Танцът на Пандора

Режисьорката Боряна Сечанова за спектакъла си по античния мит с "Арабаск"

   ©  Цветелина Белутова

Преситен от думи и клиширани послания, зрителят може да преживее час и двайсетина минути в Музикалния театър, наблюдавайки танцовия спектакъл "Пандора" под режисурата на Боряна Сечанова, слушайки провокативната и нестандартна музика на холандския композитор Пол ван Брюхе и на Петър Дундаков, и съчетанието от оперно сопрано и два фолклорни вокала, и още (всичко това на живо) в изпълнение на камерния ансамбъл "Софийски солисти" с диригент Пламен Джуров, солиста на Софийската опера Цветана Бандаловска и Евелина Христова и Даниела Димитрова от "Мистерия на българските гласове". Премиерата беше в края на април, а следващото представление ще е на 28 май. Уточнявам, защото преживяването си струва на всякакви нива – ментално, физическо и духовно.

Боряна Сечанова е автор и хореограф на над 40 балетни и театрални спектакли на най-големите сцени у нас, през 90-те години получава първа награда за съвременна хореография на Международния балетен конкурс във Варна, впоследствие има награди за най-добър спектакъл - "Фауст" в София и "Дневникът на един съблазнител" във Варна, а през 2006 г. заедно с Цветанка Петкова-Стойнова получават "Кристална лира" за творчески екип за постановката на Carmina Burana. Настоящата авторска интерпретация на темата за Пандора е плод на почти двегодишна интензивна комуникация и взаимно зареждане с творческа енергия между Боряна, Пол ван Брюхе и Петър Дундаков. А като един много отворен, отдаден и слънчев човек и хореограф с опит и стремеж хореографката работи по този проект с балет "Арабеск" (тя е и художествен директор на трупата) с невероятна страст и посветеност.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал