99 стотинки
Скоро компаниите любезно ще ни питат дали сме съгласни да ни рекламират своя продукт или услуга, твърди испанският специалист по маркетинг Хавиер Регейра


Ивайло Харалампиев

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.

Жител на някой от големите мегополиси получава до пет хиляди рекламни "атаки" на ден, сочи проучване публикувано от "Ню Йорк таймс". Жертвите на подобен рекламен десант с примирение приемат, че това е цената, за да могат не само да изгледат хубав филм или футболен мач, но и въобще да живеят в съвременната среда. И все пак интернет дава неподозирана досега свобода на зрителя да се предпазва от гледането на реклами, без да губи качественото съдържание, което търси. Твърди го испанският експерт по маркетинг и реклама Хавиер Регейра, автор на книгата Big Brother Is Dead (изд. ЕSIC). Съвременният човек все повече трябва да лавира между дълги и неразбираеми формуляри, които попълва при нова придобивка, нахални обаждания по телефона и куп имейли, предлагащи банкови и интернет услуги, протяжни разяснения как да участваме в лотария, залепени върху буркана с мармалад. Добрата новина според Регейра е, че сме изправени пред нова ера в рекламата. В нея марките ще ни искат разрешение, за да ни рекламират нещо. Посланието им задължително ще ни носи някаква реална полза и ще бъде силно персонализирано за личните ни нужди. Ще имаме възможност като с равни да обсъждаме с фирмите какво реално искаме и заедно да стигаме до взаимоизгодни решения. И накрая рекламите ще станат все по-откровени и ще говорят на същия език, който използват и техните клиенти. Тази позитивна насока на рекламния бизнес, в която няма губещи, звучи утопично, но е нещо, върху което дори и най-консервативните компании вече работят, твърди Хавиер Регейра. Самият той е съосновател на музикалната фирма Pop Up, занимаваща се с брандирано съдържание (branded content), сравнително нов рекламен метод, предлагащ качествено и полезно забавление под формата на сериал, видеоигра, пърформънс, в които спонсорът присъства по откровен, но ненатрапчив за зрителя начин. Така че не се учудвайте, ако един ден заедно с рекламен есемес получите код за безплатни пуканки в киното или дори покана за концерт.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Коректна реклама - нещо като вълка сит и агнето цяло.
Рекламата си има място да информира и показва и чак тогава да агитира. Но както мн. други неща в съвремения живот които нямат нищо общо с това за което са създадени - така и с рекламата.
Предстоят трянсформации наистина и то ОГРОМНИ. И не само в рекламата - а вцялото ни общество. И ще са за добро
Това, "че рекламата (вече) трябва да е привлекателна за зрителя и в същото време по-ефективна за рекламодателя" не е нищо ново и не виждам защо е включена думата 'вече' - по дефиниция би трябвало качествената реклама да е такава. Друг е въпроса колко от тези,които ни заливат, са такива.
Da, saglasna sam s avtora - moge bi neshtata mogat da se promenjat i da gledame reklamite bez dosada , a i da imame obektivna informatzija za predlaganata stoka ili usluga
Не съм много съгласен с автора, защото един продукт може да е подходящ за един тип рекламно представяне за друг този начин би бил провал. Примерно погледнете класациите за най-скъпо платените спортисти и вижте в какви спортове се състезават.
Отделно продуктово позициониране и тези "платени" събития са си пак вариант на елегантно подхлъзване на потребителя. Не случайно ябълката я виждаме във всеки филм. Интернет наистина дава надежда за равен старт, но и там компаниите не спят. Погледнете какво чудо създадоха за новия Шерлок Холмс.
Така че и в рекламата като в останалия бизнес, с повече труд, за по-малко пари и се търси по-голяма ефективност.
Ако вярваме в прогреса и еволюцията си като човешки същества, нормално е да очакваме, че следващото равновесие след кризата ще е по-добро от предишното.
Амин Дай Боже...
ДАЙ БОЖЕДАСТАНЕ.
"рекламите ще станат все по-откровени и ще говорят на същия език, който използват и техните клиенти"
Господи, представям си какъв език ще извадят някои БГ фирми!
До коментар [#7] от "munsterspatz":
Българските реклами отдавна се опитват да го правят и резултата е меко казано комичен.
Много добър поглед, точно това е пътя!
До коментар [#3] от "asiva":
Може би, ако бяхте писали на кирилица, нямаше да получите толкова много минуси. Уважавайте читателя!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.