Костюмът й прилича
С Армавени Стоянова, селектирана за номинация "Гоя" за костюмите си в антиутопията Autómata


Адриана Андреева

Всяка събота сутрин: култура, изкуство, свободно време.
Може уверено да твърдим, че напоследък Армавени Стоянова e известна. Името й най-вече се свързва с бижута. Фини, изящни, излети от благороден метал, те се разпознават лесно и предизвикват директна асоциация с красивото точно толкова бързо и запомнящо се, колкото е и името на авторката им.
Но бижутата са нейно занимание от близките две-три години, а не преднамерена професия. По диплома Армавени е моден дизайнер (Националната художествена академия, София, Нов български университет, София и Fachhohschule, Триер, Германия). Досега обаче изявите й като дизайнер на костюми в реклами и филми са подминати от публичния интерес въпреки работата й по българските пълнометражни ленти "Цветът на хамелеона" на Емил Христов (2012), "Вяра, любов и уиски" на Кристина Николова (2012), "Лунно езеро" на Иван Станев (2009), както и в късометражните "Три сестри" и "Андрей" на Борис Десподов и Андрей Паунов (2009) и "АB" на Николай Мутафчиев (2007).
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.