира филми като "Хълмът на боровинките" на Александър Морфов и "Пазачът на мъртвите" спечелил "Златна роза". И над 2000 реклами... "Имаше един период, в който създавахме 50-60% от рекламите на пазара", казва Гочев и обобщава, че независимо какво се снима, важното е да не се правят компромиси с качеството. "Ако трябва да бъда искрен, при нас големият проблем е скоростта на снимки. За "Стъклен дом" сме принудени да работим под много голяма натовареност – по 11-12 часа всеки ден. Но, слава Богу, сме обградени от сериозни професионалисти." Самият Гочев е на снимачната площадка всеки ден и наблюдава процеса отблизо. Счита, че телевизионният бизнес със сериали тепърва ще се развива: "Всички телевизии се насочват натам. И тъй като ние се оказахме първи, сега очаквам да видя какво ще направят другите. Успехът на "Стъклен дом" може би се дължи на това, че хората обичат да гледат истории и това, което се случва, да е близо до тях. Идеята е моя. Аз бях убеден, че трябва да се направи оригинален български продукт. Едни да го напишат, други да го направят, трети да го изиграят, но всичко да е създадено тук."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове