Джесика в страната на чудесата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Джесика в страната на чудесата

Джесика Уолш

Джесика в страната на чудесата

Арт директорката и дизайнерка Джесика Уолш пред Light за новото номадство и гостуването си в Пловдив за One Design Week

Светослав Тодоров
4988 прочитания

Джесика Уолш

© One Design Week


Тя се занимава с уеб дизайн още преди тийнейджърските си години. Когато завършва престижния Rhode Island School of Design, отказва работа в Apple и приема нископлатена позиция в Pentagram, най-успешната независима компания за дизайн. Пътищата й се пресичат с работещия от десетилетия в сферата Стефан Загмайстер, известен и с обложките си за албуми на Лу Рийд, Дейвид Бърн и Rolling Stones. Оказва се достатъчно талантлива, за да провокира самобитния творец да основе съвместна агенция с нея. Анонсът е последван от обща гола снимка. Името й нашумява и с поставящия универсалните въпроси за любовта и доверието проект 40 Days of Dating. В него тя и най-добрият й приятел изследват дали могат да бъдат интимна двойка за 40 дни, като след всеки един те споделят онлайн чувствата си.

Това е 28-годишната Джесика Уолш, която ще бъде един от чуждестранните гости на дискусионния форум на One Design Week в Пловдив. Нейната работа като арт директор и дизайнер на Sagmeister & Walsh се простира от плакати в метрото, през големи кампании до закачливи проекти, като например моливи, по които са отбелязани средностатистическите размери на пенисите на хората от различните раси.

Фестивалът на платформата за независимо изкуство "Едно" се провежда под темата "Номад", внушаваща, че, въоръжени с телефони и безжични компютри, голяма част от хората могат да са свързани със света и безпроблемно да упражняват професиите си от дистанция или в движение. Доколко модерното номадство е част от ритъма, с който работи и живее Джесика Уолш?

"Постоянно съм на път за срещи с клиенти, въпреки че смятам Ню Йорк за свой дом. Колкото до работата, мисля, че локацията й няма вече значението, което е имала преди. Може да намериш добри клиенти и да си в крак с тенденциите в дизайна от самотен остров. С толкова много блогове и заливане с изображения от целия свят покрай социалните мрежи влиянията на хората са все повече общи и не толкова свързани с мястото, на което живеят.", размишлява Джесика.

Пред Light тя споделя какво може да се очаква от участието й на One Design Week. "На моята лекция ще говоря за това колко е важно да играем във всичко, което правим. Важно е за нас както биологически, така и исторически", уточнява тя, а на думи тематиката звучи близко до участието на Стив Кейл на първия български TED с неговия "манифест на забавлението", гледан онлайн близо половин милион пъти. "Ще обсъдя как играта е в сърцето на всеки креативен процес, който иска да доведе до иновация, и как човек може да влезе в подходящото състояние на ума. Този метод има огромна роля в собственото ми израстване и ще споделя как той ми е повлиял, включително в най-скорошните проекти на Sagmeister & Walsh."

За Джесика играта не е само ключ към освобождаване на това, което е в теб, но и по-лесен начин за комуникиране с публиката. "Моята голяма цел е да създавам емоции и творби, които да са винаги тематични. Искам хората да възприемат работа ми като преживяване, без значение дали това означава да ги направи щастливи, да ги вдъхнови, или просто да ги замисли. Споделянето на преживявания помага за изграждането на контакти, емпатия и разбиране в сферата, а и между хората като цяло." Тя поставя преподавателската си дейност в School of Visual Arts в Ню Йорк като допринасяща именно за този обмен на идеи и опит.

Успешната й кариера в дизайна е като че ли мистерия, като се има предвид скоростта, с която се развива. Но всъщност Джесика пробива съвсем сама, а в семейството й няма хора, свързани с изкуството. "Родителите ми са предприемачи и като малка просто си знаех, че трябва да последвам пътя им и да кандидатствам в бизнес училище. Но когато бях на 11, започнах да кодирам и да се занимавам с уеб дизайн, а скоро след това направих сайт, чрез който хората да могат да създават свои по шаблони. Рекламирането в Google тъкмо беше набрало скорост и когато сложих реклама на сайта си, изведнъж разбрах, че мога да получавам пари от нещо, което обичам и което досега съм възприемала само като хоби. Това ми даде увереност да се ориентирам към изкуството, но все още се притеснявах дали мога да се издържам от нещо подобно." Но колебанията не траят дълго, а за това тя изпитва благодарност към родителите си. "Те ме възпитаха винаги да преследвам това, което искам, и никога да не се отказвам, никога да не лежа върху комфорта на вече постигнатото."

Въпреки че е спорно дали модерните тенденции правят по-лесен или по-труден пробива за младите талантливи хора, Уолш смята, че всичко опира до мотивацията. "Мисля, че с достатъчно страст и постоянство може да постигнеш много в това, което обичаш да правиш. Но винаги се изисква много време и много работа. Ако си добър в областта си, то все някога ти ще бъдеш признат в нея. А и покрай всички блогове днес в момента е толкова лесно да разпространиш работата си."

Наред с ангажиментите си в агенцията Джесика Уолш често споменава за няколко по-лични проекта, но сега казва, че ги е изоставила, за да предаде повече доза от себе си в професионалните. Донякъде заради успеха на виралния 40 Days of Dating (http://fortydaysofdating.com/), който в близко бъдеще ще бъде превърнат в игрален филм. Интересът към общочовешките проблеми, показани в иначе нетипичния й експеримент, я зарежда с усещането, че публиката има нужда от подобни истории. "Заради това бих искала бъдещите ми проекти да са още по-лични, като по-късно тази година два от тях ще бъдат показани."

С толкова много идеи около себе си дали някога тя се е чувствала изчерпана? "На няколко пъти действително съм преживявала творчески кризи, но обикновено седмица на плажа помага срещу подобни моменти."

Джесика Уолш ще излезе пред публиката на One Design Week на 28 юни в "Дом на културата". Повече информация за фестивала и гостите му на: http://edno.bg/one-design-week-2014/festivalat>

Тя се занимава с уеб дизайн още преди тийнейджърските си години. Когато завършва престижния Rhode Island School of Design, отказва работа в Apple и приема нископлатена позиция в Pentagram, най-успешната независима компания за дизайн. Пътищата й се пресичат с работещия от десетилетия в сферата Стефан Загмайстер, известен и с обложките си за албуми на Лу Рийд, Дейвид Бърн и Rolling Stones. Оказва се достатъчно талантлива, за да провокира самобитния творец да основе съвместна агенция с нея. Анонсът е последван от обща гола снимка. Името й нашумява и с поставящия универсалните въпроси за любовта и доверието проект 40 Days of Dating. В него тя и най-добрият й приятел изследват дали могат да бъдат интимна двойка за 40 дни, като след всеки един те споделят онлайн чувствата си.

Това е 28-годишната Джесика Уолш, която ще бъде един от чуждестранните гости на дискусионния форум на One Design Week в Пловдив. Нейната работа като арт директор и дизайнер на Sagmeister & Walsh се простира от плакати в метрото, през големи кампании до закачливи проекти, като например моливи, по които са отбелязани средностатистическите размери на пенисите на хората от различните раси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    izabell avatar :-P
    izabell

    Рaзбирaм стрежa на Джесикa към новaторство но не бих дала съглaдието си да бъде отбелязaно "достойнството"на приятеля ми на молив и то в Пловдив:)

  • 2
    convince avatar :-|
    convince

    До коментар [#1] от "xalikarans":

    Това е разбираемо и естествено, защото всеки би разбрал съмненията ти в "него", да бъдат достояние на скептични усмивки по отношение на качеството и възможностите му.

  • 3
    princess_x avatar :-|
    princess_x

    На нейната лекция няма да мога да ида, но ще се опитам да чуя презентацията на Пол Стиртън на 29ти в кино Космос за това как да се пише за дизайна.
    Изложбата на Вико Маджистретти е много интересна, както и лудите осветителни тела на Walking-chair.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.