Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

Борба за вътрешен мир

Ралица Петрова за неочаквания успех на филма "Безбог" и колко е важно да си там, където те е страх да бъдеш

Българската драма "Безбог" на Ралица Петрова се превърна в един от най-големите успехи на съвременното българско кино като спечели "Златен леопард" в Локарно и Специалната награда на журито в Сараево. И на двата фестивала филмът взе награда и в категорията за най-добра актриса – дебютиращата пред камерата Ирена Иванова.

Тя е в ролята на Гана, която работи в дом за възрастни, търгува с личните им документи и безразлична към оплакванията им. Често мълчанието й и студеното й присъствие казват много повече за героинята, отколкото това, което казва. Тя живее в разрез със себе си, но според режисьорката именно това чувство може да те накара да се преоткриеш. За ролята, Ирена, позната и като поетеса под псевдонима Рене Карабаш, преминава през различни етапи на подготовка, включително едноседмичен престой като част от персонала в дом за възрастни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    merudia avatar :-|
    Мерудия
    • - 1
    • + 6

    Журналистът гледал ли е филма, има ли някакво мнение... това статия ли е или ПР публикация във формата на монолог? Нещо за темата, стилистиката на филма...? От многото статии за "Безбог" вече съм убедена, че е поредното упражнение в мизантропия...което уви, не е равно на велико авторско кино. Да заповядат зрителите-мазохисти!

    Нередност?
  • 2
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle
    • - 2
    • + 8

    Става нещо като традиция, да оплюваш населението си публично, като направиш поредния черен филм за България и го представиш в програмата на никому неизвестен фестивал. . Аз от години не гледам такива депресивни , със спуснати финансирания филми, но преди година допуснах грешката да гледам " Урок" и всички клишета бяха заложени и отново живи. Депресивните краски на соцреализма в саторото пропагандно кино са напълно живи в "новите" творци. Наградите на дребни местни фестивали нищо не променят. Обикновено имаме осигурено финансиране, последващо неразпространение или полупразни салони.

    Нередност?
  • 3
    s_todorov avatar :-|
    Светослав Тодоров
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "Мерудия":

    Да, гледал го е - темата и впечатленията са част от текста.

    Нередност?
  • 4
    merudia avatar :-|
    Мерудия
    • - 2
    • + 6

    Не се заяждам, но наистина от статията не личи, че представя мнението на автора, а аз съм внимателен читател.. Отн. темата - доста бг режисьори са споделяли, че за да се забележи Бг филм, трябва да се вписва в клишето за Балканите, което западните зрители и критици имат( роми, пост-соц, депресарски истории) . Това е в сила още на ниво финансиране - ако е свеж, съвременен филм или недай си боже комедия- няма шанс :( напр.харесвам Кецове и Коридор 8 )

    Нередност?
Нов коментар