If it bleeds, it leads

Режисьорката Триш Зиф за документалните си филми, за насилието в медиите и как открива загубените негативи на Робърт Капа

Кадър от филма "Човекът, който видя твърде много
Кадър от филма "Човекът, който видя твърде много
Кадър от филма "Човекът, който видя твърде много
Кадър от филма "Човекът, който видя твърде много

Енрике Метинидес е само на девет години, когато снима първата си катастрофа. Вместо да се стресне или уплаши, той запечатва с камерата си и други инциденти, пожари, дори трупове в моргата. Фоторепортер на таблоиден мексикански вестник забелязва неговото постоянство и му предлага работа. Така през 1948 г. започва кариерата на Метинидес – още на девет години, и продължава почти през целия му живот. Британската режисьорка Триша Зиф, която живее в Мексико, снима "Човекът, който видя твърде много" (2015) – документален филм за живота на известния фотограф, с много търпение и малки хитринки.

"Не ми беше лесно да го интервюирам, накрая даже имах алергия към него – той води монолог, никога не ставаше какъвто и да е разговор", казва Триша. Разговарям с нея час преди да си замине от България, където беше не само за да представи новия си филм, но и в качеството си председателка на журито за Документален филм на "София филм фест". Триша имаше среща с публиката на фестивала, бяха показани и трите й филма. Разговорът ни се случва само защото са отменили полета й заради стачка на френското летище.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал