Рекламна компания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламна компания

Рекламна компания

Хората, които се занимават с реклама, се зареждат с идеи и вдъхновение отвсякъде, по-лакомо от представителите на други професии. Тяхната креативност и интереси на свой ред търсят различни канали за изява. Ето блоговете на няколко рекламисти, които заслужават внимание

Весислава Антонова
22090 прочитания

Блогът и градът

Те са Левена Лазарова, Косара Чигирева (съуправители в агенция Newwave), Лили Георгиева (директор на медия агенцията Mindshare) и Елица Павлович (старши медия планьор в Mindshare). Създават блога "Момичетата от града" (http://www.momichetataotgrada.com) преди повече от година и половина. Общото между тях е, че работят на рекламния пазар, но по важното е, че ги свързва истинско приятелство. Блогът им съдържа преживявания, истории и лични позиции по разнообразни теми, от мода до кино, общество и медии. Мненията им за книги и филми са ненатрапчиви, имат усет към интересни места в София.

"Момичетата от града" не се страхуват да споделят мнението си. Казват, че знаят какво искат от живота... "Ще публикуваме единствено нашата лична гледна точка, искрено и от сърце. Това не е женско списание, това е нашият блог - личен, субективен, страстен. Ще се радваме, ако участвате и вие – с времето, мнението, емоциите си", споделят четирите.

Харесват ги със сигурност поне 11 502 души – толкова са феновете на страницата им във фейсбук.

"Решение да направим блога взехме по повод един работен проект за козметична марка", разказва историята на сайтй Левена Лазарова. Обяснява, че са искали не просто да наложат бранда, за който работят, с директни средства през традиционни медии. "Искахме някой да го представи, но естествено като част от своя лайфстайл. И тогава си казахме: дайте да намерим дамски блогове, които от лична гледна точка да описват важните неща в ежедневието на една жена", продължава разказът. Като направили проучване обаче, се оказало, че има много хубави блогове за рецепти, пътувания, декорация, но типичен лайфстайл блог за жени липсва.

"Ние сякаш още не сме свикнали, че интернет носи личната гледна точка, тази неконформистката, по-смелата дори, а хартиеното издание е по-конвенционалното", смята Левена Лазарова.

Аз ♥ София

Жена с побеляла коса, облечена в яркочервена тениска с анимационен герой. Седнала е на тротоара на оживена софийска улица, пуши цигара и пече чушки. В София можете да видите всичко. Блогът Sofia as I see it You must see it! (http://isofia.tumblr.com) представлява галерия от всякакви столични образи и гледки.

Георги Цеков (Цъки), копирайтър в Noblegraphics creative studio, създава блога си преди повече от седем години. Разказва ми, че го е направил, защото му е писнало постоянно да чува колко е мръсно и грозно в София, как падат мазилки и е пълно с кучета. "На мен София ужасно ми харесва, защото знам къде да ходя", казва Цъки и допълва, че според него в София има много хубави, барове, заведения, паркове и интересни сгради. Често му се налага да съветва приятели какво си струва да видят и къде да отидат. "Реших, че най-добрият начин да убедиш хората в това, че София е хубава и интересна и да им го покажеш и така започнах да снимам любопитните за мен неща и места", разказва Георги и прави две важни уговорки: първо, не е фотограф и второ, снима с телефон.

Много харесва двора на Семинарията и уличките около Женския пазар. "Доколкото знам, това е най-старата част на София. За жалост повечето от къщите са много занемарени, но и така са запазили духа на града от онова време." Предпочита да снима хора.

Качва нови неща почти всеки ден, като има желание да развива блога си. Ще му се да намери още 4-5 приятели, които също обичат София, и да направи секции, в които се представят любим бар, ресторант, клуб... "Не искам да пишем точно ревюта, а да представяме места. Моята любима шкембеджийница например е до гаража "Земляне". Пред нея винаги има такси, мерцедес, джип...", разказва Георги Цеков.

Нищо случайно

"Здрасти. Казвам се Тошка. Преди време обикалях интернет с ника altair, но вече ми мина. Все още го навестявам от време на време. Но като цяло се преместих тук. И сега. Усещането е хубаво. Иначе съм копирайтър. Ако не пиша нещо за работата, пиша за себе си или за блога. Май доста време прекарвам в писане. През останалото гледам да не се задържам много на едно място." Така се представя в блога си "Нещо се случи" (http://something-happened.com) Тошка Иванова. Тя е копирайтър в Publicis-marc. Това е вторият й блог. Първият се казва "Разни мисли на един заразен човек".

Тошка прекарва много време в мрежата - има профили в почти всички социални мрежи и е доста активна. Страстта й е да общува и да споделя с хората по вдъхновяващи или обществено значими поводи. Изказва се в четири категории: "Реклама и маркетинг", "Общество", "Култура" и "Разни неща". Твърди, че блогът я събира и подрежда.

Избрала е името "Нещо се случи" не само заради Джоузеф Хелър. Според нея фразата "нещо се случи" съдържа в себе си всичко, което прави живота интересен и смислен. Независимо дали я разбираш като "случи се нещо страхотно" или "какво, по дяволите, се случи"...

От блога на Тошка може да разберете как да изпратите хартиена картичка през телефона си, защо си заслужава да посетите някоя изложба или къде е най-новата книжарница за книги само на английски.

Музикална стълбица

Георги Янакиев (Гомбето) е дигитален продуцент в Next DC. В средата на 2010 г. създава блога Niteversions (http://niteversions.com/). "Винаги съм бил голям фен на музиката. Почти всеки човек, докато върви по улицата, докато тича сутрин или отива на работа, кара кола или колело, слуша музика. Моят блог е за такъв тип хора, за които музиката има огромно значение", казва Георги. Вярва, че на сайта му влизат хора, които също като него всеки ден имат нужда от музика и не се ограничават къде и колко да слушат. Блогът му е посветен на инди и електронната музика.

"Сайтът има широк спектър от поджанрове, защото има много видове електронна музика", уточнява Янакиев. Първоначално пише в блога на български език. "В България обаче тези стилове, които харесвам, не се слушат масово. Лека-полека започнах да пиша само на английски и така и посещенията се увеличиха."

Създава блога с идеята да има свое лично пространство, на което да споделя музиката, която обича. Не мисли кой и защо би влизал на сайта му. "По принцип мога да споделям музика и в социалните мрежи, но аз исках да си имам свое пространство - блогът."

Днес в сайта влизат хора от цял свят. Най-много са посетителите от САЩ. От Георги поради прекомерна скромност не можеш да измъкнеш броя на дневните посетители на Niteversions. За него е важно, че днес той може да си позволи да направи премиера на песен или клип в блога, защото е успял да създаде контакти с някои от интересните и значими имена в двата жанра музика, които слуша.

На сайта няма музикална критика и дълги текстове, а главно музика. Георги не се изживява и като музикален журналист. Начинът, по който е подреден сайтът, показва, че го прави със страст и любов. "Подхождам с добро към всяка песен, която споделям."

Понякога получава по 500 имейла на ден с информация, което го улеснява да освежава съдържанието постоянно. "Чета всеки един от мейлите, проверявам ги внимателно и се отнасям отговорно към информацията", обяснява Гомбето. Намира време за блога винаги, докато пие кафе сутрин или докато вечеря, всеки промеждутък от свободното му време е посветен на Niteversions.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 2
    vasil_j avatar :-|
    vasil_jordanov

    Блогът http://isofia.tumblr.com представя София много по-гадна, по-мръсна и по-отблъскваща, отколкото е в действителност.

  • 3
    jubal avatar :-P
    jubal harshaw

    Като гледам снимките и се сещам как преди 20 години се снимах за некаква виза в Хонг Конг. Отивам да си взема снимките и не можах да се позная, толкова ме бяха ретуширали.

    Оттогава се чудя що за хора са тия, които приемат да им отфотошопят физиономиите, за да им изглежат по-гладки.

    Много непонятен вид.

  • 4
    waterfall avatar :-|
    waterfall

    Снимките в (http://isofia.tumblr.com) и името на блога " Аз ♥ София" в комбинация създават чувството за нещо извратено.

  • 5
    haokarapora avatar :-P
    haokarapora

    Що, ми се струва,че коментарите са тип;"гроздето е кисело!",на мен отношението в блоговете ме радва.Лично е и не робува на етикети!

  • 6
    dreben avatar :-|
    Митко

    Сигурен съм, че и сред рекламистите има готини хора както сред абсолютно всички професии - дори сред надзирателите в концлагерите е имало готини хора. Голяма е вероятността точно тези хора от статията да са сред готините. Обаче...

    Обаче за мен рекламата и ПР-а са кофти професии по презумпция. Толкова смърдят на фалш и на нещо неживо, че лекотата, с която хората горе, се представят за добронамерено различни ми се струва неавтентична.

    Ето този филм ми е в топ10 за всички времена http://www.imdb.com/title/tt0875113/

  • 7
    daria_vip avatar :-|
    daria_vip

    До коментар [#1] от "trivial":

    има перфектно решение в Firefox за това и се нарича :
    ADBlock
    Flash block
    No script
    Вършат изключителна работа и премахват от погледа всикият маркетинг JUNK който трови браузъра с непоискани търговски съобщения и мигащи постоянно преливащи реклами .
    Все пак най добрият начин си остава селективното блокиране

  • 8
    clutch avatar :-P
    clutch

    Оооо, великите наши рекламисти, ооооооооо!!!!!
    Я да видим последният проблясък на чистият, зареден с идеи мозък на роден рекламист:
    Оригинала- http://www.youtube.com/watch?v=astISOttCQ0
    /или напишете в Тубата The Gummy Bear Song/
    Оригиналната идея, дошла от спарения мозък на оригинална родна рекламна къща- рекламният клип на веригата Джъмбо-същото мече, същата песничка, само текста е български....а, и оригинала е от къмто 2005-2006 г.
    ----
    Карай на приказката, последния да пусне водата след мозъчната си автолоботомия.
    Татьови сладки те, чисти неразбрани гении, да го Е :)
    Дребни джебчии на едро :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK