Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 29 май 2015, 13:01, 6009 прочитания

Чисто и просто

Дизайнерът на бижута Антоанета Иванова за живота й в Лос Анджелис, изложението Origin и модата в днешния хаотичен свят

Ваня Ефтимова | Виченца
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Ако нещо веднага прави впечатление при първата среща с Антоанета Иванова, то е, че за дизайнер на бижута, носени от световни звезди, тези, които тя самата е избрала да сложи, са неочаквано дискретни. Обеци от минималистични черни диаманти в комбинация с нежно синджирче от розово злато.
 


 С Антоанета Иванова се срещаме по време на модното изложение Origin: Passion and Beliefs в италианския град Виченца. Тя е една от стоте иновативни и оригинални световни дизайнери, избрани да се срещнат със стоте водещи производителя в Италия. Събитието беше организирано за втори път през май т.г. от популярната платформа Not Just a Label, която промотира и продава независима мода онлайн.
 
Родена в София, Антоанета живее от петнайсет години в Лос Анджелис. Вече близо десетилетие създава бижута под собствения си бранд Antoanetta. Най-видимите успехи са нейните работи, носени от звезди като Бритни Спиърс, Taboo от Black Eyed Peas, китайско-американската актриса Бай Линг ("Антураж" и "Гарванът") и Джилиан Джейкъбс (от популярния в САЩ комедиен сериал Community).  
 
 "В Щатите ме доведе семейството, моите родители също живеят там. С бижутерията връзката пак е семейна - баща ми е бижутер по професия. Така че ми е трудно да кажа как и кога започна всичко, защото аз съм израснала, гледайки го какво работи, казва Антоанета и допълва: Всъщност, преди да напусна България, се занимавах с театър, но когато пристигнах в Америка, това прерасна в приложни изкуства. Започнах да рисувам, да уча история на изкуството и така постепенно се озовах в Gemological Institute of America, една от най-авторитетните институции в света в областта на дизайна на бижута и работата със скъпоценни камъни и диаманти. Оттам нататък нещата се определиха и ми стана професия."

Илюстрация

 
"Как бих описала работата си? Непрекъснато променяща се. Мисля, че това е типично почти за всеки артист - да търси себе си, да се впечатлява и изразява различни неща. Например когато излагах веднъж преди две години в шоурум, даже чух коментар, че сякаш петима различни дизайнери са правили работите ми. Аз съм много емоционален човек и винаги когато нещо ме впечатли и вдъхнови, идеята ме обзема напълно. Затова може би са толкова разнородни посоките, по които вървя."
Самостоятелно работи като дизайнер от 2005 г., като продава първите си работи под марката Etoile, но после решава да превърне собственото си име в бранд. Бижутата Antoanetta (antoanetta.com) сега се продават предимно в САЩ и Япония, а може би скоро след участието в Origin и в Европа. "Трудно, много трудно", отговаря Антоанета Иванова на въпроса как се създава моден бранд в САЩ. "С работа и безсънни нощи, колкото и клиширано да звучи. В крайна сметка независимо от многото работа ти трябва и късмет, за да успееш. За себе си мога да кажа, че съм имала късмет."
 
Географията, както е известно, е и съдба и в случая Лос Анджелис предлага близост до най-динамичния и комерсиален пазар в света, където звездите и стилистите им все търсят нещо уникално и ново. Големият успех идва през 2009 г., когато Бритни Спиърс използва колие на Antoanetta в клипа си Piece Of Me. Бижуто, масивна рибена кост от сребро, отговаря на идеята на видеото – Бритни, гонена до дупка от папараците и оглозгана до кости от жълтата преса. Връзката със звездата естествено не става директно, а по обичайния път в мултимилионната развлекателна индустрия – чрез стилист, който търси подходящи аксесоари. Затова Антоанета Иванова няма за споделяне и пикантни истории за известни хора, посещаващи работното й студио в Лос Анджелис: "При мен винаги идват стилистите, които обличат звездите. Te избират бижутата, подходящи за събитие или съответната визия, която ще изграждат."


Илюстрация

Инфографика

Бритн Спиърс с бижу на Антоанета Иванова

Увеличаване


А дори и да има наистина какво да разкаже за капризите на тази или онази звезда или драми с нейния стилист, не очаквайте, че амбициозен професионалист като Антоанета Иванова, инвестирал години в изграждането на бранда си, ще го направи. В бизнес като нейния спонтанните хвалби пред пресата са сред най-непростимите грешки (договореният PR, разбира се, e друго нещо).
 
Апропо плод на същата дискретна дисциплина и професионализъм и е привличащият веднага интереса избор да носи минималистични бижута. "Не искам вниманието да се концентрира върху мене, предпочитам хората да се интересуват от работата ми", казва Антоанета, когато, както се оказва за пореден път, трябва да обяснява личния си стил. "Когато съм на важно събитие, наистина слагам големи бижута. Но иначе в ежедневието предпочитам простотата."
 
 Със стоте си хиляди жители италианският град Виченца на пръв поглед може и да не изглежда най-подходящото място за модно събитие от световен ранг, каквото има амбиция да е Origin. В действителност обаче градът е един от традиционните центрове на луксозната промишленост в Европа. Една пета от всички произведени бижута в Италия идват от тук и околността. Златарското изложение Vicenza Oro през януари е второто по големина в света, след това в Лас Вегас. Точно тази връзка с традицията и по-високия клас продукция привличат Not Just a Label, поставила си за цел нищо по-малко от глобална модна революция.  

Илюстрация


С офиси в Лондон, онлайн платформата не просто представя независими дизайнери. Създателите й се опитват да променят и самото отношение към модата, движение известно като Slow Fashion ("бавна мода", подобно на Slow Food, или "бавна храна", обратното на Fast Food). Идеята e, че сегашният модел на евтина и бързооборотна конфекция излиза от контрол и има огромна екологична и човешка цена, особено в третия свят, където се произвеждат много от нещата. ("Слава богу, в бижутерията е малко по-различно, отколкото при дрехите, където дизайнерите са под натиск да изкарват нещо ново всеки сезон или дори полусезон. При нас изделията не са толкова преходни", коментира по този повод Антоанета Иванова.)
 
Slow Fashion се опитва да създаде ново отношение към дрехите, където качеството да бъде предпочитано пред количеството. Например вместо пет евтини фланелки, които бързо се размъкват или излизат от мода, да предпочетем да си купим и носим с години риза от екоматериали. Когато усещането за традиция и качество са вплетени в материята и шева, те създават почти емоционална връзка с дрехата и това обещава тя да не бъде захвърлена бързо.
 
Дизайнерите и производителите създават дългосрочно партньорство, което да им помогне да преодолеят евентуалните кризи в бранша, като в същото време запазват качеството, щадят природата и условията на труда.

Илюстрация

"Още не съм ходила в Азия, но се надявам съвсем скоро да се случи. Работя с японци от доста време и техният манталитет и вкус са различни от нашите. Като клиенти обаче са много сериозни."
Не е трудно да се отгатне защо идеите на Slow Fashion намират такъв отзвук сред водещите производители в Италия. Te отдавна се чувстват притиснати от евтината конфекция, идваща от страни като Китай и Бангладеш. Работата с независими и иновативни дизайнери като Антоанета Иванова им обещава да върне блясъка на етикета Made in Italy, напоследък позагубил влиянието си на глобалната сцена.
 
За нея Origin освен форум за бизнес и размяна на контакти е и потвърждение на тенденциите. "Виждам, че посоката е подобна на моята - много минималистични модели и изчистени линии, обяснява Антоанета и допълва: Струва ми се, че колкото по-зает и хаотичен става светът около нас, толкова повече хората търсят чистота, яснота, простота в облеклото, в бижутерията, във всичко."   
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

20 въпроса: Надежда Цекулова 20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

27 мар 2020, 1827 прочитания

20 въпроса: Станислав Трифонов – Nasimo 20 въпроса: Станислав Трифонов – Nasimo

Nasimo е сред хората, които проправят път на графити културата в България

20 мар 2020, 2607 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Лица" Затваряне
Естествено, от Кан

Запознайте се с Елица Петкова, чийто късометражен филм "Липсващ" беше избран за германския претендент в конкурсната програма за още незавършили режисьори в Кан

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10