Космически обект 52292
Тридесет и три годишният диригент Йордан Камджалов, генерален музикален директор на град Хайделберг и главен диригент на Хайделбергската опера и филхармония, разказва пред Light за кръстения на него астероид и рационализирането на нерационалното
Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Йордан Камджалов е спряган многократно за "първи". Роден в Търговище и завършил дирижиране в НМА "Проф. Панчо Владигеров", той е първият българин, приет да следва дирижиране в музикална академия "Ханс Айслер" в Берлин; първият чужденец, който е избран за поста директор на Хайделбергската опера; най-младият създател на фондация за даровити музиканти (учредява я на 29 години), и носител на редица международни отличия.
Когато се срещаме, Камджалов тъкмо излиза от Музикалното училище след многочасово прослушване на млади инструменталисти, певци, композитори и диригенти, които кандидатстват за финансиране или обучение в едноименната му фондация. "Сега имаше български музиканти, дошли от Русия, САЩ, Франция, Швейцария", обяснява ми той. Очарован от представянето им, виждам, че му трябва известно време, докато преминем към каквато и да било друга тема. Сядаме на пейка в Докторската градина малко преди да отпътува отново от София, и разговорът ни протича като музикално произведение, което Йордан дирижира. Дори без да движи ръцете си, през цялото време силното му присъствие и лидерска позиция доминират. В немските музикални издания го сравняват с Джони Деп, затова се вглеждам в лицето му с интерес, докато той разпалено обяснява за фондацията си – да, има нещо в черната коса до раменете и чертите му...
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове