99 стотинки

Скоро компаниите любезно ще ни питат дали сме съгласни да ни рекламират своя продукт или услуга, твърди испанският специалист по маркетинг Хавиер Регейра

Жител на някой от големите мегополиси получава до пет хиляди рекламни "атаки" на ден, сочи проучване публикувано от "Ню Йорк таймс". Жертвите на подобен рекламен десант с примирение приемат, че това е цената, за да могат не само да изгледат хубав филм или футболен мач, но и въобще да живеят в съвременната среда. И все пак интернет дава неподозирана досега свобода на зрителя да се предпазва от гледането на реклами, без да губи качественото съдържание, което търси. Твърди го испанският експерт по маркетинг и реклама Хавиер Регейра, автор на книгата Big Brother Is Dead (изд. ЕSIC). Съвременният човек все повече трябва да лавира между дълги и неразбираеми формуляри, които попълва при нова придобивка, нахални обаждания по телефона и куп имейли, предлагащи банкови и интернет услуги, протяжни разяснения как да участваме в лотария, залепени върху буркана с мармалад. Добрата новина според Регейра е, че сме изправени пред нова ера в рекламата. В нея марките ще ни искат разрешение, за да ни рекламират нещо. Посланието им задължително ще ни носи някаква реална полза и ще бъде силно персонализирано за личните ни нужди. Ще имаме възможност като с равни да обсъждаме с фирмите какво реално искаме и заедно да стигаме до взаимоизгодни решения. И накрая рекламите ще станат все по-откровени и ще говорят на същия език, който използват и техните клиенти. Тази позитивна насока на рекламния бизнес, в която няма губещи, звучи утопично, но е нещо, върху което дори и най-консервативните компании вече работят, твърди Хавиер Регейра. Самият той е съосновател на музикалната фирма Pop Up, занимаваща се с брандирано съдържание (branded content), сравнително нов рекламен метод, предлагащ качествено и полезно забавление под формата на сериал, видеоигра, пърформънс, в които спонсорът присъства по откровен, но ненатрапчив за зрителя начин. Така че не се учудвайте, ако един ден заедно с рекламен есемес получите код за безплатни пуканки в киното или дори покана за концерт.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    damianrm avatar :-|
    damianrm
    • - 1
    • + 14

    Коректна реклама - нещо като вълка сит и агнето цяло.

    Рекламата си има място да информира и показва и чак тогава да агитира. Но както мн. други неща в съвремения живот които нямат нищо общо с това за което са създадени - така и с рекламата.

    Предстоят трянсформации наистина и то ОГРОМНИ. И не само в рекламата - а вцялото ни общество. И ще са за добро

    Нередност?
  • 2
    trendoffice avatar :-|
    Trendoffice
    • - 1
    • + 10

    Това, "че рекламата (вече) трябва да е привлекателна за зрителя и в същото време по-ефективна за рекламодателя" не е нищо ново и не виждам защо е включена думата 'вече' - по дефиниция би трябвало качествената реклама да е такава. Друг е въпроса колко от тези,които ни заливат, са такива.

    Нередност?
  • 3
    asiva avatar :-|
    asiva
    • - 9
    • + 3

    Da, saglasna sam s avtora - moge bi neshtata mogat da se promenjat i da gledame reklamite bez dosada , a i da imame obektivna informatzija za predlaganata stoka ili usluga

    Нередност?
  • 4
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 3
    • + 1

    Не съм много съгласен с автора, защото един продукт може да е подходящ за един тип рекламно представяне за друг този начин би бил провал. Примерно погледнете класациите за най-скъпо платените спортисти и вижте в какви спортове се състезават.
    Отделно продуктово позициониране и тези "платени" събития са си пак вариант на елегантно подхлъзване на потребителя. Не случайно ябълката я виждаме във всеки филм. Интернет наистина дава надежда за равен старт, но и там компаниите не спят. Погледнете какво чудо създадоха за новия Шерлок Холмс.
    Така че и в рекламата като в останалия бизнес, с повече труд, за по-малко пари и се търси по-голяма ефективност.

    Нередност?
  • 5
    liliakostova avatar :-|
    Лилия Костова
    • - 1
    • + 1

    Ако вярваме в прогреса и еволюцията си като човешки същества, нормално е да очакваме, че следващото равновесие след кризата ще е по-добро от предишното.

    Амин Дай Боже...

    Нередност?
  • 6
    banak avatar :-|
    петър палчев
    • - 1
    • + 4

    ДАЙ БОЖЕДАСТАНЕ.

    Нередност?
  • 7
    munsterspatz avatar :-(
    munsterspatz
    • + 17

    "рекламите ще станат все по-откровени и ще говорят на същия език, който използват и техните клиенти"

    Господи, представям си какъв език ще извадят някои БГ фирми!

    Нередност?
  • 8
    awake avatar :-P
    Fergurina
    • + 9

    До коментар [#7] от "munsterspatz":

    Българските реклами отдавна се опитват да го правят и резултата е меко казано комичен.

    Нередност?
  • 9
    jahpriest avatar :-P
    mahakalah
    • + 2

    Много добър поглед, точно това е пътя!

    Нередност?
  • 10
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • + 2

    До коментар [#3] от "asiva":

    Може би, ако бяхте писали на кирилица, нямаше да получите толкова много минуси. Уважавайте читателя!

    Нередност?
Нов коментар