С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 25 окт 2012, 13:11, 11957 прочитания

"Where everybody knows his name..."*

Чарлс Шуман е дългогодишно рекламно лице на Boss, Baldessarini, Campari. Работил е с Йоджи Ямамото и Рей Кавакубо, но любимото му амплоа си остава това на барман

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


С Чарлс Шуман се срещам в прочутия му бар Schumanns в Мюнхен. Той идва, посочва ме с пръст и вместо "Добър ден" изстрелва: "Вие ли искате да разговаряте с мен?" После енергично грабва два алуминиеви стола и ги опира на външната стена, където само след половин час пъргави келнери ще изнесат маса за гостите и така ще обявят края на интервюто ни. На моя стол слага възглавничка, а той сяда на мокрия от дъждa. "Възглавничка за вас", учудено го питам аз, а той махва с ръка и бърза да започне разговора. Нетърпелив като всеки човек, който цени времето си, Шуман често не изчаква края на въпросите и ги завършва преди мен, сливайки ги с отговорите, или започва да отговаря по средата на думите ми. Така разговорът става още по-динамичен – като живота му.

Карл Георг – както е истинското му име – е един от най-известните бармани в Германия, легенда и звезда зад бара, а лицето му става популярно през последните двайсетина години след серия реклами за Baldessarini, Boss, Campari...


Името и животът му са неизменно свързани с бара-институция Schumanns – един от най-популярните в Германия, през последните 30 години любимото място на артистичните кръгове.


Барове сe пoявяват и изчeзват, но
Schumanns остава и се е превърнал...
...в легенда. Какво съм направил правилно ли? Твърде дълго се задържах тук, това е едновременно правилно и погрешно. Ако не бях останал тук толкова дълго време, "Шуманс" нямаше да го има вече, затова и той върви така добре. Тук прекарвам повече време, отколкото вкъщи.
Това е тайната. Когато се идентифицираш наистина с нещо, гостите го забелязват. За много от тях барът се е превърнал във втори дом, за част от работещите тук също – някои от тях работят тук повече от 20 години.

Ставаме ли свидетели на една нова култура на пиенето днес?
Не, не мисля, по-скоро гостът е по-информиран относно напитките и коктейлите и виждаме едно по-осъзнато пиене. Причината е в това, че хората не пият вече толкова много (разбира се, има и такива, които пият много). Митът "бар" сякаш е изчезнал – имам предвид вярването, че за да си част от случващото се там, трябва да пиеш огромни количества алкохол. Това със сигурност вече е отживелица. Пиенето е станало по-осъзнато, коктейлите са станали по-добри.



Какви съвети бихте дал на един нов, млад съдържател на бар?
Не давам никакви съвети, всеки трябва сам да го изпита на собствен гръб, но ако трябва да кажа нещо, то е, че човек трябва да е работил в чужбина, да говори няколко езика и да остане скромен и земен – особено когато работи с хора. Важно е и че който започне да пие зад бара, няма да се задържи дълго зад него. Освен това човек трябва постоянно да се образова, както във всяка професия, винаги да се ориентира наново.

Какво всъщност прави един бар добър – интериорът, атмосферата, клиентите?
Cъс сигурност не ca мебелите и обзавеждането. Гостоприемството прави един бар добър. На второ място са напитките, но на първо – хората. Просто добрият бар, с добри домакини, има добра публика, върху това може да се влияе. Ние имаме определена представа какви поceтитeли искаме да имаме и работим за това.

Израснал в строго католическо семейство, Чарлс Шуман посещава училище за подготовка на свещеници, което напуска на 17. После завършва обучение за консулски секретар в чуждестранната служба в Бон и хотелиерско училище в Швейцария. През 1971 г. заминава за Южна Франция, където три години работи в различни клубове и дискотеки, докато не решава да се върне в Мюнхен, за да следва политика и публицистика.

Ако можехте да промените нещо в миналото си, какво би било то?
Някои неща не се случват така, както ги планираш, аз никога не съм планирал и не съм искал бар, а го имам вече 30 години. Можеше и да е по-лошо.

Като да завършите успешно за свещеник например?
Е, това е нещо друго. Не вярвам, че това трябваше да се случи, и, слава Богу, не стана.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: бар барман модел

Прочетете и това

Не без сестра ми Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

13 дек 2019, 827 прочитания

20 въпроса: Даниел Ненчев 20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

13 дек 2019, 749 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Детайли: Станислав Анастасов-Слав

Още от Капитал
Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

20 книги в навечерието на 2020

Списък с книги от последните месеци и все още непреведени световни заглавия

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10