Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

If it bleeds, it leads

Режисьорката Триш Зиф за документалните си филми, за насилието в медиите и как открива загубените негативи на Робърт Капа

Кадър от филма "Човекът, който видя твърде много

Енрике Метинидес е само на девет години, когато снима първата си катастрофа. Вместо да се стресне или уплаши, той запечатва с камерата си и други инциденти, пожари, дори трупове в моргата. Фоторепортер на таблоиден мексикански вестник забелязва неговото постоянство и му предлага работа. Така през 1948 г. започва кариерата на Метинидес – още на девет години, и продължава почти през целия му живот. Британската режисьорка Триша Зиф, която живее в Мексико, снима "Човекът, който видя твърде много" (2015) – документален филм за живота на известния фотограф, с много търпение и малки хитринки.

"Не ми беше лесно да го интервюирам, накрая даже имах алергия към него – той води монолог, никога не ставаше какъвто и да е разговор", казва Триша. Разговарям с нея час преди да си замине от България, където беше не само за да представи новия си филм, но и в качеството си председателка на журито за Документален филм на "София филм фест". Триша имаше среща с публиката на фестивала, бяха показани и трите й филма. Разговорът ни се случва само защото са отменили полета й заради стачка на френското летище.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар